آیت‌الله مصباح گفت لعن «رضاشاه» مقرّب است/ در ماجرای ۲۲ بهمن قم دودقیقه هم با ماصحبت نکردند

 تحریم ویزا بدترین تحریمی است که از اول انقلاب تا حالا داشته‌ایم که نه‌تنها پاسپورت ایرانی را ذلیل می‌کند، بلکه می‌گوید هر پاسپورتی که مهر ایران داخل آن خورده شود، ذلیل است. این هم روی اقتصاد کشور تأثیر منفی می‌گذارد، چون هیچ توریست و سرمایه‌گذاری وارد ایران نمی‌شود.

آیت‌الله مصباح، نشریه پرتو و ۲۲بهمن قم در گفتگوی رجانیوز با حجت‌الاسلام روانبخش:

    آیت‌الله مصباح گفت لعن «رضاشاه» مقرّب است/در ماجرای ۲۲بهمن قم دودقیقه هم با ماصحبت  نکردند/ آیت‌الله جوادی‌آملی نوشت امام خمینی شهر سیاست است و آیت‌الله خامنه‌ای باب آن

 
تحریم ویزا بدترین تحریمی است که از اول انقلاب تا حالا داشته‌ایم که نه‌تنها پاسپورت ایرانی را ذلیل می‌کند، بلکه می‌گوید هر پاسپورتی که مهر ایران داخل آن خورده شود، ذلیل است. این هم روی اقتصاد کشور تأثیر منفی می‌گذارد، چون هیچ توریست و سرمایه‌گذاری وارد ایران نمی‌شود.

گروه سیاسی-رجانیوز: حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش‌هم مثل بیشتر شاگردان آیت‌الله مصباح یزدی از فعالین سیاسی است. قدیمی‌ترها چهره دبیر سیاسی هفته‌نامه «پرتوسخن» که تحت نظرموسسه امام‌خمینی منتشر می‌شود را به عنوان استاد «طرح ولایت» و پای ثابت مناظره‌های جدی سیاسی دودهه اخیرمی‌شناسند.

حجت الاسلام روانبخش در گفتگویی با رجانیوز به شرح ناگفته هایی از رابطه استاد و شاگردی با آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جوادی آملی، ماجراهای سیاسی دوران سیاه دوم خرداد و همچنین مباحثی جنجالی چون واقعه ۲۲ بهمن قم پرداخته است.

 آنچه را که در ادامه می‌خوانید مشروح مصاحبه حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش با رجانیوز است:

 

صحبت را با نشریه «پرتو سخن» شروع کنیم. شما سال‌هاست این هفته‌نامه را منتشر می‌کنید. در زمان اصلاحات خیلی رویکرد انتقادی داشت و خط مقدم بود. مقداری دراین‌باره توضیح دهید.

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم. در سال ۷۷ با تعدادی از دوستان تصمیم گرفتیم یک نشریه تأسیس کنیم. خودمان خیلی کار مطبوعاتی نکرده بودیم، به ‌طوری که سال ۷۷ اولین مقاله سیاسی من در پرتو منتشر شد. رشته من فلسفه است، ولی در آن شرایط و به خاطر آن هجمه سنگینی که در دولت اصلاحات به ارزش‌های اسلامی، دین و نظام اسلامی شد، وظیفه خود دانستیم به عنوان سربازان جبهه فرهنگی مشغول به فعالیت شویم و نشریه را تأسیس کردیم. البته این کار با تشویق خود حضرت استاد آیت‌الله مصباح بود. ایشان فرمودند: «اگر من احساس کنم شما می‌توانید کار نشریه را انجام دهید، اگر خانه‌ام را بفروشم و کمک کنم نمی‌گذارم که زمین بخورید و کمک‌تان می‌کنم تا کار نشریه را شروع کنید». الحمدلله این کار شروع شد و من هم یکی از مؤسسین بودم.

 

در پنج شش ماه اول مسئولیتها خیلی تفکیک‌شده نبود و کم‌کم افراد خود را در این نشریه نشان دادند. حضرت آقا آن‌وقت یک جمله‌ای فرموده بودند قریب به این مضمون که راه امام روشن است و هرکسی می‌خواهد راه امام را برود این راه روشن است. ما ستونی را تحت همین عنوان تأسیس کردیم که مقالات آن را من می‌نوشتم و بعداً این ستون را یکی دیگر از دوستان برعهده گرفتند. دوستان به این جمع‌بندی رسیدند که من دبیر سیاسی باشم و تا الان هم دبیر سیاسی نشریه هستم.

منتهی می‌دانید ما دنبال این نبودیم که نشریه داشته باشیم، چون نشریه باید این‌طرف و آن‌طرف منابع مالی تأمین کند و سودآوری ندارد، ولی واقعآً هدف اصلی ما گسترش و دفاع از ارزش‌های اسلامی بود. قاعدتآً در طول این ۱۷ سال اگر یک نشریه می‌خواهد در میان افکار عمومی زنده و تازه بماند، این کار می‌خواهد و خیلی باید وقت گذاشت. هفته‌نامه‌های زیادی آمدند و رفتند و تمام شدند و یا از تازگی و طروات افتاده‌اند، ولی این نشریه از تازگی و طراوت نیفتاده است و هم‌چنان خواننده‌های خودش را دارد و رو به رشد است.

 

در طول این سال‌ها چندباراز پرتوسخن از شما شکایت‌ شد؟

در این ۱۷ سال یک‌بار در سال ۷۸ همان ابتدای کار از ما شکایت شد. جالب است پرتوسخن از سال ۷۷ تا بهمن ۷۸ به طور مرتب -یعنی هفتگی- منتشر نمی‌شد، گاهی سه هفته یک‌بار و گاهی ماهی یک بار. مجوز موردی می‌گرفتیم و تا هیئت نظارت بر مطبوعات مجوز اصلی بدهدطول کشید. بالاخره خبر مجوز اصلی آمد و گفتند می‌توانید شماره بزنید. ما هم شروع کرده بودیم و دو سه شماره منتشر کردیم، ولی هنوز از طرف وزارت ارشاد مجوز کتبی نیامده بود. وقتی مجوز وزارت به دست ما رسید که لغو امتیاز آن را اعلام کرده بودند!

 

تحصن در مسجد اعظم قم به خاطر کاریکاتور توهین آمیز علیه آیت‌الله مصباح

برای چه موضوعی؟

خیلی جالب بود. در جریان تحصن قم که مربوط به نابسامانی‌های وزارت ارشاد و توهین به ارزش‌ها بود در مسجد اعظم قم تحصن کرده بودند. ماجرای تحصن قم این بود که یکی از اصلاح‌طلبان بنام «نیک‌آهنگ کوثر» که الان فراری است، کاریکاتور بسیار توهین‌آمیزی ازز آیت‌الله مصباح در روزنامه آزاد کشیده بود. این کاریکاتور وقتی در قم دیده شد به شدت این شهر را ملتهب کرد و مراکز مختلف و روحانیون اعتراض کردند. یادم هست آن‌ شب درس اخلاق حضرت آیت‌الله مصباح در دفتر مقام معظم رهبری بود، جمعیت زیادی آمده بودند، بعضی سر درس گریه می‌کردند و بلند شدند و صحبت کردند که این چه وضعیتی است که حرمت هیچ‌کس را نگه نمی‌دارند. طلاب همان‌جا اعلام کردند به خاطر وضعیت آشفته فرهنگی کشور فردا صبح در مسجد اعظم تحصن می‌کنیم. همان طلابی که آنجا آمده بودند صبح به مسجد اعظم آمدند و متحصن شدند. ابتدا یک مسجد پر شد. مدیریت تحصن خود به خود بر عهده من گذاشته شد. به هرحال در شهر قم در راهپیمایی‌ها و جاهای حساس که هرکسی نمی‌تواند تریبون‌دار شود من مسئول بودم، تریبون دست من افتاد و من کاملاً کنترل می‌کردم. آقای رسایی را آنجا شناختم. شاید روز دوم بود که یک شیخی را می‌دیدم که می‌خواهد به تریبون نزدیک شود و حرف بزند.آن شیخ آقای رسایی بود که امروز در مجلس حضور دارد.

 

پیام آیت‌الله مشکینی از طرف رهبرانقلاب برای متحصنین

تحصن چند روز ادامه داشت؟

سه روز ادامه داشت. روز دوم جامعه محترم مدرسین به تحصن پیوست و حمایت کرد. حضرت آیت‌الله جوادی آملی آمدند و نماز خواندند. حضرت آیت‌الله مشکینی شب‌ها می‌آمدند و نماز می‌خواندند. آیت‌الله احمدی میانجی، آیت‌الله کعبی، آیت‌الله ممدوحی، مرحوم آیت‌الله دوانی و مرحوم استاد دشتی هم از سخنرانان بودند. غالب شخصیت‌های شاخص جامعه محترم مدرسین در این تحصن حضور داشتند. تحصن بسیار سنگین بود و مهم‌ترین شعار هم این بود: «ننگ ما ننگ ما وزیر فرهنگ ما» که وقتی می‌گفتند سقف مسجد می‌لرزید.

 بالاخره روز دوم گذشت و ستاد و کمیته‌ای برای تحصن تشکیل شد که کم‌کم در روز سوم به استان‌های دیگر سرایت کرد و بازار تهران و قم تعطیل شد و در اصفهان، تبریز، بابل، یزد، قزوین، اصفهان و جاهای مختلف کشور هم تحصن شد.

در روز دوم تحصن در قم شبستان‌های مسجد اعظم پر شد و شب آخر تمام صحن مسجد اعظم مملو از جمعیت شد. غلغله‌ای شده بود. چون ما نمی‌‌توانستیم این جمعیت را اداره کنیم و پول هم نداشتیم، از خود جمعیت پول جمع می‌کردیم. کیسه‌ای می‌گرداندیم و خود افراد پول می‌دادند و نان و سیب‌زمینی و تخم‌مرغی تهیه می‌شد. هیئت محبین قم آشپزخانه‌ای داشت که سیب‌زمینی و تخم‌مرغ می‌پختند که آن‌وقت اداره اطلاعات دولت اصلاحات آنجا را جوش داد!

شب سوم پیامی شفاهی از سوی مقام معظم رهبری رسید که حضرت آیت‌الله مشکینی تشریف آوردند و خواندند.

 

پیام چه بود؟

پیام آقا این بود که من پیام شما را دریافت کردم و نیت شما نیت پاکی است. مصلحت این است که به تحصن خاتمه دهید. نکته جالبی که وجود داشت این بود که وقتی آیت‌الله مشکینی نشستند، چون کل جمعیت به خاطر آن وضعیت روزه گرفته بودند منتظر بودند بعد از خواندن نماز توسط آیت‌الله مشکینی، افطار کنند. کسی فکر نمی‌کرد پیام آقا آمده. بچه‌ها گفتند حضرت آیت‌الله مشکینی پیامی از سوی آقا آوردند که ظاهراً خاتمه این جلسه است. حالا چگونه می‌توانیم این جمعیت را که این‌گونه پرشور حضور داشتند برگردانیم؟ رفتم خدمت آیت‌الله مشکینی و گفتم موضوع چیست؟ ایشان فرمودند من پیامی از آقا آوردم و باید بگویم. به ایشان گفتم اجازه می‌دهید من زمینه‌سازی کنم؟ جمعیت هم طوری شعار می‌داد که سقف می‌لرزید. آیت‌الله مشکینی کمی نگران شده بود. ایشان گفتند اگر می‌بینید نمی‌شود من می‌روم. گفتم: «چرا نمی‌شود؟ من زمینه را برای هر پیامی که شما بخوانید آماده می‌کنم.» ایشان فرمودند پس برو.

 اول چند شعار خوب دادم که بچه‌ها خالی شوند. بعد گفتم: «از طرف حضرت آقا، حضرت آیت‌الله مشکینی تشریف آوردند و از طرف ایشان پیامی دارند، ما نمی‌دانیم این پیام چیست، حتی اگر این باشد که هم‌اکنون اینجا را ترک کنیم، ما بدون اینکه تکبیر بگوییم، اینجا را ترک می‌کنیم. آنچه که برای ما مهم است پیام ولایت است.» بعد همه تکبیر گفتند. این صحبت را انجام دادم و زمینه آماده شد. شعار «رهبرا رهبرا از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن» شروع شد و خود جمعیت هم خودجوش این شعار را سر می‌داد.

 

بعد از صحبتهای ایشان گفتیم حاج احمد پناهیان بیاید و روضه‌ای بخواند و بچه‌ها گریه کنند. بچه‌ها هم روزه بودند. حاج احمد هم که صدای خوبی دارد آمد و روضه مظلومیت حضرت امیرالمؤمنین(ع) را خواند. تقریباً یک‌ساعت و نیم بچه‌ها گریه کردند و سینه زدند و مراسم تمام شد. آیت‌الله مشکینی هم این‌طور صحبت کردند: «ای مالک اشترها برگردید، جان علی در خطر است.» شب قبل از آن هم نزدیک بیت رهبری از طرف کوه‌های اطراف دو سه خمپاره خورده بود که خبر آن در بعضی روزنامه‌ها آمد. اینکه گفتند «مالک‌اشترها برگردید جان علی در خطر است» جمعیت را خیلی متحول کرد.

 من هم گفتم بعد از فرمایش حضرت آقا دیگر حتی بدون اینکه تکبیر بگوییم به خانه‌های خود برمی‌گردیم. یک نکته‌ای وجود دارد که حضرت آیت‌الله مشکینی گفتند رئیس‌جمهور هم پیام داده که خواسته‌های خود را مکتوب بنویسید تا من دنبال کنم و گفته آن روزنامه متخلف آزاد را هم می‌بندیم و انتشار آن را متوقف خواهیم کرد. یعنی سه مطلب را گفتند. برای پیگیری این موضوع یک هیئت شامل آقای رسایی و سید عبدالحمید اشکوری و آقای ثقفی و دو نفر دیگر تشکیل شد که این موضوع را پیگیری کنند. بچه‌ها طوماری تهیه کردند که با احتساب امضاهای فیضیه که فردای آن روز انجام شد، حدود ۱۱ هزار امضا جمع شد.

 

وزارت ارشاد مهاجرانی پرتوسخن را به اتهام توهین به مرجعیت لغو مجوز کرد!

در باره بحث توقیف پرتوسخن هم توضیح دهید.

پس از سه روز خستگی به خانه رفتم و خوابیدم. اذان صبح بود که یکی از دوستان زنگ زد و گفت خبر داری پرتو دیشب لغو امتیاز شد؟ گفتم قرار بود روزنامه آزاد را ببندند، چرا پرتو را بستند؟ گفت نمی‌دانم ولی خبر لغو امتیاز پرتو منتشر شده است. من هم پرس‌و‌جو کردم و فهمیدم که پرتو به علت توهین به مرجعیت لغو امتیاز شده است!

 

راجع به چه مطلبی بود؟

یک مطلبی از نقل صحبت‌های آقای منتظری بود که آقای ابوترابی حرف‌های آقای منتظری را نقل کرده بود. بعد هم یک طرحی از ماهنامه صبح منتشر کرده بودیم. -چون بچه‌ها پول نداشتند، از ماهنامه صبح اجازه گرفته بودیم و طرح‌های قدیمی آنها را گاهی به عنوان طرح مقاله منتشر می‌کردیم- طرح هم مربوط به شخصی بود که ریش پروفسوری داشت و آمریکا داشت مغز او را مهر می‌زد، برای یک مقاله‌ای بود و کنار طرح آمده بود. بعد اینها گفتند این تصویر مربوط به آقای منتظری است.

 

 مهاجرانی به این بهانه، آن هم شبانه پرتو را لغو امتیاز کرد. پرتو چهار ماه لغو امتیاز شد. به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم و بعد از چهار ماه تبرئه شدیم و دو باره به چرخه مطبوعات برگشتیم. ولی از آن‌وقت تا حالا فقط دو بار شکایت داشتیم. یک شکایت مربوط به یکی از روحانیون اصلاحاتی بود- چون در پرتو رسم نیست که اسمی برده شود- و نوشته بودیم یکی از اصلاح‌طلبان در مراسم عروسی پسرش روی سر عروس و داماد سکه می‌ریخت. این خبر را هم از سایر رسانه‌ها گرفته بودیم و نگفته بودیم چه کسی این کار را کرد. ایشان رفته و شکایت کرده بود که این خبر مربوط به من است. گفتیم اسم شما نیست. گفت چون در جاهای دیگر این را منتشر کرده اند، پس منظور شما من بوده‌ام. ولی فقط از پرتو شکایت کرده بود که طی پیگیری‌های که داشتیم حل شد.

مورد بعدی مربوط به مطلب آقای شیرازی بود که شهرداری مشهد در زمان اصلاحات و در پارک شهر یک جشن خنده گرفته بود و ما هم خبر آن را زدیم و شکایت کردند که این مطلبی که منتشر کردید به این شکل نبوده است. آن هم پیگیری نشد و ما هم جواب مطلبی را که گفته بودند این‌گونه نبوده، دادیم.

 

همین دومورد؟

بله، حضرت استاد مصباح به مدیرمسئول پرتو فرمودند که این زشت است برای پرتو شکایتی شود و گفتند مراقب باشید مطلبی که می‌نویسید مطلبی نباشد که بتوانند از نظر حقوقی ایراد بگیرند. با اینکه روزنامه‌نگار نبودیم ولی در طول ۱۷ سال خدا را شکر همین دو مورد شکایت را داشتیم. در موضوع لغو امتیاز هم که بحث سیاسی بود و تبرئه شدیم.

 

 الحمدلله یک نشریه انتقادی بودیم که در همه دولت‌ها از خاتمی گرفته تا احمدی‌نژاد و دولت فعلی مواردی که به نظر ما اشکال می‌رسید، نقد کردیم. از نقد فرهنگی و سیاسی گرفته تا سیاست خارجی و اقتصادی. از نظر حقوقی هم نتوانستند به پرتو گیر بدهند، با اینکه روی پرتو خیلی زوم جدی دارند، ولی از لحاظ حقوقی نمی‌توانند گیر حقوقی بدهند. برای اینکه پرتو منطق دارد، سند و استدلال دارد و با این منطق و استدلال کسی نمی‌تواند برخورد کند.

 

مردم رکود را سر سفره خود احساس می‌کنند

 

رویکرد دولت را در بحث‌های اقتصادی – معیشتی چگونه می‌بینید؟ نقاط ضعف و قوتش چیست؟چقدر در اجرای وعده‌ها موفق بوده؟

به جرات می‌شود گفت متأسفانه بیش از ۹۰ درصد وعده‌هایی که دولت در عرصه اقتصادی و حتی سیاسی داده  محقق نشده است. این هم چیزی نیست که من بگویم، مطلبی است که همه توده‌های مردم این را می‌دانند و احساس می‌کنند. طوری شده وعده‌ای که داده می‌شود کمتر کسی تحقق آن را باور می‌کند. از آن وعده بهبود صدروزه گرفته تا وعده‌های دیگری که تکرار می‌کنند. مثلاً خود رئیس‌جمهور وقتی می‌گوید از رکود عبور کردیم، چهار نفر از وزیرهای خودش نامه می‌نویسند که نه، از رکود عبور نکردیم و در رکود کامل هستیم و طرح ضد رکود می‌دهند. اگر از رکود عبور کردید پس چرا طرح می‌دهید؟!

 

آقای روحانی در انتخابات می‌گفت که به آمارهای دولت قبل توجه نکنید که اینها آمارسازی است، مردم باید آمارها را در سفره خود احساس کنند. دقیقاً همان حرف‌هایی که به دولت قبل می‌زد سر این دولت آمده است. الان مردم رکود را با تمام وجود سر سفره‌های خود احساس می‌کنند. وقتی شما به بازار می‌روید، کاسب‌ها واقعاً در رکود کامل هستند، بورس وضعش مشخص است و شاخص‌هایی که در یک اقتصاد پویا وجود دارد، متأسفانه این شاخص‌ها در اقتصاد ما وجود ندارد و در یکی دو سال اخیر وضعیت مرتب بدتر شده است. اینکه دولت ادعا می‌کند تورم را تا حدودی کنترل کرده شاید مقداری واقعیت داشته باشد، اما نه آن اندازه‌ای که تبلیغ می‌کنند. مثلاً بنزین از ۴۰۰ تومان به هزار تومان رسیده، ۶۰۰ تومان اضافه شده است، یا گازوییل هم افزایش قیمت داشته است.

وقتی می‌خواهند تورم را محاسبه کنند بعضی از کالاهای غیرضروری را هم برای به دست آوردن نرخ تورم محاسبه می‌شود، ولی این هم، حسن کار نیست. مسلماً این‌طور نیست که اگر دولت تورم را کنترل کند همه چیز حل می‌شود. هروقت هم دولت می‌خواهد حرفی بزند به این کنترل تورم افتخار می‌کند. این همان حرفی بود که آقای مهندس غرضی می‌زد. مهم‌ترین شعار آقای مهندس غرضی همین کاهش تورم بود. ولی شعار دولت فقط این نبوده، بلکه در عرصه‌های دیگر هم شعارهایی داشت. اقتصاددانان این را می‌دانند و همه هم متوجه هستند اگر فقط تورم را کاهش بدهیم، ممکن است حسن‌هایی داشته باشد، ولی از جهات دیگر اقتصاد را فلج می‌کند و منتهی به رکود می‌شود.

 

 دولت در بحث اقتصادی چندان موفقیتی نداشته است، متأسفانه نگاه دولت این بوده است که کلید حل اقتصاد در بیرون است. همان مطلبی که مقام معظم رهبری می‌فرمودند که «کلید حل مشکلات در ژنو و نیویورک نیست»، درست برعکس، اینها کلید حل مشکلات را آنجا می‌بینند. همه تلاش اینها در این دو سال و نیم این بوده که موضوع هسته‌ای را حل کنند و فکر می‌کردند اگر موضوع هسته‌ای حل شود، منجر به رفع تحریم‌ها می‌شود و همه‌چیز گل و بلبل خواهد شد.

خیلی‌ها هم تذکر دادند که شما همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد سیاست خارجی گذاشته‌اید، آن‌هم فقط در بحث هسته‌ای. نتیجه آن بعد از دو سال و نیم چه شده است؟ ما با بسیاری از کشورهایی که در منطقه رابطه دوستی داشتیم، الان نداریم. حتی جیبوتی هم رابطه خود را با ما قطع می‌کند. بحرین، قطر، امارات و عربستان کشورهایی بودند کهدر قضایای اخیر اینطور جلوی ایران ایستادند.

در بحث کشورهای همسایه ، در هیچ زمانی این‌قدر روابط ما با کشورهای همسایه خراب نبوده که الان هست. حالا عربستان از آن طرف می‌گوید قطع کردیم و از این‌طرف می‌گویند قطع نکردیم. این‌قدر حالت انفعالی دارند! دیگر در منطقه کشور دیگری نمی‌ماند، عراق و افغانستان و سوریه که همیشه با ما رابطه دوستانه داشتند.

نکته بعد اینکه در بحث تحریم هم کار به جایی رسیده است که اگر ما در اوج تحریم یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت را می‌فروختیم آن هم با ۱۲۰ دلار و ۱۳۰ دلار -هرچند آن دلار را هم با زحمت در می‌آوردیم- ولی خیلی پول‌دارتر از الان بودیم، ولی الان شما نفت را ۲۸ دلار می‌فروشید، هزینه استخراج هر بشکه هم ۱۲.۵ دلار است. برای هر بشکه نفت چقدر می‌ماند.

لذا به نظر من دولت در عرصه اقتصادی موفقیت چندانی نداشته است و مردم وعده‌ها را محقق شده نمی‌دانند، جز در بخش بهداشت و درمان که وزیر بهداشت الحمدلله خوب عمل کرده است، ولی در عرصه‌های دیگر مردم در سفره خودشان تحقق وعده‌ها را نمی‌بینند.

 

دستمان که خالی شد عربستان جری شد

به نظر شما موضوع برجام چه تأثیر منطقه‌ای و جهانی داشته است؟

دلواپسان قبلی که ما بودیم و با انواع تهمت‌ها و برچسب‌ها مواجه می‌شدیم، امروز می‌بینیم همان چیزهایی را که پی

:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
روحانی سمبل دوگانه سازش ـ مقاومت است

مثلاً آقای نهاوندیان از دل اتاق بازرگانی می‌آید و رئیس دفتر رئیس‌جمهور می‌شود. وقتی یکی از تئوریسین‌های اقتصادی این دولت رئیس دفتر رئیس‌جمهور است، نباید از این دولت اقتصاد درون‌زا را انتظار داشته باشیم. نباید از این دولت انتظار داشته باشیم جلوی واردات را بگیرد که در محصولات‌مان خودکفا شویم.

گفتگوی تفصیلی رجانیوز با "مقداد همتی" مشاور وزیر سابق مسکن:

روحانی سمبل دوگانه سازش ـ مقاومت است/ بزرگترین واردکنندگان کالا تئوری اقتصادی دولت یازدهم را می‌نویسند/ بانک مسکن «مسکن مهرخوار» شده است/ در پروژه مسکن مهر هیچ مصالحی از خارج وارد نشد

مثلاً آقای نهاوندیان از دل اتاق بازرگانی می‌آید و رئیس دفتر رئیس‌جمهور می‌شود. وقتی یکی از تئوریسین‌های اقتصادی این دولت رئیس دفتر رئیس‌جمهور است، نباید از این دولت اقتصاد درون‌زا را انتظار داشته باشیم. نباید از این دولت انتظار داشته باشیم جلوی واردات را بگیرد که در محصولات‌مان خودکفا شویم.

گروه سیاسی - رجانیوز: مهندس "مقداد همتی" در دولت نهم و دهم مشاور وزیر مسکن بود. وی یکی از طراحان طرح مسکن مهر بوده و با ارائه این طرح به دولت نهم، شیرینی را به کام محرومین جامعه برگرداند. البته کار وی صرفاً با طراحی اولیه مسکن مهر به پایان نرسید و توانست با سمت مشاور وزیر راه و شهرسازی و نماینده تام الاختیار وزیر در طرح مسکن مهر خدمات شایسته‌ای به کشور ارائه کند. با مقداد همتی کاندیدای دوره دهم مجلس شورای اسلامی در باره مسکن مهر، مدیریت شهری، برجام و سازوکار ائتلاف اصولگریان به گفت‌وگو نشستیم. رجانیوز این گفت‌وگورا منتشر می‌کند:

 

ابتدا معرفی مختصری از خودتان داشته باشید و از نحوه ورودتان به عرصه‌های مدیریتی بفرمایید.

 

بسم الله الرحمن الرحیم. مقداد همتی هستم، متولد سال ۱۳۵۹ در شهر مقدس قم. در عرصه‌های حاکمیتی و اقتصادی از حوزه مسکن فعالیت می‌کردم. البته قبل از آن فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی در دانشگاه داشتم و در دانشگاه علم و صنعت کارشناسی مهندسی عمران خواندم و کارشناسی ارشد  هم، همان مهندسی عمران گرایش برنامه‌ریزی حمل و نقل و مهندسی ترافیک بود. الان هم دانشجوی دکترای دانشگاه علم و صنعت مهندسی عمران گرایش برنامه‌ریزی حمل و نقل هستم. در دوران دانشجویی با تشکل‌های مختلف، از جمله بسیج دانشجویی، مجمع دانشجویان حزب‌الله، دفاتر فرهنگی دانشگاه‌ها فعالیت‌های خوبی داشتم. یادم می‌آید اولین نشریه صوتی کشور به نام نشریه «سکوت» را منتشر کردیم و در آن زمان که هنوز صحبت از بحث‌های اقتصادی و عدالت اجتماعی نبود با نشریه «خیزش» کاری از مجمع دانشجویان حزب‌الله این بحث را شروع کردیم. یک زمانی سردبیر و مدیر مسئول این نشریه و همین‌طور سردبیر نشریه صوتی «سکوت» بودم که مخصوصاً در بحث تحصن عده‌ای از نمایندگان صدا کرد و کار بسیار ویژه‌ای شد.

 

بعد از دوران دانشجویی با توجه به مشکلات اساسی که در حوزه اقتصاد کشور وجود داشت، وارد سیستم پژوهش‌های کاربردی در حوزه اقتصادی شدم. یکی از حوزه‌های اقتصادی که مشکلات بسیار زیادی داشت، بخش مسکن بود که از این حوزه وارد اقتصاد شدم.

 

دقیقاً از چه مقطعی و در چه بستری؟

 

در سال ۱۳۸۴ مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه علم و صنعت را تأسیس کردیم.

 

یعنی بعد از ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد؟

 

نه مانده بود. زمان آقای خاتمی بود که ابتدای فعالیت آنجا بود. حوزه سیاست‌گذاری زمین و مسکن مرکز مطالعات در سال ۱۳۸۴ به‌طور رسمی شروع به فعالیت کرد. دوران طلایی بود. ما در آن زمان اصلاً کارشناس مسکن در کشور نداشتیم. عده‌ای از دوران قبل از انقلاب در دفتر برنامه‌ریزی اقتصاد کلان وزارت مسکن و شهرسازی کار می‌کردند که دیگر حرف‌های‌شان کهنه بود و راه علاجی برای حوزه مسکن نداشتند و سیاست‌های مختلف مثل سیاست اعطای زمین به مردم، سیاست‌های انبوه‌سازی و سیاست‌های تعاونی‌ها تجربه‌های کاملاً ناموفق و شکست‌خورده‌ای بودند. با توجه به نیاز یک میلیون و نیمی مسکن در کشور از سال ۱۳۸۴، شکاف بین عرضه و تقاضا داشت به طرز وحشتناکی افزایش می‌یافت و این تکلیف را احساس کردم که به حوزه مسکن وارد شوم و مرکز مطالعات تکنولوژی علم و صنعت تأسیس شد.

 

پژوهش‌های خوبی اعم از بررسی سیاست‌های مختلف کشور و مطالعات تطبیقی و بررسی سیاست‌های کشورهای مختلف در شرایط بحران آنها داشت. یکی از آسیب‌های ما در بررسی مطالعات تطبیقی با کشورهای دیگر این است که سیاست‌های‌مان را با وضعیت کنونی آنها مقایسه می‌کنیم، در حالی که باید سیاست‌های آنها را در دورانی که مثل ما بودند در دوره‌ای که شکاف سنگین عرضه و تقاضا داشتند، مثل بعد از جنگ جهانی دوم آلمان، ژاپن، چین، کره و... بررسی کرد که همین کار را انجام دادیم و نقاط عطف‌شان را در زمینه مسکن پیدا کردیم. در این گیر و دار آقای احمدی‌نژاد که هم‌دانشگاهی ما بود شهردار بود و بعد در انتخابات ریاست جمهوری رئیس‌جمهور شد. این هم خیلی کمک کرد که بتوانیم سیاست‌های‌مان را به‌طور کامل به دولت عرضه کنیم.

 

ایده اولیه مسکن مهر از این مرکز مطالعات بود؟

 

ایده اولیه و طراحی ابتدایی مسکن مهر با سیاست تأخیر فاز زمانی بین هزینه ساخت و هزینه زمین شروع شد و تا ساخت چهار میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی ادامه یافت.

 

تحقق این ایده تا اجرا چقدر طول کشید؟

 

دو سال. در سال ۱۳۸۶ با توجه به یکی دو سیاست اشتباه وزارت مسکن و شهرسازی دولت نهم، افزایش شدید قیمت مسکن به وجود آمد، با اینکه ارتباط خوبی هم با دولت داشتیم، آقایان مجاب شدند از یک ایده جدید استفاده کنند. این ایده جدید هم به این شکل بود که قیمت تمام‌شده مسکن شامل دو مورد است: ۱) هزینه زمین و ۲) هزینه ساخت. گفتند بیاییم و این دو مورد را از هم جدا کنیم و هزینه زمین را برای مردم به حداقل ممکن برسانیم تا مردم بتوانند تمکن مالی داشته باشند که فقط در حد هزینه ساخت بدهند. هزینه ساخت هم دو قسمت شد. یکی وام بانکی و دیگری آورده مردم. یعنی هزینه تمام‌شده یک واحد مسکونی را کاملاً خرد کردیم که مردم با یک آورده ۵ میلیون تومانی در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ صاحب یک واحد ۷۵ تا ۸۰ متری می‌شدند که بعداً به خاطر تورم و شوک ارزی آورده مردم افزایش پیدا کرد و در کنار آن ما سیاست افزایش وام هم داشتیم. یعنی در ابتدای کار وام‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بود، اما الان وام‌ها بعد از گذشت حدود نه سال بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است.

 

مسکن مهر غیر از مسئله مسکنی بحث‌های فرهنگی را هم به دنبال دارد. شما که متخصص عمران بودید، بحث‌های فرهنگی را چگونه تدبیر کردید؟

 

در ابتدای کار، زاویه کاملاً اقتصادی بود. می‌گفتیم با انباشت تقاضا یعنی ۵/۱ میلیون کمبود واحد مسکونی روبه‌رو هستیم که سرپناه ندارند. با مردم که صحبت می‌کردید، حتی حاضر بودند در یک سوئیت ۲۰، ۳۰ متری هم که شده است بنشینند، اما در بحث‌های پیوست‌های فرهنگی موضوعات بیشتر مسجدمحوری بود.

 

اینها را به خود دولت محول کرده بودید؟

 

بله.

 

یعنی شما بخش اقتصادی قضیه را ارائه دادید؟

 

بله، مدل بحث اقتصادی آن در آمد. مدل‌اش وارد دولت شد و کمی تغییر کرد. یعنی آنچه که ما طراحی کردیم با آنچه که اجرا شد یک مقدار متفاوت بود. خیلی پیشرفته‌تر طراحی کرده بودیم، ولی وقتی در بوروکراسی شدید و ممانعت‌های بسیار جدی که در دولت وجود داشت آمد، کار به‌سختی پیش می‌رفت و از طرح اولیه یک‌مقدار زده می‌شد. البته این را هم بگویم برای اجرای طرح مسکن مهر از برهه‌ای وارد دولت هم شدم، یعنی از سال ۱۳۸۶ با رایزنی‌های زیادی که کردم، عضو شورای عالی مسکن شدم و تقریباً دبیری شورای عالی مسکن را برای مصوبات اجرایی، تأمین منابع مالی، تأمین زمین و زیرساخت‌های اولیه طی کردم. تقریباً می‌شود گفت مسکن مهر از ابتدای دولت دهم روی ریل ثابتی برای کار افتاد. تا قبل از دولت دهم، یعنی فاصله ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ بیشتر حول محور تأمین زمین، منابع مالی و زیرساخت‌های اولیه از جمله آب، برق و گاز می‌گشت و تمام همّ و غمّ هیئت دولت هم این بود که این را به سرانجامی برساند و کار سریعاً شروع شود که به انباشت تقاضایی که وجود داشت پاسخ داده شود.

 

دقیقاً از چه زمانی مسئول بخش مسکن شدید؟

 

قبل از دولت دهم دبیر شورای عالی مسکن بودم که می‌شود گفت تقریباً تمام مصوبات هیئت دولت و کارگروه زمین و مسکن و مصوبات شورای عالی مسکن را نوشتم، یعنی نگارش مصوبات هیئت دولت با من بود. آماده‌اش می‌کردیم، به هیئت دولت می‌رفت و توسط معاون اول وقت، آقای داودی ابلاغ می‌شد. یعنی برای تنظیم صورت‌جلسات و مصوبات هیئت دولت، جلسات منظم هفتگی با حضور آقای احمدی‌نژاد در شورای عالی مسکن داشتیم. از سال ۱۳۸۸ که دیگر تمام کارهای نرم‌افزاری مسکن مهر درآمد، منابع و زمین‌های‌اش مشخص شد، وارد حوزه اجرا شدم و در آنجا به عنوان مشاور وزیر و نماینده تام‌الاختیار آقای مهندس نیکزاد در مسکن مهر، به‌ویژه کلان‌شهرها به وزارت راه و شهرسازی رفتم و کار اجرایی را در آنجا شروع کردم.

 

رشد صنایع مربوط به ساختمان‌سازی را چگونه دیدید؟ ممکن بود مسکن مهر دچار کمبودهایی می‌شد...

 

با محاسباتی که کرده بودیم و واقعاً در شورای عالی مسکن با حضور حدود هشت نه وزیری که درگیر این بحث می‌شدند، جمع‌بندی این بود که تمام مصالح ساختمانی در حوزه ساخت مسکن داریم. یعنی در آن موقع حدود ۶۴ میلیون تن تولید سیمان داشتیم. فولاد، صنایع کاشی و سرامیک‌مان خیلی خوب بود. به جرئت می‌توانم بگویم در طول ساخت مسکن مهر هیچ مصالحی از خارج وارد نشد. تکنولوژی ساخت وارد شد، یعنی صنعت‌سازی ما از ۲ درصد ابتدای دولت نهم به ۲۵ درصد ساخت و سازهای صنعتی در اواخر دولت دهم رسید. تکنولوژی ساخت وارد شد، ولی تمام مصالح آن در کشور تولید می‌شد. تمام منابع انسانی مثل کارگر، تکنسین، کارگر ماهر، مهندس و طراح همه بومی بودند. غیر از پروژه کوزو که شرکت ترکیه‌ای حدود ۵۰ هزار واحد از ۴ میلیون واحد را برای ما اجرا کرد، نه از شرکت خارجی و نه از مصالح خارجی برای ساخت و ساز استفاده نکردیم. آن‌قدر ظرفیت انباشته داشتند که تمام ظرفیت‌های تولید مصالح، از جمله تأسیسات را فعال کردند.یعنی رشد مثبتی در زمینه‌های مختلف اقتصادی مرتبط با مسکن داشتیم که روی کل اقتصاد تأثیر می‌گذارد.

 

به حوزه مسکن می‌گویند لکوموتیو اقتصادی. وقتی یک مسکن ساخته می‌شود، زمین و مصالح می‌خواهد. مصالح آن کاشی، سرامیک، فولاد، سیمان و... هستند. یعنی مجموعه بزرگی از صنایع پیشین را به دنبال خود می‌کشد و وقتی یک واحد ساخته شد، صنایع پسین آن مثل لوازم خانگی، گاز، یخچال، تلویزیون، پرده، فرش و... را هم فعال می‌کند. حدود ۳۰۰ رشته صنعتی با بخش مسکن فعال شد و حتی در بحث اشتغال‌زایی برای هر ۱۰۰ مترمربع در هر سال حدود دو شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شد. یعنی حجم عظیمی از اشتغال را هم این چهار میلیون واحد مسکونی ایجاد کرد. البته در کیفیت این انبوه‌سازی‌ها اشکالاتی وجود داشت و در بعضی از موارد در حدی بود که فرد نمی‌توانست از آن مسکن استفاده صحیح کند.

 

در اینجا دو بحث وجود دارد. یکی اینکه باید متوسط ساخت را در نظر بگیریم. با توجه به بررسی مراجع معتبر علمی متوسط کیفیت ساخت و ساز در کشور در مسکن مهر یک پله بالاتر از ساخت و ساز در کل کشور بود. دوم اینکه به نظر شما چند درصد از مسکن‌های مهر دچار مشکل شده‌اند؟ آنچه که ساخته می‌شود دیده نمی‌شود، ولی آنچه که خراب می‌شود دیده می‌شود. ۴ میلیون واحد مسکن شهری و روستایی ساخته شده‌اند. عدد کمی نیست.

 

دو و نیم میلیون شهری و یک و نیم میلیون مسکن روستایی ساخته شده‌اند. در بزرگ‌ترین پروژه عمرانی کشور در طول تاریخ فعالیت‌های عمرانی کشور یعنی چهار و نیم میلیون واحد مسکونی با این سطح گستردگی با فقط ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی که اگر آورده‌های مردم را هم با آن جمع کنیم، این طرح حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان turn over مالی داشته است. حالا در نظر بگیرید یک درصد اشتباه داشته و کیفیت نداشته است. یک در صد در این حجم عظیم قابل قبول است. یک درصد یعنی ۴ هزار واحد بی‌کیفیت. این میزان عدم کیفیت در یک پروژه به این عظمت قابل قبول است. شما سد می‌سازید و صد در صدش خراب می‌شود. وقتی ۴ هزار واحد می‌سازید و یک بلوک ده واحدی آن خراب می‌شود، رقم بالایی است، ولی وقتی ۴ میلیون واحد می‌شود، این میزان واحد خراب قابل قبول و پِرت پروژه است. شرکت کوزو یک شرکت معتبر ترکیه‌ای است که ۱۵ هزار واحد مثلاً در پرند ساخته است. اگر یک بلوک ۱۰۰ واحدی دچار مشکل شود، این مشکل خیلی برجسته دیده می‌شود. در حالی که ما ۴ میلیون مسکن ساخته‌ایم و حق بدهید ۴ هزار دستگاه آن هم خراب از کار در آمده باشد. ۴ هزار دستگاه عدد کمی نیست، ولی در مقابل حجم انبوه پروژه عدد زیادی نیست.

 

بحث دیگری را هم که

:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
اطلاعیه دریافت سود سهام

سهامداران کماسه میتوانند از ابتدای بهمن ۹۴ با مراجعه به سایت شرکت و ارسال شماره حساب سود سهام خود را دریافت نمایند

سهامداران سهرمز میتوانند از پایان اردیبهشت ۹۵ با مراجعه به سایت شرکت سود سهام خود را دریافت نمایند

سهامداران وایرا میتوانند از ۹۵/۶/۱ سود سهام خود را با ارسال شماره حساب به شرکت دریافت کنند

سهامدارانی که در تاریخ ۹۳/۵/۴ سهامدار شرکت  شاوان بوده اند و هنوز سود خود را دریافت نکرده با مراجعه به بانک تجارت از تاریخ ۹۴/۱۰/۲۳ الی ۹۴/۱۲/۲۸سود سهام خود را دریافت کنند

سهامداران ثاژن  میتوانند از ابتدای اسفند ۹۴ سود سهام خود را با ارسال شماره حساب به شرکت دریافت کنند

سهامداران ثشرق سود سهامشان از تاریخ ۹۴/۱۱/۱ به شماره حساب اعلامی واریز حواهد شد

سهامداران وبشهر سود سهامشان از تاریخ ۹۴/۱۰/۱۵ به شماره حساب اعلامی واریز حواهد شد

سهامداران سکرد میتوانند ار تاریخ ۹۵/۵/۱سود سهام خود را از کلیه شعب بانک اقتصاد نوین دریافت کنند

سهامداران ثامان سود سهامشان از تاریخ ۹۴/۱۲/۸ به شماره حساب اعلامی واریز حواهد شد

سهامداران غگل سود سهامشان از تاریخ ۹۵/۴/۲۰ به شماره حساب اعلامی واریز حواهد شد

سهامداران بشهاب میتوانند ار تاریخ ۹۴/۱۲/۲سود سهام خود را از کلیه شعب بانکصادرات دریافت کنند

سهامداران شمواد میتوانند ار تاریخ ۹۴/۴/۱۵سود سهام خود را از کلیه شعب بانک ملت دریافت کنند

سهامداران وتوس سود سهامشان از تاریخ ۹۵/۴/۱ به شماره حساب اعلامی واریز حواهد شد

سهامداران ثفارس سود سهامشان از تاریخ ۹۵/۰۵/۵ به شماره حساب اعلامی واریز حواهد شد

سهامداران اس پ سود سهامشان از تاریخ ۹۵/۲۰/۲ به شماره حساب اعلامی واریز حواهد شد

سهامداران فملی میتوانند ار تاریخ ۹۴/۱۰/۱۵سود سهام خود را از کلیه شعب بانک تجارت دریافت کنند

سهامداران فولاژ میتوانند ار تاریخ ۹۴/۱۰/۱سود سهام خود را از کلیه شعب بانک صادرات دریافت کنند

سهامداران وساخت با ارسال شماره حساب به شرکت تز تاریخ  ۹۵/۶/۱ سود سهام خود را دریافت کنند

سهامداران سبحان میتوانند ار تاریخ ۹۴/۹/۲۸سود سهام خود را از کلیه شعب بانک صادرات دریافت کنند

سهامداران شپدیس میتوانند ار تاریخ ۹۴/۱۰/۲۶سود سهام خود را از کلیه شعب بانک صادرات دریافت کنند

سود سهام چافست که ۲۵ تومان میباشد از ابتدای شهریور ۹۵ به حساب سهامداران واریز خواهد شد/شماره حساب خود را به شرکت ارسال کنید

سهامداران قشهد میتوانند از مرداد ۹۵ سود سهام خود را با ارسال شماره حساب به شرکت دریافت کنند

سهامداران چکاوه میتوانند ار تاریخ ۹۴/۷/۲۲سود سهام خود را از کلیه شعب بانک پارسیان دریافت کنند

سهامداران سدشت میتوانند از بهمن ۹۴ سود سهام خود را با ارسال شماره حساب به شرکت دریافت کنند

سود سهام سهامداران بانک دی به شماره حساب انها واریز میگردد/برای ارسال شماره حساب به سایت بانک دی مراجعه شود

سهامداران وتوصا میتوانند از۹۴/۱۱/۱ سود سهام خود را با ارسال شماره حساب به شرکت دریافت کنند

سهامداران سرچشمه میتوانند ار تاریخ ۹۴/۹/۱۵الی ۹۴/۱۱/۱۵سود سهام خود را از کلیه شعب بانک سپه دریافت کنند

سهامداران مرقام  میتوانند از۹۴/۱۲/۱۵ سود سهام خود را با ارسال شماره حساب به شرکت دریافت کنند

سهامداران کهمدا میتوانند از۹۴/۹/۱ سود سهام  ۶۵ تومانی خود را با ارسال شماره حساب به شرکت دریافت کنند

سهامداران قاروم میتوانند از۹۵/۱/۱ سود سهام خود را با ارسال شماره حساب به شرکت دریافت کنند

سهامداران بموتو میتوانند از۹۵/۲/۴ سود سهام خود را با ارسال شماره حساب به شرکت دریافت کنند

سهامداران شلیا میتوانند ار تاریخ ۹۵/۴/۱سود سهام خود را از کلیه شعب بانک صادرات دریافت کنند

سهامداران دالبر میتوانند ار تاریخ ۹۴/۸/۱۶سود سهام خود را از کلیه شعب بانک رفاه دریافت کنند

سهامادران رکیش که در تاریخ ۹۴/۳/۲سهامدران شرکت بوده اند میتوانند سود ۳۰ تومانی سهام خود را از ابتدای اذر از کلیه شعب بانک تجارت در یافت کنند

سهامداران شتران که هنوز سود سهام خود را از طریق بانک ملت دریافت نکرده اند میتوانند با ارسال شماره حساب به شرکت سود سهام خود را دریافت نمایند/برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمائیدhttp://www.codal.ir/Reports/Attachment.aspx?LetterSerial=nG9uPax4jwqatycKlsGgSw%3d%3d

سهامداران قمرو سود ۵ تومانی خود را با ارسال شماره حساب و مدارک هویتی به شرکت میتوانند از ابتدای اردیبهشت ۹۵ سود سهام خود را دریافت نمایند

سهامداران ونفت  میتوانند از تاریخ ۹۴/۶/۱۵ الی ۹۴/۹/۲۸با مراجعه به کلیه شعب بانک تجارت سود سهام خود را دریافت نمایند

سهامداران بمپنا میتوانند از ۱۵ ابان سود خود را از بانک سینا دریافت نمایند

مجمع شکلر ۹۴/۸/۱۹ برگزار میشود و سود مصوب در مجمع ۴ ماه پس از مجمع به حسابشان واریز خواهد شد



:: موضوعات مرتبط: بورس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
تکشا زنگان آٍسیا ولیز و خشرق
تکشا   ۳۴   درصد تعدیل مثبت داد با گزارش پیش بینی سال آتی ....الان دیگه وارد فضایی میشیم که بازیگرا میرن تو سود ....رصد بشه !
زنگان  ۱۸۰ ریال سود برای سال آتی پیش بینی کرد ....با این گزارش داره نشون میده خریداران برای موضوع دیگه ای در حال خرید هستن ....در این نماد هم داریم وارد فضایی از معاملات میشیم که با صورت مالیش تناسب نداره که ما بهش میگیم حباب ....
آسیا   ۲۵  درصد تعدیل مثبت در مقایسه با امسال داده خیلی هم عالی .... کم ریسکه تو این محدوده ...
ولیز   در یک حرکت خارق العاده پیش بینی مارجین سال آتی را با تغییر مثبت ۹۲ درصدی اعلام کرد. عجیب برگشت زده ....ولیز داره تغییر رویه میده شر کتهایی که اینطوری رفتار میکنن بعد از چند سال باید رصد بشه اینا همونایی هستن که بازدهی خوبی ثبت میکنن خیلی بد معامله میشه و بازیگری نداره تا جایی که من رصد کردم ....
جالبه در اغلب گزارشات افزایش هزینه ها مشاهده میشه این یعنی در آینده باید منتظر تعدیل های خوبی باشیم این سطحی نگری نیست کمی جلو بریم میبینید چطوری با دریافت منابع ارزان قیمت و کاهش هزینه های ناشی از سودهای بانکی و کاهش بهای تمام شده تعدیل مثبت میدن .... سال قبل این گزارشات میومد نظرم این نبود امسال اوضاع به کلی متفاوته ولی خوب فعلا چند تا نماد پیدا کردم که برای سرمایه گذاری و شیفت دادن و بهینه کردن سبد عالی هستن که به مرور بهشون اشاره میکنم .... در موردشون صحبت میکنم ...
خشرق هم کولاک کرد این کولاک در سبک معاملات و عطش خریداران کاملا ملموس بود مارجین سال بعد رانسبت به امسال نزدیک ۸۰۰ درصد افزایش داده .....


:: موضوعات مرتبط: بورس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
سرمايه گذاري صنعت نفت ( ونفت )

سرمايه گذاري صنعت نفت ( ونفت )
پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1395/12/30 (حسابرسی نشده)

به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت سرمايه گذاري صنعت نفت طی نامه شماره مورخ 1394/11/27 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 1395/12/30 با سرمایه 1,650,000 میلیون ریال مبلغ 270 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.

تعدیل منفی 38 درصدی پیش بینی سود سال مالی 95 نسبت به سال مالی 94



:: موضوعات مرتبط: بورس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
قطعات اتومبيل ايران (ختوقا)

قطعات اتومبيل ايران (ختوقا)
پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1394/12/29 دوره 9 ماهه (حسابرسی نشده) اصلاحیه

به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران طی نامه شماره مورخ 1394/11/27 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 1394/12/29 با سرمایه 266,630 میلیون ریال مبلغ 136 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.

تعدیل منفی 28.04 درصدی پیش بینی سود سالیانه و پوشش 21 درصدی سود در 9 ماهه



:: موضوعات مرتبط: بورس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
حخزر شرکت: کشتيراني درياي خزر

حخزر
شرکت: کشتيراني درياي خزر

اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1395/12/30 (حسابرسی نشده)

به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت کشتيراني درياي خزر طی نامه شماره مورخ 1394/11/27 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 1395/12/30 با سرمایه 540,000 میلیون ریال مبلغ 446 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.

سود هر سهم آخرین پیش بینی سال مالی قبل: ٢٢۶ ریال
سود هر سهم پیش بینی جدید: ۴۴۶ ریال
درصد تغییر: ٩٧% تعدیل مثبت

دلایل تغییرات:
الف. افزايش درآمد ارائه خدمات بواسطه ، افزايش تناژ حمل و تعداد سفرها مي باشد.

ب. افزايش در بهاي تمام شده عمليات شرکت به واسطه افزايش حقوق و عوارض بندري و تخليه و بارگيري براساس افزايش تعداد سفرها و به تبع آن افزايش در سوخت براساس برآورد 9.702 تن سوخت هر ليتر 9.200 ريال و تعميرات ادواري و قطعات و هزينه بيمه بدنه شناورها مي باشد.

پ. افزايش در هزينه هاي عمومي و اداري بابت افزايش در هزينه هاي حقوق و دستمزد مطابق قانون کار پيش بيني شده است.

ت. کاهش در هزينه مالي بابت کارمزد نرخ سود دوره ساخت بازپرداخت تسهيلات مي باشد.

ث. کاهش در ساير درآمدهاي غير عملياتي عمدتاً بواسطه کاهش در عايدات دريافتي از بابت بازيافت بيمه به مبلغ 7.901 ميليون ريال در سال بودجه اي مي باشد .

* شايان ذکر است، درآمدها و هزينه هاي ارزي شرکت در سال مالي 1395 به نرخ هر دلار 31.000 ريال تسعير شده است .



:: موضوعات مرتبط: بورس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
وبهشر کپشیر و بنیرو

وبشهر
شرکت:  توسعه صنايع بهشهر    
اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1395/12/30 (حسابرسی نشده)   
 به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت توسعه صنايع بهشهر طی نامه شماره مورخ 1394/11/27 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 1395/12/30 با سرمایه 7,021,002 میلیون ریال مبلغ 253 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.

 

کپشیر
شرکت: پشم شيشه ايران

اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1395/12/30 (حسابرسی نشده)

به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت پشم شيشه ايران طی نامه شماره مورخ 1394/11/27 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 1395/12/30 با سرمایه 67,140 میلیون ریال مبلغ 983 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد

سود هرسهم آخرین پیش بینی سال مالی قبل: ۱,۱۰۸ ریال
سود هرسهم پیش بینی جدید: ۹۸۳ ریال
درصد تغییر: ١١% تعدیل منفی

 

بنیرو
شرکت: نیرو ترانس

اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1395/12/30 (حسابرسی نشده)

به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت نیرو ترانس طی نامه شماره مورخ 1394/11/27 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 1395/12/30 با سرمایه 300,000 میلیون ریال مبلغ 520 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد

سود هرسهم آخرین پیش بینی سال مالی قبل: ۴۹۹ ریال
سود هرسهم پیش بینی جدید: ۵۲۰ ریال
درصد تغییر: ۴% تعدیل مثبت



:: موضوعات مرتبط: بورس , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
روش جدید روس ها برای محافظت از زمین در برابر شهاب‌سنگ‌ها

 

گروهی از دانشمندان روسی توانسته‌اند روش جدیدی را برای استفاده از مازاد موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای این کشور برای محافظت از زمین در برابر شهاب‌سنگ‌ها و سیارک‌های فضایی شناسایی کنند.

به گزارش ایسنا، گزارشی از خبرگزاری TASS روسیه نشان داد که تیمی از دانشمندان به رهبری سابیت سایتگارایف از اداره طراحی موشک ماکیف در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای این کشور به پرتابه‌هایی هستند که می‌توانند اجسام فضایی نزدیک به زمین را که تهدیدی قریب‌الوقوع برای ایمنی زمین به شمار می‌روند، تخریب کنند.

یکی از اهداف برنامه‌ریزی شده این موشک‌های بالستیک قاره‌پیما، شهاب‌سنگها هستند که شامل سنگهای بزرگ فضایی از سیارک‌های در حال گردش به دور خورشیدی می‌شوند. بخشی از این سیارک‌ها در جریان مدارگردی تجزیه شده و گاهی اوقات به سمت زمین حرکت می‌کنند. اگرچه برخی از این سنگها به محض ورود به جو زمین از بین می‌روند، اما برخی دیگر از این مهلکه جان سالم به در برده و با نیروی مخربی به سطح زمین برخورد می‌کنند.

یکی از نمونه‌های اخیر برخورد یک سنگ فضایی با زمین، شهاب‌سنگی بود که دو سال پیش در شهر چلیابینسک روسیه سقوط کرده بود. این سنگ در ارتفاع ۹ کیلومتری زمین منفجر شد و موج آن باعث شکسته شدن شیشه‌ها و مجروح شدن ۱۵۰۰ نفر شد.

دانشمندان روسی امیدوارند بتوانند امکان‌پذیری این طرح را با آماده‌سازی یک موشک بالستیک قاره‌پیما برای تخریب سیارکی موسوم به آپوفیس ۹۹۹۴۲ آزمایش کنند.

به گفته سایتگارایف، این سیارک از چندی پیش باعث بروز نگرانی‌هایی شده زیرا محققان معتقدند که این صخره آسمانی ممکن است در سال ۲۰۳۶ از فاصله نزدیک بسیار خطرناکی از سیاره عبور کند. اگرچه دانشمندان ناسا این احتمال را رد کرده‌اند.

با این حال سایتگارایف به تلاش‌های خود برای بهره‌گیری از این طرح ادامه می‌دهد.

وی گفت: بیشتر موشک‌ها با سوخت جوشان کار می‌کنند. سوخت‌گیری آن‌ها ۱۰ روز پیش از پرواز آغاز می‌شود؛ از این رو برای تخریب شهاب‌سنگی به قطر شهاب‌سنگ چلیابینسک که تنها چند ساعت قبل از نزدیک شدن به زمین شناسایی می‌شود، مناسب نیستند. به این منظور می‌توان از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده کرد که تنها به ارتقای سیستم نیاز دارند.

سایتگارایف افزود که تبدیل این موشک‌ها به تسلیحات تخریب کننده سیارک به مجوز دولتی نیاز داشته و اینکه اجرایی کردن این طرح برای دولت میلیون‌ها دلار هزینه خواهد داشت.



:: موضوعات مرتبط: علم و فن آوری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
۱۱ مرد خطرناک دنیا چه کسانی هستند؟ + تصاویر

 

خطرناک ترین مردان دنیا که با کارهایشان خواب را بر چشمان مردم دنیا حرام کرده اند را بیشتر بشناسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ از سران گروهک تروریستی داعش تا اعضای بوکو حرام، بمب گذاری ها و حملات انتحاری، همه باعث شدند تا زندگی روز به روز برای مردم دنیا سخت تر شود. در ادامه این گزارش لیستی از اسامی سران گروهک های تروریستی که با عنوان خطرناک ترین مردان دنیا می شناسند را در زیر مشاهده می کنید.

کادی ویلسون
 
خطرناک ترین مردان دنیا+ عکس
 
خواسته ی کادی ویلسون اهل آمریکا، اینترنت بی حد و مرز و ساخت سلاح های غیرقابل کنترل و تصاحب بازار پول جهانی است و تا کنون موفق شده تا با استفاده از فناوری روز در دسترس سلاحی را طراحی کند که توسط چاپگرهای سه بعدی قابل ساخت است و طرح بدست آمده را در وبسایت خود برای دانلود قرار داد که بیش از 100000بار توسط وزارت امورخارجه آمریکا حذف شد.
 
با توجه به اقدامات وی دادگاه آمریکا می تواند به 7 سال حبس محکومش کند اما اگه نیروهای اطلاعات و امنیت آمریکا بتوانند اقدامات خرابکارانه ی ویلسون را ثابت کند مدت محدودیت افزایش می یابد.

جلال الدین حقانی
خطرناک ترین مردان دنیا+ عکس
 
جلال الدین حقانی رهبر شبه نظامیان طالبان افغانستان در دسته بندی خطرناک ترین افراد دنیا قرار دارد و با هدف سرنگونی دولت و خارج کردن نیروهای نظامی خارجی از جمله نظامیان آمریکا مشغول فعالیت هستند. کارشناسان بین المللی معتقدند اگر موفق شوند سود حاصل از فروش خشخاش طالبان را قطع کنند می توانند این گروه را بر سر میز مذاکره بکشانند.
 

ابوبکر شکائو
خطرناک ترین مردان دنیا+ عکس
 
ابوبکر شکائو رهبر گروهک تروریستی بوکوحرام نیجریه است که با هدف نشر شریعت ساختگی خود در این کشور دست به کشتار گسترده مردم و عملیات های تروریستی فراوانی زده اند. کارشناسان معتقدند با تلاش برای کاهش فقر در این کشور و ایجاد سیستم آموزش و پرورش کارشناسی شده می توانند اقدامات این فرد و گروهک تحت حاکمیتش را متوقف کنند.
 

علی ابو موخامد

خطرناک ترین مردان دنیا+ عکس
 
علی ابوموخاد رهبر امارت قفقاز در روسیه هم در دسته ی خطرناک ترین مردان دنیا قرار دارد و خواستار تشکیل دولت مستقل اسلامی در منطقه قفقاز شمالی است، وی که عملیات های تروریستی بسیاری در کارنامه خود دارد یکی از وحشناک ترین جنایات وی می توان به استفاده از زنان سیاه پوست آفریقایی برای اجرای عملیات های انتحاری اشاره کرد و کارشناسان تنها راه مهار کردن ابوموخامد را بر عهده پوتین می دانند، وی با اصلاح فرهنگ مردم روسیه در حمایت از حکومت های فاسد منطقه می تواند فعالیت های این گروهک تروریستی را متوقف کند. 
 

اسماعیل ال مایو
خطرناک ترین مردان دنیا+ عکس
 
اسماعیل ال مایو رهبر مواد مخدر مکزیک، جنایتی نیست که در پرونده وی به چشم نخورد، از قاچاق مواد مخدر به آمریکا و اروپا تا پول شویی و آدم ربایی، فعالیت های جنایت کارانه ال مایو وی را در طبقه بندی مردان خطرناک دنیا قرار داده است.
 

عمر حسن البشیر
خطرناک ترین مردان دنیا+ عکس
 
عمر حسن البشیر که به عنوان یکی از خطرناک ترین مردان دنیا شناخته می شود با بهره گیری از قوی ترین سلاح های موجود قصد دارد تا فعالیت غیرنظامیان جنوب کشور سودان را متوقف کند و تنها راه مهار کردن این اقدامات تصویب قطعنامه خلع سلاح چین و کشورهای آفریقایی است.
 

مختار ابوزبیر
خطرناک ترین مردان دنیا+ عکس
 
مختار ابوزبیر هم یکی از خطرناک ترین مردان جهان است که رهبری گروهک تروریستی الشباب را بر عهده دارد و با عملیات های تروریستی در سومالی ادعا کرده است قصد تشکیل دولت مستقل با سوء استفاده از نام اسلام دارد، در پی نبردهای خونینی که این گروهک تروریستی انجام داد رئیس جمهور سومالی عنوان کرد تنها راه مقابله با وی استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین است که می تواند گروهک تروریستی الشباب را تضعیف کند.
 

ابوبکر البغدادی
خطرناک ترین مردان دنیا+ عکس
 
ابوبکر البغدادی رهبر شناخته شده ی گروهک تروریستی داعش که با جنایات هولناکش در جهان شناخته شده به عنوان یکی از خطرناکترین مردان دنیا معرفی شده است، وی با جنگ و خونریزی گسترده در عراق و سوریه سعی دارد تا حکومت خیالی خود را راه اندازی کند.
کارشناسان حملات هوایی را یکی از راه های مهار کردن اقدامات جنایتکارانه این گروهک تروریستی دانستند.
 

ابراهیم عسیری
 
خطرناک ترین مردان دنیا+ عکس
 
ابراهیم عسیری رئیس بمب گذاران گروهک تروریستی القاعده است، وی در جبهه های مختلف به عنوان مغز متفکر برای هدفگیری هواپیماهای غربی شناخته شده است، وی اکنون در منطقه کوهستانی حفاظت شده در جنوب یمن پنهان شده است و وظیفه آموزش نیروهای القاعده را برعهده دارد.
 

سان کایلیانگ
خطرناک ترین مردان دنیا+ عکس
 
سان کایلیانگ سوپر هکر و کاپیتان ارتش آزاد خلق چین است، وی که با جنگ سایبری در پی ایجاد اخلال در سیستم های پولی ایالات متحده است چندی پیش به همراه یک گروه پنج نفره متهم به جاسوسی از چند بنگاه ایالات متحده آمریکا شد.
 

مختار بالمختار
خطرناک ترین مردان دنیا+ عکس
 
در پایان مختار بالمختار رهبر گروهک تروریستی وابسته به القاعده در مغرب را به عنوان یکی دیگر از خطرناکترین مردان دنیا معرفی می کنیم، وی وظیفه ی جذب نیروهای غربی برای ایجاد کمپین های جنایتکار جدید برای کمک به القاعده را بر عهده دارد، بالمختار همچنین توسط تجارت غیرقانونی توتون و تنباکو بودجه این گروه تروریستی را تءمین می کند و در آخر وی را به عنوان مسئول عملیات تروریستی اخیر برج ایفل می شناسند.


:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
روایت سیدحسین موسویان از تلاشهای دولت هاشمی برای ارتباط با اروپا

سیدحسین موسویان، معاون پیشین سیاست خارجی دبیرخانه شورای امنیت ملی، عضو ارشد تیم هسته‌ای پیشین کشورمان از تلاشهای دولت هاشمی برای ارتباط با اروپا می گوید.

سیدحسین موسویان، معاون پیشین سیاست خارجی دبیرخانه شورای امنیت ملی، عضو ارشد تیم هسته‌ای پیشین و سفیر اسبق کشورمان در آلمان در گفتگو با فرارو از تلاشهای دولت هاشمی برای ارتباط با کشورهایی اروپایی می گوید. مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید:

ایران و اروپا در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی گفتگوهایی با عنوان گفتگوهای انتقادی و در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی گفتگوهای سازنده و فراگیر با هم داشتند. گفتگوهای انتقادی با ماجرای دادگاه میکونوس و خروج سفرای اروپایی از تهران نیمه کاره ماند و گفتگوهای فراگیر نیز با شدت گرفتن موضوع هسته ای به سرانجامی نرسید و متوقف شد. اکنون با توافق برجام صحبت از «گفتگوهای سطح بالا» میان ایران و اتحادیه اروپا شده که قرار است از چند روز آینده در سطح معاونان وزیر آغاز شود. با این مقدمه خبرنگار فرارو با دکتر سید حسین موسویان که بیش از یک دهه عمر دیپلماتیک خود را برای بهبود روابط با اروپا صرف کرد و اکنون نیز در کنفرانسها و نشستهای اروپا حضوری چشمگیری دارد گفتگویی انجام داده تا نظرات او را در مورد وضع فعلی و آینده روابط با اروپا بشنود. آنچه در ادامه می آید متن کامل مصاحبه فرارو با دکتر سیدحسین موسویان سفیر پیشین ایران در آلمان و سخنگوی سابق تیم مذاکره کننده هسته ای می باشد.

آقای موسویان! اجازه بدهید بدون مقدمه و موخره به سراغ اصل مطلب برویم. از آنجا که میان دیدگاههای ایران و اروپا در مواردی همچون حقوق بشر و تروریسم تفاوت هایی اساسی وجود دارد و اروپا هم بخشی از جهان غرب است و هم متحد استراتژیک آمریکاست، بر چه مبنایی می توان به آینده روابط جدی امیدوار بود؟

روشن است که ما با اروپا اختلاف نظرهای مبنایی داریم. منتهی خودمان را فریب ندهیم هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که ما با آن از نظر مبنایی کاملا هم عقیده و هم نظر باشیم.

امروزه حکومت بشار اسد جزء نادر حکومت هایی است که متحد استراتژیک ایران تلقی می شود. با این حال جمهوری اسلامی در مورد اساسی ترین مبنای خود که"حکومت دینی" است با حکومت بشار نیز تضاد دارد. مبنای حکومت سوریه در زمان حافظ اسد و بشار اسد یک حکومت لائیک بوده است در حالی که مبنای حکومت جمهوری اسلامی یک حکومت دینی است. در حکومت بشار بی حجابی آزاد، رقص و مشروب خواری هم آزاد است و قس علیهذا. لذا ما باید بپذیریم که در روابط خارجی باید بر مبنای منافع ملی حرکت کنیم. درمورد روابط با اروپا هم اگر مبنا منافع ملی باشد، می توان حداکثر به "روابطی معتدل و پایدار" دست یافت و نه "روابطی استراتژیک".

نتایج سفر اخیر آقای روحانی به ایتالیا و فرانسه همان روابط معتدلی است که شما مطرح می کنید؟

خیر. سفر دکتر روحانی یک شروع عالی برای شکستن یخهای روابط منجمد ایران و قاره اروپا بود. اما این حرکت یک شروع خوب است.

واقعیت این است که بخاطر اختلافات عمیق ایدئولوژیک، ما با اروپا در مورد مسایلی مثل حقوق بشر و تروریسم و اسراییل و....اختلاف نظر داشته و این اختلاف نظر هم تا ظهور امام زمان (عج) باقی خواهد ماند مگر اینکه یا ماهیت حکومت جمهوری اسلامی تغییر کند یا اینکه اروپاییها مسلمان آنهم از نوع مسلمان شیعه شوند که هیچکدام اتفاق نخواهد افتاد. نه جمهوری اسلامی تغییر ماهیت خواهد داد و نه اروپا شیعه دوازده امامی خواهد شد. تازه میترسم اگر اروپاییها شیعه دوازده امامی هم بشوند مثل کشور همسایه شیعه ما یعنی آذربایجان عمل کنند که همیشه متحد آمریکا بوده است.

حتی اگر اروپاییها مسلمان هم شوند باز هم به روابطی استراتژیک نخواهیم رسید چون تاریخ روابط خارجی ما بعد از انقلاب نشان داده که مشکلات ما با برخی از کشورهای کشورهای مسلمان مثل عربستان کمتر از غربیها نبوده و شاید هم بیشتر بوده است. در همین یک دهه قبل از برجام، سعودیها متحد اسراییلی ها شدند و فشاری بی سابقه به آمریکا آوردند که به ایران حمله نظامی کند. درحالیکه اروپاییها مرتب آمریکا را ازحمله نظامی به ایران منع می کردند.

جناب موسویان! همانطور که عرض کردم میان دیدگاههای ایران و اروپا در مواردی همچون حقوق بشر و تروریسم تفاوت های مبنایی وجود دارد، چطور می توان به "روابطی معتدل و پایدار" مورد نظر شما رسید تا گفتگوهای جدید بر خلاف قبلی ها نتیجه بدهد؟ آقای تخت روانچی معاون وزیر خارجه قرار است این مذاکرات را بزودی آغاز کند. چه پیشنهادی دارید؟

روابط ما با اروپا بعد از انفلاب روابطی متزلزل بوده است. در دوران جنگ که بیشتر اروپاییها به سمت صدام غلطیدند. بعد از جنگ برای بازسازی روابط، کار با اروپا را با گفتگوهای انتقادی شروع کردیم. این مبنا را هم خود من برای اولین بار در سفر سال ۱۳۶۹ به دوبلین که رییس دوره ای اروپا بود توافق کردم. در آن مقطع من مدیر کل روابط با اروپای غربی بودم که برای اولین بار با تروییکای اروپا (کشورهای رییس فعلی و قبلی و بعدی) دیدار کردم. بعدا مذاکرات را به سطع معاون وزیر ارتقاء دادیم که برای سالها آقای واعظی انجام داد. در اواخر ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی این گفتگوها بخاطر رای دادگاه برلین در مورد قتل رهبران کرد در رستوران میکونوس متوقف شد.

بعد از مدتی در دوره اصلاحات دوباره آغاز شد و پتانسیل تغییر از "گفتگوهای انتقادی" به "گفتگوهای سازنده" وجود داشت اما تشدید خصومتهای آمریکا با ایران مانع شد چون بوش مواضع تندی علیه ایران داشت. در دوران آقای احمدی نژاد هم که روابط ما با اروپا بطور کلی نابود شد.

اما امروز در دوره آقای روحانی شرایط تغییر کرده و می توان نوعی گفتگوهای راهبردی را به قصد حصول "روابطی معتدل و پایدار" با اروپا شکل داد.

اما این هدف نیازمند شش شرط اساسی است:

اول: اراده سیاسی ملی و اجماعی و هماهنگ در داخل کشور است که ما چه نوع روابطی با اروپا میخواهیم. کف، سقف، محتوی و ابعاد روابط مشخص و در شورایعالی امنیت ملی تصویب و در صورت موافقت مقام معظم رهبری، وزارت خارجه مذاکرات را با برنامه و هدف مشخص انجام دهد؛ تا وقتی که توافق شد در داخل دچار جنجال و کشمکش نشویم و یا خدای ناکرده به چالش کشیده نشود.

دوم: قبول این واقعیت که اجماع داخلی آمریکا علیه ایران شکسته شده است. جناحی در آمریکا دیگر اعتقادی به "تغییر رژیم" در ایران ندارند و معتقد به تعامل با ایران هستند. در عین حال هنوز برخی در داخل معتقد به بازی پلیس خوب و بد در آمریکا هستند.

سوم: برای موفقیت گفتگوهای راهبردی جدید با اروپا جمهوری اسلامی ایران باید بتواند هم روند کاهش تنش با آمریکا را مدیریت کند و هم شکاف فعلی در حاکمیت و نخبگان آمریکا را راجع ابران را حفظ کند و مانع اجماع مجدد داخلی آمریکا علیه ایران شود. ایده آل این بود که جمهوری اسلامی میتوانست نیروی مخالف داخل آمریکا را حداقل نیروی خنثی تبدیل کند اما من با توجه به وضع داخلی مان چنین شانسی را نمی بینم.

حفظ شکاف موجود مستلزم گفتگو و کار با جناحی در آمریکا است که معتقد به کار با ایران است. نمونه آن هم همین کاری است که دولت آقای روحانی تحت رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری در مورد برجام و تبادل زندانیان و آزادی ملوانان آمریکایی و آزادی ۱.۷ میلیارد طلب ۳۷ ساله ایران از آمریکا انجام داد. اروپاییها هم باید همین کار را بکنند. در جریان مذاکرات هسته ای اروپاییها لابی فعالی در آمریکا براه انداختند.

اگر این روند ادامه یابد، هم خصومت با آمریکا کاهش پیدا می کند و هم شکاف در داخل آمریکا ادامه خواهد یافت و این شکاف در آمریکا قابل نگهداری خواهد بود. بویژه اینکه همه کاندیداهای فعلی ریاست جمهوری بعدی آمریکا تصریح کرده اند که سیاست بسیار سختگیرانه تری نسبت به دوره اوباما خواهند داشت.

حفظ شکاف موجود در داخل آمریکا به اروپا اجازه مانور و تنفس در کار با جمهوری اسلامی را خواهد داد.

چهارم: این که ما و اروپایی ها یک گفتگوی دو منظوره باید داشته باشیم که هم موارد اختلاف مثل حقوق بشر و هم موارد منافع مشترک مثل داعش، خاورمیانه عاری از سلاحهای کشتارجمعی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر را همزمان مذاکره و همکاری عملیاتی داشته باشیم. چنین تحولی موجب "مشارکت سیاسی - امنیتی ایران و اروپا" در امور مربوط به صلح و ثبات و امنیت منطقه و بین الملل خواهد شد.

ضعف روابط گذشته اروپا با ایران این بود که اروپاییها بخاطر فشار آمریکا، فقط در مورد اختلافات گفتگو می کردند و حاضر به همکاری در مورد موارد منافغ مشترک نبودند.

در دوره ماموریت من به آلمان با حمایت مقامات وقت یعنی آقای واعظی معاون وزیر خارجه، آقای ولایتی وزیر خارجه، آقای روحانی دبیر شورای امنیت و آقای هاشمی رییس جمهور، گفتگوهای بسیار مهمی را با حوزه صدر اعظم آلمان انجام دادیم و آقایان روحانی و ولایتی و واعظی حضوری هم با صدراعظم آلمان ملاقات و موارد را بطور مشخص گفتگو کردند. صدر اعظم آلمان آقای کهل هم پذیرفت منتهی ما توسط یک مربع چهار ضلعی محاصره و شکست خوردیم.

ضلع اول مخالفت آمریکا بود. کهل در دو سفر خود با آمریکا همکاری با ایران در موارد مهمی را مطرح کرد اما کاخ سفید زیر بار نرفت.

ضلع دوم فشار بسیار سنگین اسراییلی ها بود.

ضلع سوم نقش منفی انگلیس در تجدید حیات روابط ایران و آلمان بود و ضلع چهارم هم حوادثی مثل ترور رهبران کرد در برلین، قتل شاهپور بختیار در پاریس و قتل فریدون فرخزاد در بن و کشف محموله خمپاره به مقصد آلمان در بندر آنتورپ بلژیک و بسیاری از موارد مشابه بود که هر از چندگاهی و متناسب با هر پیشرفتی در روابط، مثل یک بمبی بنای پیشرفتهای جدید در روابط جدید را تخریب می کرد و آمریکا و اسراییل هم با استفاده از این حوادث موجی از جو منفی علیه روابط ایران با آلمان و اروپا درست می کردند.

پنجم: این که از اقدامات و شعارهای تحریک کننده مثل حمله به سفارت انگلیس و شعار نفی هولوکاست در دوران آقای احمدی نژاد و یا حمله اخیر به سفارت عربستان بپرهیزیم. اگر هم عوامل این وقایع خودسر هستند که آنها را کنترل کنیم. اگر هم عوامل نفوذی هستند که با آنها برخورد شود. البته در این مورد اروپاییها هم باید از موارد تحریک آمیز خودداری کنند. نمونه آن هم مسئله سلمان رشدی بود که مقدسات اسلام و ۱.۵ میلیارد مسلمان را مورد اهانت قرار داد و اروپاییها هم مرتب او را دعوت می کردند و جایزه به او می دادند. هروقت هم ما مطرح می کردیم مسئله آزادی بیان را مطرح می کردند. من به اروپاییها می گفتیم شما همانطور که اگر کسی هولوکاست را نفی کند، جرم محسوب می کنید و مسئله آزادی را هم مطرح نمی کنید، همانطور هم توهین به ادیان بزرگ الهی مثل اسلام و مسیحیت و یهودیت را جرم تلقی کنید.

ششم: بالاخره اینکه تبدیل روابط اقتصادی ایران و اروپا از یک روابط "سطحی و تجاری" به "روابط عمیق صنعتی و اقتصادی" است که در آن مواردی همچون سرمایه گذاریهای مشترک، مشارکت در انرژی، حضور مشترک در بازار منطقه و امثالهم محور باشد. در این زمینه امضاء توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا و عضویت در سازمان تجارت جهانی لازمه کار است.



:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
بهنوش بختیاری ...اگر سردار سلیمانی نبود +عکس

بهنوش بختیاری در آخرین پست اینستاگرامی خود سرتعظیم در مقابل مدافعان حرم فرود آورده است.

بهنوش بختیاری اینستاگرام خودش را با یادی از شهدای هشت سال دفاع مقدس بروز کرده و از ارزش این بزرگواران گفته است.

وی در اینستاپست خود نوشت: امروز اصفهان مزار شهدا..کسانی که با هر اعتقادی باشی باید بهشون احترام بذاری..کسانی که اگر با اون اعتقاد خالص نبودن به خدا که الان ایرانی نداشتیم و مال و ناموس و سرزمینمون به یغما رفته بود..همین الانم اگه خیلی از این انسانهای با اعتقاد نبودن مثل سردار سلیمانی کشورمون دست داعش بود..تمام قد به احترام شهدا میایستم و درود به مادران و پدرانی که پذیرفتن فرزندشون در راه اعتقادش رفت..گاهی وقتا از خودم بدم میاد که انقدر درگیر دنیا شدم و یادم میره در همین کشوری که زیر پستای ما فحش ناموس میدن همچین آدمایی هم بودن و هنوزم هستن..نوجوونهایی بین سن پانزده تا بیست و پنج رفتند که ما الان بتونیم راحت زندگی کنیم و پاش بیفته خون همم بریزیم از حسادت و بد جنسی..آخ چه دنیایی..عمو پورنگ و اقای مسلم آقاجان زاده وامیر سهیلی همه باهم رفتیم مزار شهدا...حالا حال سبک تری دارم..ما خیلی باید به شهدا وجانبازان احترام بذاریم و میدونم که الان فقط میگید حجاب.. که ما اندازه خودمون داریم...ولی به خدا همه چیز حجاب هم نیس..مهمه..ولی مهمترازاون انسانیت و معتقد بودنه...رعایت حق الناسه..حریم ها را حفظ کردنه..ناموس مردم رو ناموس خود دونستنه..عادل بودن و بی آزاریه..فکر کنید ریاس..مهم نیس..اگه دونفرم یادشون بیفته که ماهرچی داریم از شهداس برامن کافیه..دیگه درگیر قضاوتای مردم نیستم..خودمم نه ممنوع تصویرم..نه احتیاجی چه مالی چه کاری به کسی ندارم..شکر که یاعلی گفتیم و رو پا خودمونیم...بختیاری باج به کسی نمیده..این پست رو واسه دلم گذاشتم...زیارت بابا رکن الدین و تخت فولادم رفتیم....روحت شاد شهید ایران من..یادت سبز و گرامی...یاعلی



:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
پاسخ موسویان به ادعاهای تازۀ عادل الجبیر و سیری تاریخی بر نقش مخرب عربستان در بحران‌های خاورمیانه

حسین موسویان معاون پیشین سیاست خارجی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در مقاله مفصل و مستدل طولانی که توسط دانشگاه هاروارد منتشر شد، پاسخ اتهامات وزیر خارجه عربستان را داد.

بدنبال انتشار مقاله وزیر خارجه ایران در نیویورک تایمز، عادل جبیر وزیرخارجه عربستان ضمن انتشار پاسخی در این روزنامه، اتهامات گستاخانه ای متوجه ایران نمود و بدنبال آن با هزینه دلارهای سعودی، مقالات متعددی در رسانه های آمریکا علیه ایران منتشر شد.

حسین موسویان معاون پیشین سیاست خارجی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در مقاله مفصل و مستدل طولانی که توسط دانشگاه هاروارد منتشر شد، پاسخ اتهامات وزیر خارجه عربستان را داد.

در این مقاله که با همکاری مهرداد صابری دانشجوی دکترای دانشگاه جان هاپکینز آمریکا تهیه شده، در پاسخ به ادعای عادل جبیر در مورد سیاستهای توسعه طلبانه و تروریستی ایران، آمده است:

پادشاهی عربستان سعودی از بدو تولد همواره نقشی مخرب ، بی ثبات کننده، و در مواردی متعدد خارج از عرف، نظام و قوانین بین المللی داشته است ضمن اینکه اتهامات عربستان علیه ایران ، هیج یک از شواهد و مدارک تاریخی پیروی نمی کند.

این مقاله ۶ نمونه از سیاستهای خصمانه، تجاوزطلبانه و تروریستی عربستان در منطقه به این شرح ذکر نموده است:

۱- تجاوز عربستان به یمن که از سال گذشته آغاز شده است، اساساً با آنچه حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور پیشین و جلوگیری از نقش حوثی ها در کشور تناسبی ندارد، چراکه از لحاظ قانونی دوره ریاست جمهوری هادی در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۱۴ به پایان رسیده بود و بعد از آن هم انتخاباتی برای بازگشت مجدد او به قدرت برگزار نشد.

ثانیاً، جنبش انصارالله و حوثی های زیدی بخش بزرگی از مردم یمن (حدوداً ۴۰ درصد ) را تشکیل می‌دهند و برای سالیان دراز تا اوایل دهه ۶۰ میلادی در یمن حکمرانی می کردند. بنابراین نسبت دادن این گروه به عنوان ابزار ایران برای جنگ نیابتی در یمن به طور کلی فاقدمشروعیت است. عربستان از چندین دهه قبل از استقرار جمهوری اسلامی، همواره در یمن با اشکال مختلف از جمله تجاوز نظامی آشکار، حمایت مالی از فرقه ها و گروه های تندرو ، یک عنصر بی ثبات کننده یمن بوده است.

۲- هم زمان با انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ و شروع جنگ تحمیلی اندکی بعد از آن، کشورهای حوزه همکاری خلیج فارس (بلاخص عربستان سعودی) با حمایت گسترده مالی و سیاسی از صدام حسین، در جنگی که بالغ بر پانصد میلیارد دلار خسارت برای ایران به بار آورد دخالت مستقیم داشتند. کشتار بیش از ۲۷۵ نفر از حجاج ایرانی در مراسم حج سال ۱۹۸۷ که منجر به قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور گردید را هم باید جزء موارد عدم رعایت حسن همجواری در سیاست های عربستان در سال های اولیه بعد از روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی در ایران دانست.

۳- فشار عربستان به ایالت متحده " برای تشدید فشارهای اقتصادی و به راه انداختن جنگ نظامی با ایران.

۴- فرستادن نیروی نظامی به بحرین برای سرکوب معترضان به شرایط خفقان سیاسی در آن کشور،

۵-حمایت از دخالت نظامی غرب در لیبی برای سرنگون کردن رژیم معمر قذافی که موجب هرج و مرج در آن کشور گردیده است، و
۶- حمایت از کودتای نظامی در مصر،

علاوه بر موارد ذکر شده، آنچه عربستان درحمایت از افکار، ایدئولوژی گروههای تندرو و تروریستی در حال حاضر انجام می دهد، نه تنها یک تهدید مستقیم برای امنیت منطقه بوده که به عنوان یک عنصر بی ثبات کننده برای امنیت بین المللی می باشد.
حمایت عربستان، چه به صورت مالی و لجستیکی و چه به صورت ایدئولوژیکی، در ایجاد گروههای تروریستی نظیر طالبان و القاعده بر کسی پوشیده نیست. اما حمایت عربستان ازپدیده داعش در عراق و سوریه و هچنین زمینه سازی برای فعالیت این گروه در یمن، لیبی، کشورهای شمال آفریقا و نفوذ بالقوه آن به اروپا ، موجب بهانه دخالت قدرت های جهانی در امور خاورمیانه شده است، که احتمال شعله ور کردن یک درگیری بزرگتر منطقه ای و فرا منطقه ای را میسر می سازد.

رسوایی سیاستهای ریاض به حدی است که موجب واکنش انتقادی ایالت متحده، مهمترین حامی بین المللی این کشور شده است. سال گذشته در یک سخنرانی در دانشگاه هاروارد، جو بایدن، معاون ریاست جمهوری امریکا به نقش مخرب شرکای منطقه ای خود نظیر عربستان و امارات متحده عربی اشاره کرد و افزود که " بزرگترین مشکل ما در بحران سوریه نه دولت بشار اسد که متحدانمان نظیر عربستان، امارات و ترکیه هستند که صدها میلیون دلار را در حمایت از گروه های به اصطلاح مخالف میانه رو ولی در واقعیت تروریستی داعش و جبهه نصرة استفاده کردند."

همچنین هیلاری کلینتون در زمان وزارت خارجه اش، در یک یادداشت محرمانه که اخیرا افشاء شد، تصریح کرده که عربستان منبع اول تغذیه تروریسم در جهان است.

موسویان با تشریح نقش سازنده ایران درثبات منطقه مینویسد:
کنشهای منطقه ای ایران چه در افغانستان، چه در عراق و سوریه به عنوان یکی از عوامل اصلی عدم فروپاشی این کشورها شده است. ایران نقش بسیار تأثیرگذاری را در ثبات سیاسی افغانستان بعد از حمله سال ۲۰۰۱ ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا داشت. روی کار آمدن دولت حامد کرزای (در صورتی که متحدین ایران نظیر ائتلاف شمال و گروه های تاجیک ، ازبک و هزاره از قدرت بالایی برخوردار بودند) تا حد بالایی به دلیل موافقت و همکاری گروه های متحد ایران بود.

در عراق و سوریه هم حضور ایران و سیاست های آن از دلایل تعیین کننده عدم فروپاشی نظام های سیاسی و حاکمیت ملی این دو کشور بوده است. به طور مثال سیاست کشورهای جهان غرب و آمریکا که بر مبنای حذف بشار اسد بود، اکنون به صورت چشمگیری به دیدگاه ایران نظیر آتش بس، تشکیل دولت وحدت ملی متشکل از حاکمیت فعلی و گروه های مخالف، فراهم کردن زمینه ی دوره انتقالی و در نهایت برگزاری انتخابات سراسری تحت نظارت بین المللی نزدیک شده است. جان کری، وزیر امور خارجه امریکا ، نیز در نشست گروه های مخالف در عربستان که در ژانویه سال جاری صورت گرفت " نزدیک شدن الویت های گروه های مخالف و شورشی به نقشه راه صلح مورد حمایت ایران و روسیه را شرط شرکت این گروه ها در گفتگوهای صلح عنوان کرد."

آقای ظریف وزیر خارجه ایران تصریح کرد که ایران دنبال تقابل با عربستان نیست. اما عربستان چنین سیاستی را در مورد ایران دنبال نمیکند. با وجود حمایت سعودی از تجاوز صدام با ایران و کشتن و زخمی کردن حدود ۴۰۰ تن از حجاج ایرانی، تهران بدنبال ایجاد همکاری منطقه ای برای صلح بود.

همچنین در سال ۱۹۹۸، جمهوری اسلامی بسته امنیتی با عربستان را توسط رئیس جمهور فعلی ایران، حسن روحانی، به امضا رساند. عربستان از عمل به تعهدات خود در سالهای بعد تخطی کرد زیرا اکنون اسناد ویکی لیکس فاش ساخته که عربستان به آمریکا برای حمله به ایران فشار آورد.

در شرایط فعلی که تنش بالا در روابط ایران و عربستان به دلیل کشته شدن ۴۶۰ تن از حجاج ایرانی در حادثه حج امسال و عدم یک عذر خواهی ساده از سوی ریاض، شرایط بدتر شده است و باید به این تقابل خاتمه داده شود.

این مقاله در پایان در مورد راه برون رفت تقابل ایران و عربستان میگوید:

در نهایت "بازی سرزنش متقابل" نمیتواند بازی آخر بین دوکشور باشد.مقامات ایران در عالیترین سطوح آماده حل اختلافات باعربستان از طریق دیپلماسی هستند. رهبری عربستان هم باید سیاست حاصل جمع صفر را کنارگذاشته و برای حل مشکلات وارد گفتگوی مستقیم باایران شود.

قدم اول میتواند احیاء توافقنامه امنیتی ایران و عربستان است که در سال ۱۹۹۸ توسط دکترروحانی دبیر وقت شورایعالی امنیت ملی و رییس جمهور فعلی ایران به امضاء رسیده است.
قدم دوم گفتگو و همکاری دوکشور برای ایجاد یک سیستم همکاری منطقه ای جامع بین ایران، عراق و کشورهای حوزه همکاری خلیج فارس (GCC) در مورد همکاریهای سیاسی،امنیتی اقتصادی وفرهنگی ازجمله مبارزه با تروریسم و عاریسازی منطقه از سلاحهای کشتار جمعی، میباشد.

الگوی مذاکرات هسته ای که به یک توافق برد-برد منجر شد، الگوی مناسب است. برجام بدون باور به تفکر برد-برد قطعاً دست یافتنی نبود، تفکری که ایران همیشه به آن پایبند بوده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
واکنش سردار نقدی به توهین معاون اول روحانی:

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حاضرم با هر مقام مسئول تراز اولی که می‌خواهد از خرید ایرباس دولت دفاع کند، در هر زمان و هر مکانی که مشخص کنند مناظره زنده کنم.

واکنش سردار نقدی به توهین معاون اول روحانی:

آماده مناظره با هر مسئول مدافع «خرید پاریس» هستم

 

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حاضرم با هر مقام مسئول تراز اولی که می‌خواهد از خرید ایرباس دولت دفاع کند، در هر زمان و هر مکانی که مشخص کنند مناظره زنده کنم.
سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات توهین آمیز معاون اول رئیس جمهور نسبت به سخنان وی در انتقاد از خرید سنگین دولت از ایرباس اظهار داشت: خصوصیات حزب الله در قرآن امده است، وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ؛ ما از سرزنش سرزنش کنندگان نمی ترسیم و از گفتن حقیقت هم پرهیز نمی کنیم.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: دوستانی که در مسئولیت ها قرار می گیرند بدانند اینها چند روزه است حالا ما یا دیگران فرقی نمی کند، اما باید یاد بگیریم که توهین نکنیم. اگر جوابی هست بفرمایند ما از جواب منطقی و علمی استقبال می کنیم لزومی نیست به توهین متوسل شوند.
 
نقدی تاکید کرد: بنده حاضرم با هر مقام مسئول تراز اولی که می‌خواهد از خرید ایرباس دولت دفاع کند در هر زمان و هر مکانی که مشخص کنند مناظره زنده کنم. 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار نقدی چندی پیش در سخنانی گفته بود: «رخدادهای سفر رم و فرانسه خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی بود، زیرا این اقدامات بر ضد اقتصاد مقاومتی است و در صورت استمرار آنها باید دانشگاه‌های فنی کشور را تعطیل کنیم.»
 
اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی در واکنش توهین آمیزی به سخنان سردار نقدی با بیان اینکه عده‌ای در کشور مشغول چوب لای چرخ گذاشتن هستند، اظهار کرد: در کشور دو دسته از مسئولین حضور دارند. عده‌ای مسئولیت‌شان حل و فصل امور مردم است و عده‌ای دیگر مسئولیت‌شان نق زدن و چوب لای چرخ گذاشتن امور است. دسته دوم همواره از خوشحالی مردم ناراحت می‌شوند.
 
وی ادامه داد: این افراد زمان مذاکرات می‌گفتند مگر می‌شود که مذاکرات را به نتیجه رساند و آمریکا تحریم‌ها را بردارد؟ پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات و هنگامی که تحریم‌ها در روز اجرای برجام لغو شد این افراد بار دیگر مدعی می‌شدند که طرف مقابل هیچ‌گاه حاضر نمی‌شود امتیازاتی به ایران بدهد.
 
جهانگیری در ادامه با واکنش صریح‌تری گفت: «اینکه بگویند سفر به فرانسه و ایتالیا خنجر از پشت به اقتصاد مقاومتی بود،‌ ظلم به اقتصاد مقاومتی و رهبری است.»


:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
ایندیپندنت: اردوغان در سوریه شکست خورد
 
روزنامه ایندیپندنت امروز با اشاره به شکست سیاست رئیس‌جمهور ترکیه در قبال سوریه تأکید کرد که اگر وی مسیر رویارویی نظامی را در سوریه در پیش بگیرد، خود و ترکیه را با هم نابود خواهد کرد.

ایندیپندنت: اردوغان در سوریه شکست خورد/ برخورد نظامی،

ترکیه را نابود می‌کند

 

روزنامه ایندیپندنت امروز با اشاره به شکست سیاست رئیس‌جمهور ترکیه در قبال سوریه تأکید کرد که اگر وی مسیر رویارویی نظامی را در سوریه در پیش بگیرد، خود و ترکیه را با هم نابود خواهد کرد.

تسنیم: روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس امروز در مطلبی تحلیلی نوشت: آنکارا سلاح خود را به‌منظور طولانی کردن روند دستیابی به یک سازش مسالمت آمیز در سوریه نشانه گرفته است.

به‌اعتقاد این روزنامه، "اوضاع در سوریه نظیر میز شطرنج سه‌بعدی است که بازیگران بدون قاعده در آن بازی می‌کنند".

روزنامه ایندیپندنت نوشت: مأموریت گروه حمایت از سوریه زیر نظر سازمان ملل برای پایان دادن به خشونت به‌علت اقدامات تحریک آمیز آنکارا با دشواریهایی همراه شده است.

این روزنامه افزود: آخرین فرصت برای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه رسیده است که در جنگ سوریه چیزی را تغییر دهد زیرا راهبردش در سرنگون کردن بشار اسد رئیس جمهور سوریه بعد از مداخله روسیه شکست خورد.

روزنامه ایندیپندنت تصریح کرد: بزرگترین تهدید شوم ترکیه همان اعلام امکان آغاز عملیات زمینی در سوریه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش است اما این امر (عملیات) عملاً علیه کردها و تلاش آنها برای یک خودمختاری نزدیک مرز با ترکیه است. نقشه‌های ترکیه از تأیید عربستان و محمد بن سلمان وزیر دفاع این کشور برخوردار شد که به خودش اطمینان دارد اما عملاً از جنگ عربستان در یمن راضی نیست.

این روزنامه نوشت: "صرف نظر از اظهارت اخیر احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه که آنکارا نقشه و طرحهای فوری برای اجرای عملیاتی زمینی در سوریه ندارد، اما تقویت حضور نظامی ترکیه در مرز با سوریه واضح و روشن است.

روزنامه ایندیپندنت در پایان هشدار داد: اردوغان وسوسه ورود به رویارویی در بحران سوریه را داد و اگر عملاً آن را انجام دهد؛ خودش و ترکیه را نابود خواهد کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
اعلام خطر رهبر انقلاب به همنوایان با اسرائیل و انگلیس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به افرادی که در داخل، با تخریب شورای نگهبان، با دشمن هم‌صدایی می‌کنند گفتند: بیشتر این افراد متوجه صحبت‌های خود نیستند و نمی‌توان آنها را متهم به خیانت کرد، اما آنها باید متوجه شوند که نتیجه‌ی این هم‌صدایی، تکمیل کردن نقشه‌ی خطرناک دشمن است.

اعلام خطر رهبر انقلاب به همنوایان با اسرائیل و انگلیس/ رفسنجانی در راس جریان تخریب شورای نگهبان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به افرادی که در داخل، با تخریب شورای نگهبان، با دشمن هم‌صدایی می‌کنند گفتند: بیشتر این افراد متوجه صحبت‌های خود نیستند و نمی‌توان آنها را متهم به خیانت کرد، اما آنها باید متوجه شوند که نتیجه‌ی این هم‌صدایی، تکمیل کردن نقشه‌ی خطرناک دشمن است.

گروه سیاسی-رجانیوز: سخنان قاطع رهبرانقلاب درباره عملکرد قانونی شورای نگهبان و موضع صریح ایشان برابر جریان تخریب‌کننده این نهاد قانونی، بار دیگر مهر باطلی بر سیاسی کاری جریان تخریب شورای نگهبان زد.

 

به گزارش رجانیوز رهبرمعظم انقلاب اسلامی، دیروز ۲۸ بهمن در دیدار با مردم آذربایجان شرقی به مناسبت بزرگداشت قیام ۲۹ بهمن ۵۶ ، تلاش جریان تخریب و تضعیف شورای‌نگهبان را اقدامی به نفع دشمن و در راستای خواست آن معرفی کرده و گفتند:«طراحی آنها (دشمن) برای انتخابات ۷ اسفند، از تخریب شورای نگهبان و زیرسؤال بردن تصمیم‌های آن آغاز شده است و این شورا یکی از چند مرکز اساسی در نظام اسلامی است که آمریکایی‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب، به‌شدت با آن مخالف بودند.»



:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
اعتراض دانشجویان به سخنرانی یکی از فعالین فتنه
صبح امروز در دانشگاه هرمزگان صورت گرفت؛

اعتراض دانشجویان به سخنرانی یکی از فعالین فتنه

دانشجویان دانشگاه هرمزگان در اعتراض به دعوت از محمدرضا خاتمی برای حضور در این دانشگاه تحصن کردند.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در یک هفته مانده به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، همچنان فشار جریان اصلاحات بر فضای دانشگاه برای بهره برداری سیاسی از محیط های علمی ادامه دارد؛ دانشجویان دانشگاه هرمزگان صبح امروز پنجشنبه در اعتراض به حضور محمدرضا خاتمی به دعوت انجمن اسلامی این دانشگاه در مقابل ساختمان ریاست تجمع کردند.

به نظر می رسد که فعالیت های انتخاباتی جریان های مورد حمایت دولت از روزهای ۱۳ آبان و ۱۶ آذر و حتی قبل تر از آن در ابتدای سال تحصیلی و به بهانه افتتاحیه کلاس دانشگاه ها، همچنان ادامه دارد و اتفاقاً با نزدیکتر شدن به انتخابات، این فشارها رو به افزایش است.

بعد از منتشر شدن خبر تجمع، خبرنگار خبرنامه دانشجویان ایران؛ کسب اطلاع کرد، انجمن اسلامی این دانشگاه قصد دعوت از محمدرضا خاتمی (از فعالین فتنه ۸۸ و عضو حزب منحله مشارکت) برای سخنرانی در روز شنبه اول اسفندماه را داشتند. این برنامه جهت اخذ مجوز در هیات نظارت بر تشکل ها بیان شده که با مخالفت مسئول نهاد رهبری مواجه می‌شود.

دانشجویان همچنین مدعی شدند که این مسئله در هفته جاری با فشار استانداری در شورای تامین استان مطرح شده و مجوز حضور محمدرضا خاتمی بدون اطلاع هیات نظارت دانشگاه صادر می‌ شود که خود حاکی از پشت صحنه این مراسم دارد.

دانشجویان همچنین عنوان کرده اند تا زمانی که برنامه این سخنرانی در دانشگاه لغو نشود دست از تحصن برنمی‌دارند.

در ادامه، بیانیه این دانشجویان در اعتراض به حضور خاتمی در دانشگاه هرمزگان را می خوانید:

بسم الله الرحمن رحیم

خیر الامور اوسطها

متاسفانه شاهد آن هستیم که این آیه ی شریفه بارها و بارها مورد سو استفاده سودجویان قرار گرفته و با استناد به آن راه ورود به دانشگاه را برای ضد انقلاب و فتنه گر هموار کرده اند. خیر الامور زمانی محقق می شود که با حق حرکت کنیم و نه بین حق و باطل، اما به لطف شورای نظارت دانشگاه هرمزگان هم اکنون دانشگاه ما جولانگاه ضد انقلاب شده است.

ای دانشجویان بصیر، ای دانشجویان آزادی خواه،  آگاه باشید که پای کسانی به دانشگاه باز خواهد شد که نه به ایران و نه به اسلام تعلق خاطر دارند بلکه قلاده دشمنان همیشگی این مرز و بوم بر گردناشن تاب می خورد.

تاریخ گواه ظلم هاییست که به اسلام و ایران وارد شده است. هرگاه امت مسلمان، بصیرت به خرج داده و در صحنه حاضر شده است، گزند این تفکرِ  بی تفکر  به جامعه نرسیده و هرگاه سکوت کرده است  مردم تاوان داده اند. دانشجویان بیدار باشند.

متاسفانه خبر دار شدیم که ورود محمدرضا خاتمی با فشار های استانداری بوده است و عوامل دانشگاه ذلیلانه قبول کرده اند.

 محمدرضا خاتمی جز ضد انقلاب و دستگیرشدگان فتنه ۸۸ بوده و برای و طی برنامه ای  وارد دانشگاه خواهد شد و قطعا این ننگ بر پیشانی دانشگاه و دانشجویان انقلابی خواهد ماند.

قطعا تحصن ما تا محقق شدن خواسته های دانشجویان ادامه خواهد داشت.  

مطالبه های دانشجویان بدین شرح است:

۱- لغو کامل برنامه ی خاتمی

۲- عذرخواهی استاندار که استقلال دانشگاه را زیر سوال برده است

۳- عذرخواهی شورای نظارت و رییس دانشگاه از دانشجویانی که هرگز نخواهند گذاشت تقدس دانشگاه بعنوان یک نهاد انقلابی پایمال شودشود

" دانشجویان انقلابی دانشگاه هرمزگان"

---------------------------

// خبر تکمیلی:

چهار نفر به عنوان نماینده دانشجویان معترض با رئیس و هیئت نظارت بر تشکل های دانشجویی دانشگاه مذاکره کردند و در نتیجه این برنامه کنسل شد.

در ادامه، تصاویر مربوط به این تجمع دانشجویی را می بینید:

 


:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
«آیت‌الله احمد جنتی» عالمی که دشمنان نظام او را بیشتر از دوستان می‌شناسند

فقاهت بی‌نظیر او به ویژه در امور حکومتی و ناظر به موارد مبتلابه جامعه و حکومت اسلامی است. به گونه‌ای که از وی شخصیتی ساخته که در حوزه عملیاتی و اجرایی،‌ فقه سیاسی و حکومتی را به کار گرفته و از مستندات فقهی و اصولی برای رفع مشکلات اجتماعی و سیاسی بهره برده است. او سالهاست عضو شورای مشورتی فقهی رهبر معظم انقلاب بوده و اِشراف خاصی به مباحث فقهی دارد.

سیری در ناگفته‌های شخصیتی حضرت آیت الله شیخ احمد جنتی؛

«آیت‌الله احمد جنتی» عالمی که دشمنان نظام او را بیشتر از دوستان می‌شناسند/ از دقت فراوان در مصرف بیت‌المال تا تبحر شگفت در فقاهت حکومتی/ راز کینه دشمنان نظام از آیت‌الله جنتی چیست؟

فقاهت بی‌نظیر او به ویژه در امور حکومتی و ناظر به موارد مبتلابه جامعه و حکومت اسلامی است. به گونه‌ای که از وی شخصیتی ساخته که در حوزه عملیاتی و اجرایی،‌ فقه سیاسی و حکومتی را به کار گرفته و از مستندات فقهی و اصولی برای رفع مشکلات اجتماعی و سیاسی بهره برده است. او سالهاست عضو شورای مشورتی فقهی رهبر معظم انقلاب بوده و اِشراف خاصی به مباحث فقهی دارد.
گروه سیاسی رجانیوز: حضرت آیت الله شیخ احمد جنتی، سالیان مدیدی است که هدف طعن و کینه حسودان و منافقان قرار دارد. نزدیکی او به خط ولایت، سربازی بی‌چون و چرای او برای امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي اي(مدظله)، پشتکار و جدیتش که با صراحت لهجه و قاطعیت در اعلام بدون ملاحظه فساد همراه شده به اتفاق دهها ویژگی‌ دیگر تجمیع یافته در شخصیت او، موجب شده تا دشمنان لجوج و زخم خورده، او را همواره مورد تهاجم و تهدید قرار دهند.
 
شخصیت حقیقی در پرده شخصیت حقوقی
 
آیت‌الله شیخ احمد جنتی از جمله مصادیق بارزی است که شخصیت حقیقی و منش ویژه شخصی او غالباً در مظلومیت و نیز ابهت شخصیت حقوقی‌اش قرار گرفته و از این‌رو مورد غفلت و نسیان واقع شده است. البته پرهیز از خودنمایی، راحت‌طلبی، رفاه‌خواهی و روحیه دائمی‌اش در «مکتوم بودن» و پرهيز دائمی‌ از «شهرت»، مزید بر این علت شده است. او را بيشتر به عنوان با سابقه‌ترين فقيه عضو شوراي نگهبان و دبير اين نهاد مي شناسند و شايد اگر حضور در اين سنگر مهم براي دفاع از اسلام و نظلم اسلامي نبود، ابعاد شخصيتي اين عالم رباني، بيشتر نمايان مي‌‌گرديد. متاسفانه دشمنان، او را بیشتر از دوستان می‌شناسند و اهمیت لحظه لحظه عمر و خدمات او را بیش از ما فهمیده‌اند و می‌دانند که این پیرمرد انقلابی و ساده‌زیست، در  چه موقعیت‌ حساسی قرار دارد و چه گلوگاه مؤثری را رصد می‌کند. هم از اینروست که دشمنان، لحظه‌ای از ترور شخصیت و منش او غفلت نمی‌کنند و از طول عمر بابركت و خدمت طولاني او به انقلاب اسلامی بیمناک‌اند. اما دوستان انقلاب، نه تنها براي دفاع از اين سرباز فرزانه انقلاب و اسلام اقدام شايسته‌اي نكرده‌اند بلكه خود نيز چندان شناختي از شخصيت آن بزرگوار ندارند. و حتی در مواقعی با دشمنان همصدا می شود.
 
 از بهشت خاکستری «مهاجرانی» تا طعنه های «خوئینی ها»
 
دشمنان بیرونی او، همان دشمنان انقلاب و رهبری‌اند و البته دشمنان داخلی‌اش نیز همانانی‌اند که از انقلاب اسلامی تودهنی خورده و امروز گونه خویش را از سیلی مردم رنگین می‌بینند. جريان شيفته غرب و مدعي اصلاح‌طلبي وقتي از ناسزاگوئي به آيت الله جنتي طرفي نبستند كوشيدند در قالب ادب و هنر، صورتي فانتزي و رمانتيك به فحاشي‌هاي خود بدهند. اين سنت تاريخي و پوسيده جريان وابسته به غرب است كه چون منطق كارآمدي در برابر مردم ندارد شعبده‌بازي خود را صورت هنرمندانه مي بخشد. ميرزاملكم خان، در دارالفنون، به جاي علم آموزي مدعي شعبده بازي مي شد. جمال الدين واعظ- پدر بابي مسلك و فراماسونر – وقتي در برابر منطق استوار شيخ فضل الله نوري و آقا نجفي اصفهاني، پاسخی نداشت آنان را در رمان «رؤياي صادقه» تخريب مي كرد. پسرش محمد علي جمال زاده، در قصه «فارسي شكر است»، راه پدر را در پيش گرفت.
 
... و مهاجراني وقتي تشت رسوائي‌اش از بام افتاد، با نگارش رمان «بهشت خاکستری»، از شخصيتي به نام «جنت‌ساز» سخن گفت تا عالمان رباني را به تمسخر گيرد. راستي عاقبت ملكم‌خان، جمال الدين واعظ، جمال زاده... و مهاجراني به كجا كشيد؟ شايد زماني كه مهاجرانی بهشت خاكستري را نگاشت،‌ موسوی خوئینی‌ها از نحوه شخصیت پردازی «جنت‌ساز» در پوست خود نمي‌گنجید. اما داستان‌پردازي‌هاي او نيز نتوانست از احترام «آيت الله جنتي» در چشم مردم با بصيرت بكاهد. با اين حال، شاید طعن‌های مهاجراني و خوئینی‌ها و «نامه‌های سراسر توهین» کروبی و سایر عناصر دشمن و رمان‌ها و پیامک‌های فکاهی تولید و توزیع شده از مرکز واحد فتنه علیه «آيت الله جنتي» دلیلی روشن بر آن باشد تا ما اندکی بیشتر از ابعاد شخصیتی او بدانیم و دریابیم که این‌همه حقد و نفرت از «مبارزی عدالت‌خواه» برای چیست؟
 
تنفّر دائمی او از ظلم و بی‌عدالتی 
 
آیت الله شیخ احمد جنتی در سوم اسفند ماه سال ۱۳۰۵ در روستای لادان واقع در سه کیلومتری غرب اصفهان متولد شد. پدرش ملا هاشم(ره) از روحانیون اخلاقی منطقه و ملجأ و پناه مردم در رسیدگی  به مشکلات‌شان بود. علیرغم آنکه شیخ احمد تنها فرزند خانواده بود اما زندگی خانواده با عسرت و تنگدستی فراوانی روبرو بود و به سختی می‌گذشت. دوران تحصیل وی در مکتب‌خانه اصفهان و سپس در قم با دوران اختناق رضاخانی همراه بود. وی خاطرات تلخی از این دوران به یاد دارد و می‌گوید: «حدود ۱۵ سال از عمرم را در زمان اختناق رضاخانی گذراندم، زمانی که لباس روحانی ممنوع شد و حتی لباس‌های سنتی و عمامه‌ها را بر می‌داشتند، کلاه‌های نمدی را پاره می‌کردند، به قبا و عبا ایراد می‌گرفتند، کت و شلوار تا حدی اجباری شده بود، مخصوصاً برای کارکنان دولت، کشف حجاب اجباری بود حتی در روستای ما زنان جرأت نداشتند با آن چادرهای محلی ضخیم به نام چاپپ بیرون بیایند. مادرم یک روز با ترس و لرز بیرون آمده بود، لب جوی آب لباس می‌شست که پاسبانی را از دور دید، به دالان خانه مجاور پناه برد، پاسبان آن جا را تفتیش کرد و چادر را از سرش کند. پدرم نیز ناچار به پوشیدن پالتو و کلاه پهلوی شد و مدتی از ترس سربازی به شهر و مدرسه علمیه نمی‌رفت. مدارس دینی بعضی تعطیل و بعضی تبدیل به دبستان و امثال آن شده بود، بعضی طلاب و روحانیون برای همین، تغییر هویت دادند و بعضی به عسرت گذراندند، مجالس روضه تعطیل شده بود، اندکی هم که مانده بودند احساس حقارت می‌کردند، امیدی به آینده نداشتند، مساجد خلوت شده بود؛ غرب، کعبه آمال شده بود، پیشرفت‌های علمی و صنعتی همه مردم را با احساس حقارت و غرب زدگی مواجه کرده بود، روزی را هم دیدم که نیروهای متفقین در شهر اصفهان کنترل شهر را به عهده گرفته بودند و سر چهارراه‌ها ایستاده بودند، هزار شکر که آن دوران و دوران پس از آن گذشت و امروز به برکت امام عزیز و انقلاب اسلامی و ایثار مردم، دین، محترم و اسلام حاکم است و آیه شریفه «و لیبدلنهم من بعد خوفهم امنا» مصداق پیدا کرد». اختناق دوران رضاشاه قلدر و سپس محمدرضا خائن تأثیرات شگرفی بر شخصیت وی گذارد به صورتی که بخش عمده‌ای از روحیه عدالت خواهی و ضد فساد فعلی او در مدت این سالها شکل گرفت. وی در همین رابطه می‌گوید: «شخصیت سیاسی و اجتماعی من با تنفّر از ظلم و بی‌عدالتی، تبعیض، اختلاف طبقاتی و زورگویی شکل گرفت که از کودکی در وجودم ریشه داشت. همچنین انزجار از دستگاه حاکم به‌دلیل مخالفت با مظاهر دینی، اشاعه فساد و ظلم به اقشار محروم و ضعیف جامعه در شخصیت من مؤثر بود».  وی سپس تأثیرات فراوان از شخصیت‌ امام راحل (ره) و هدایت‌گری او در جامعه را از دیگر عوامل مؤثر بر شکل‌گیری شخصیت سیاسی و اجتماعی‌اش برمی‌شمارد.
 
 ویژگی‌های برجسته اخلاقی
 
اما شاید بتوان عمده ویژگی‌ شخصیتی آیت الله جنتی را وجه بارز اخلاقی بودن منش و سلوک ایشان دانست. وجه برجسته‌ای که البته از دیدگاه بسیاری از دوستان مورد غفلت قرار می‌گیرد. شاگردان، همراهان، کارمندان و ملازمان این عالم زاهد همواره از ظرافت‌های بی‌نظیر سلوک اخلاقی ایشان سخن می‌گویند. اینکه تقریبا کمتر جلسه کاری است که ایشان در ابتدای آن همچون اساتید اخلاق، نکات جالبی از اخلاق و آداب اسلامی را گوشزد نکند و البته بیش‌ و پیش از همه، خود آن را کاملا عمل نکرده باشد. نمازهای یومیه ایشان که در جمع کارکنان دفتر شورای نگهبان برگزار می‌شود جزو باصفاترین و پربهره‌ترین اوقات معنوی همراهان ایشان به شمار می‌رود؛ به صورتی که بسیاری از افراد به واسطه همین نمازها، مجذوب شخصیت اخلاقی این عالم خدوم شده و مهمترین دستاوردهای معنوی خود را بهره‌مندی از این فضای خاص می‌دانند. این حالات اخلاقی معنوی آیت الله جنتی شاید برگرفته از عمر طولانی ملازمت و شاگردی او در محضر علمایی همچون امام راحل و آیات عظام بروجردی، حجت، شهيد صدوقی، گلپایگانی و بهاء‌الدینی باشد چه آنکه هم مباحثگی او با علمایی نظیر آیات مشکینی(ره)، سبحانی، مصباح یزدی، شهيد قدوسی، شهید بهشتی، مکارم شیرازی، شهيد ربانی شیرازی، شهید مفتح و شهید سعیدی بر استمرار این وجه بارز در شخصیت وی تأثیرگذار بوده است. واقعیت آن است که آیت الله جنتی را عمدتا به‌واسطه حضور او در شورای نگهبان می‌شناسند ولی اصرار او بر بی‌نام و نشان ماندن، باعث شده تا بسیاری از جنبه‌های اخلاقی، فقهی، سیاسی و اجتماعی وی پنهان بماند.
 
 دقت فراوان در مصرف بیت‌المال
 
حساسیت فوق‌العاده ایشان در مصرف بیت‌المال و دقت وسواس‌گونه وی در هزینه کردن از منابع عمومی از دیگر ویژگی‌های کمتر پرداخته شده به آن در شخصیت او است. آنچنانکه یکی از مسائل مبتلا به همکاران وی، نحوه اخذ اجازه از ایشان برای مصرف بیت‌المال است. در سال اصلاح الگوی مصرف با ارائه يك منشور اخلاقي-كاربردي از همكارانش خواست، عملاً براي صرفه‌جوئي اقدام كنند. از جمله توصیه‌های اکید وی آن بود که حتی اگر می‌توانید مطلبی را در کاغذ کوچکی بنویسید آن را در A۴ و A۵ و ... ننويسید تا حتی به همان مقدار هم ضربه به بیت‌المال وارد نیاید. گفته مي شود در جلسه‌ای یکی از مسئولان در حال سخنرانی بود و براي او چای ‌آوردند. وی به دلیل سخنرانی نتوانست آن چای را بیاشامد. آیت الله جنتي بدون اينكه به سخنران قبلي اشاره مستقيم داشته باشد، در حين سخنان خود پس از تشريح ضرورت صرفه جوئي، گفت؛ مثلاً اگر فرصت ندارید چای بخورید و چای‌تان سرد می‌شود و هدر می رود بگوئيد برایتان چاي نگذارند. او احتياط بسياري در خرج کردن از بیت‌المال دارد. به گونه‌ای که حضرت آیت الله یزدی نقل می‌کند: «وقتي من به عضويت شورا در آمدم، اتاق جلسات، در نداشت. من گلايه كردم كه جلسه بايد نظم و نسقي داشته باشد. اعضا بايد هر كدام اتاق جداگانه داشته باشند. يكي از حقوقدانان شورا گفت: حضرت آيت الله جنتي، براي اختصاص هزينه نصب در براي اتاق جلسات هم احتياط مي كنند. من(آيت الله يزدي) گفتم: خوب ما تقاضاي اتاق جداگانه براي اعضا داريم كه حضرت آيت الله جنتي لااقل به تب راضي شوند!» حضرت آيت الله يزدي همچنين يادآوري مي كند كه احتياط حضرت آيت الله جنتي، در صرف بیت‌المال موجب شد تا براي تأسيس دفاتر نظارتي شوراي نگهبان در استانها، زماني كه خدمت مقام معظم رهبری رسیديم، از ایشان نسبت به صرف هزینه کار کسب مجوز كرديم تا آيت الله جنتي، برای تخصيص هزينه‌هاي آن دغدغه شرعي نداشته باشند. تعبیر آیت الله یزدی آن بود که بالاخره لازم بود مسئولان نظارتي شوراي نگهبان در استانها، دفاتري برای استقرار داشته باشند تا بتوانند مستقل از دستگاه‌هاي دولتي تشكيل جلسه بدهند و فعاليت‌هاي ضروري خود را انجام دهند. زهد و ساده‌زیستی در امور شخصی نیز از دیگر وجوه بارز شخصیتی آیت الله جنتی است. به طوری‌که رفت و آ‌مدهای شخصی وی پس از سال‌ها مسئولیت در نظام اسلامی با خودرویی کاملاً معمولی صورت می‌گیرد و منزل ايشان داراي امكاناتی معمولی‌تر و ساده‌‌تر از پائین‌ترین اقشار جامعه است. با اين حال وي همواره در جلسات زماني كه متوجه مي‌شود فردي قصد تجلیل از او را دارد رو ترش کرده و با طرح مسائل كاري يا موضوعي مهم يا نقل روايتي از مقام و منزلت اهل بيت(س)، سعي می كند، مسير بحث فرد تجليل كننده را تغيير دهد.
 
 اوصیکم بتقوی‌الله و نظم امرکم 
 
نظم در زندگی آیت الله جنتی زبانزد خاص و عام است. همواره ایشان در جلساتی که قرار است حضور یابد از ۵ دقیقه قبل حاضر است و کمتر مواقعی شده که او از این قاعده همیشگی خود عدول کند. وقتي در جلسه‌اي حاضر مي‌شود و به دليل طولاني شدن مباحث قبلي، هنوز موضوع بحثي كه قرار است با حضور وي طرح شود، در دستور كار قرار نگرفته است، گلايه مي كند و حاضران را به نظم در برنامه ريزي دعوت مي كند. گفته مي‌شود وی را برای ایراد خطبه عقدی دعوت كردند. یکی از اعضای خانواده عروس، ملاحظه كرد که ۱۰- ۵ دقیقه به موعد مقرر باقي است ولي وي، به محل نرسیده است، نگران شد. اما آیت الله جنتی دقیقا سر وقت به محل رسید و از اینکه كمي زودتر از موعد نرسيده بود، عذرخواهي كرد و يادآور شد كه يكي از نزديكانش بیمار بوده و ناگزير همراه با او به بیمارستان رفته است. با اين حال مسائل بيمار را طوري پيگيري نمود تا سر وقت به مجلس عقد برسد.
 
حساسيت در رعایت حق‌الناس 
 
علی‌رغم آنکه دشمنان خارجی و داخلی تیغ حمله علیه آیت الله جنتی را برکشیده و رد صلاحيت داوطلبان فاقد صلاحيت را موجب تضييع حقوق آنان قلمداد مي كنند، حضرت آيت الله، دقت خاصی در رعایت حق‌الناس و عدم پایمال شدن حقوق حتي يك داوطلب دارد. او همواره به ناظرین شورای نگهبان توصیه می‌کند که برای ملاحظه سوابق افراد، حتما بایستی حجت شرعی نزد خدا داشت و بدون سند موثق و متقن، نبايد نظر داد تا حقوق افراد تضييع نگردد. حتی نقل است در يكي از ادوار مجلس، بنابر اخبار و اطلاعات رسیده، انتخابات يك حوزه ‌انتخابيه باطل اعلام شد و فرد منتخب، در ابتدا از ورود به مجلس بازماند. اما پس از چندماه گزارش‌هاي تکمیلی بازرسان مامور آیت الله جنتي از حوزه مربوطه دريافت شد، مشخص گردید که برخی از اخبار ابتدائي، نادرست و ناموثق بوده و فرد منتخب،‌ منتخب واقعی مردم بوده است. در این فاصله گروهي پيشنهاد دادند منتخب مزبور بدلیل رعایت مصالح! از حق خود بگذرد و دوره بعد کاندیدای مجلس شود. اما آیت الله جنتی شخصا از وی دعوت كرد و بعد از دلجوئي از وي، صحت انتخابيه حوزه مربوطه را اعلام كرد. نکته قابل توجه آنكه فرد منتخب از برادران اهل سنت بود. حضرت آيت الله جنتي، تصريح كرده بود كه اتفاقا مصالح و آبروی شوراي نگهبان در گرو آن است که وقتی فهمید در جایی اشتباه کرده، از آن اشتباه عذرخواهی کند و آن را جبران نماید. بدین ترتیب فرد مورد نظر چند ماه پس از تشکیل مجلس، با تأیید دوباره انتخابات به مجلس راه یافت. دبیر شورای نگهبان حتی در تریبون نماز جمعه هم اعلام کرد که اگر ما هم در جایی اشتباه کردیم حاضر به پذیرفتن آن هستیم که ناظر به همین اتفاق بود.
 
 استقامت و پشتكار در برابر حملات مداوم
 
برخلاف آنکه آيت الله جنتي سالهاي طولاني، هدف حملات تخريبي دشمنان و عوامل داخلي آنان بوده است و به ويژه در ماه‌هاي اخير انبوهي از پیامک‌های ساختگی علیه او که عمدتا با هماهنگي مرکزی واحد برای تخریب وجهه اوست منتشر مي‌شود، پشتکار و جدیت او در عمل به وظیفه، وجه مثال‌زدنی شخصیت اوست. اینکه او برخلاف رویه اکثر پیرمردها از محافظه‌کاری، تن پروری، راحت‌طلبی،‌ رفاه و آسایش دست کشیده و سمبلی از کار و تلاش و کوشش است، به نحوی که به جوان‌ترها روحیه می‌دهد؛ از جدیت او در برداشتن بار سنگین انقلاب حکایت دارد. این است که آیت الله مصباح یزدی در وصف آیت الله جنتی می‌گوید: «آیت الله جنتی یکی از بهترین‌های کشور از لحاظ صفا و اخلاص، تقوا، ساده‌زیستی و خدمتگذاری است و در حال حاضر با بیش از ۸۰ سال سن چندین مسئولیت بزرگ برعهده دارند در حالیکه ۲۰ سال از سن بازنشستگی ایشان گذشته است. 
 
 تبحر شگفت در فقاهت حکومتی
 
وجه مغفول دیگر شخصیت‌ آیت‌الله جنتی، فقاهت بی‌نظیر او به ویژه در امور حکومتی و ناظر به موارد مبتلابه جامعه و حکومت اسلامی است. به گونه‌ای که از وی شخصیتی ساخته که در حوزه عملیاتی و اجرایی،‌ فقه سیاسی و حکومتی را به کار گرفته و از مستندات فقهی و اصولی برای رفع مشکلات اجتماعی و سیاسی بهره برده است. او سالهاست عضو شورای مشورتی فقهی رهبر معظم انقلاب بوده و اِشراف خاصی به مباحث فقهی دارد. به صورتی‌که به یقین اگر اشتغالات امروزی او در حوزه اجرا نبود، او جزو برجسته‌ترین مراجع تقلید عصر خود محسوب می‌شد. این هم البته از جمله فداکاریهای وی محسوب می‌شود که امر انقلاب را بر امر مرجعیت ترجیح داده است. حلقه شورای مشورتی فقهی شورای نگهبان در منزل ساده و محقر وی در قم تشکیل می‌شود و مجتهدین جوان و خوش فکر، استدلالات فقهی را از لابه‌لای متون نقلی و عقلی برای رفع احتیاجات استخراج می‌کنند. به نظر می‌رسد انتشار مباحث فقهی درون جلسات شورای نگهبان حداقل برای اثبات قدرت فقاهت اعضا و به‌ویژه آیت الله جنتی می‌تواند نکات نابی را به طالبین آن اهدا کند ضمن آنکه این مباحث به یقین ذخیره متقن و قوی از آمد و رفت‌های فقهی در مورد موارد مبتلابه نظام اسلامی در بر دارد که امید است با موافقت شورای نگهبان در انتشار آنها - حداقل به صورت دوره‌ای - حوزه‌های علمیه و فضلای جوان از عمق مباحث آن بهره‌مند گردند.
 
 دوري از مظاهر دنیا و حتي تعلق خاطر به «محبت فرزند» 
 
آیت الله جنتی یکی از  مظاهر و نمادهای  ایستادگی در برابر وساوس شیطان و سربازی جبهه حق به شمار می‌رود به طوری که حتی در این راه از فرزند خود به دلیل عضویت او در گروهک منافقین چشم پوشیده و او را طرد نمود. فرزندی که در ابتدای انقلاب عضو این گروهک تروریستی بود و در همان ایام هم جان سپرد. دست شستن او از علاقه پدر و فرزندی در مقابله علاقه و ارادت او به انقلاب، امام و اسلام و مردم امری بی‌نظیر و تاریخی است؛ او همچون حضرات آیات مشکینی، گیلانی و خزعلی حبّ فرزند را بر زمین نهاد و راه اعتقادی خویش را ادامه داد. اهمیت این موضوع، زمانی به خوبی درک می‌شود که دریابیم افرادی نظیر لاهوتی یا هاشمی رفسنجانی در نقطه مقابل اینان قرار گرفتند و حبّ فرزندان اجازه نداد از فتنه‌ها سالم عبور كنند. محبتي که در تاریخ اسلام نیز نمونه‌هایی مانند زبیر داشته و باعث شد تا زبیر سیف الاسلام در مقابل امیر‌المومنین- علیه السلام- صف آرایی کند.
 
آیت الله علم الهدی که رابطه نزدیک خانوادگی با آیت الله جنتی دارند نقل می کند از روزی که فرزند ایشان مسیرش را از اسلام جدا کرد و به جریانات چپ پیوست آیت الله جنتی دیگر حتی نام او را به زبان نیاورده است.
 
با شنیدن این خاطره دیگر نباید از قاطعیت آیت الله جنتی در برابر نفوذی ها و فاسدین در رد صلاحیت آنها تعجب کرد. وقتی که می شنویم او مردی است که اول از همه فرزندش را برای انقلاب رد صلاحیت کرده است.
 
 کادرسازی و فعالیتهای تأسیسی
 
یکی دیگر از وجوه مبرّزه شخصیت آیت الله جنتی، اهتمام وی برای کادرسازی برای انقلاب اسلامی و مسئولیت‌پذیری در حوزه فعالیت‌های تأسیسی نهادهاي انقلاب است. وی بدین منظور به همراه شهیدان بهشتی و قدوسی و آیت الله مصباح یزدی پیش از انقلاب اسلامی اقدام به تأسیس و هدایت مدرسه حقانی نمود. هدف این بود که مدیران متناسب با حکومت اسلامی از این مدرسه خارج شده و عهده‌دار مسئولیتهای آتی انقلاب اسلامی شوند. پس از انقلاب اسلامی نیز عمده مسئولیت‌های وی تاسیسی بوده به گونه‌ای که پیش از آن، هیچگونه تجربه چنین اقداماتی در میان نبوده و او از نقطه صفر، شروع به بنا نهادن نهادهای تاسیسی مختلف کرده است. البته به همین دلیل و نیز اهتمام او بر جدیت و مراقبت در امور، باعث شده تا اغلب نهادهای تأسیسی او اینک از اتقان و سلامت نهادی خاصی برخوردار باشند. ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و حتی شورای نگهبان از جمله این نهادها است.
 
 امر به معروف صاحبان قدرت و ثروت
 
برخلاف تبلیغات و جوسازی رسانه‌ای علیه ‌آیت‌الله جنتی، ایشان چه پیش و چه پس از انقلاب اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر را در سطح کلان پیگیری کرده است. در نظرگاه وی، منکر شامل همه منکرها و معروف شامل تمام معروف‌هاست و البته صاحبان قدرت و ثروت و گردن کلفت‌ها مستحق بیشترین نکوهش و مذمت هستند. برخوردهای جدی وی با دانه درشت‌ها و صاحبان مکنت و زور شاید یکی از عمده‌ترین دلایل تخریب‌های اخیر علیه ایشان باشد. آیت الله جنتی به واقع چه در خطبه‌های نماز جمعه و چه در موقعیت‌ دبیری شورای نگهبان قانون اساسی سر ناسازگاری با فساد داشته و این مخالفت خود را برابر مفسدین بارها علنی ساخته است.
چنانچه برخوردهای روشنگرانه او با فتنه‌گران سال ۸۸ و ریشه‌های آن، آقازادگان و گردن کلفت‌های فتنه‌جو و پدران و حامیان آنها، زبانزد عام و خاص است.
 
 سربازی بی ادعا برای ولایت 
 
ابراز ارادت آیت‌الله جنتی به امام راحل و مقام معظم رهبری از جمله افتخارات جاودان شخصیت وی به شمار می‌رود. او در اوج دوران انقلاب اسلامی در زیر شکنجه ها و تبعیدها و زندان‌ها تنها به تبلیغ امام راحل (ره) می‌پرداخت. حضورش در حلقه اولیه موسسین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از انقلاب اسلامی از این امر حکایت دارد. پس از انقلاب اسلامی نیز هر مسئولیتی که امام(ره) به او سپرد را بر زمین ننهاد. این مسئولیت‌ها را با قوت و قدرت گرفت و از آن در جهت پیشبرد انقلاب اسلامی بهره برد. مسئولیت‌ خطیر او در جایگاه شورای نگهبان قانون اساسی که با حکم امام راحل در اولین دوره این شورا آغاز و همچنان با احکام مقام معظم رهبری تداوم دارد، از این حقیقت حکایت دارد که او هیچگاه مسئولیت‌های خود را واگذار نکرده و سنگر مهم شورا را نگاهبانی کرده است. او از جمله شخصیت‌های بی‌نظیری است که در سربازی ولایت نیز تمام همّت خود را به کار بسته و از ابراز ارادت به ولایت فروگذار نکرده است.
 
حتی زمانی که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب برخلاف تصمیم شورا و بنابر مصالح جامعه اسلامی حکمی حکومتی داده‌اند- نظیر آنچه در تأیید صلاحیت معین و مهرعلیزاده در سال ۸۴ به وقوع پیوست - نه تنها اندکی از این ارادت کاسته نشد که بر عمق آن افزوده شد. این گواهی آشکار بر آن است که او به‌راستی حقیقت ولایت مداری و ولایت‌پذیری را درک کرده و در عمل به درس آموزی ولایت مداری اهتمام ورزیده است.
 
 از ترور قدوسی و بهشتی تا ترور مصباح و جنتی 
 
دشمنان انقلاب اسلامی از سالهای دور تاکنون نشان داده‌اند که تاب تحمل اندیشه، روش و منش شخصیت‌‌های انقلابی را نداشته و آنان را یکی پس از دیگری حذف کرده‌اند. از حذف فیزیکی شهیدان بهشتی و قدوسی تا ترور شخصیتی آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جنتی، همگی نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری شخصیت‌های انقلابی بر جامعه اسلامی و نیز نمادسازی از آنان در جهان اسلام تا چه حدی برای دشمن خطرناک است . پس بعید نیست که موسوی خوئینی‌ها از طول عمر آیت الله جنتی نگران شود، یا مهاجرانی فحشنامه‌ای در قالب رمان علیه ایشان بنگارد یا کروبی و خاتمی و سایر فتنه‌گران داخلی و خارجی او را مورد کینه و بغض خویش قرار دهند. آنها اما مثل اسلافشان آرزوي هلهله و پا كوبي در پاي دار شيخ فضل الله‌ها را به گور خواهند برد. آيت الله جنتي، سرباز ولایت بوده و هست و امید آنکه با صحّت، سلامت و قدرت به این سربازی ادامه دهد. «حفظه الله فی حصنه الحصین.» 


:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
اشاره رهبرمعظم انقلاب به توصیه بی بی سی برای رای ندادن به علمای انقلابی در مجلس خبرگان

 آنچه واضح است که طراحی رسانه‌های دشمن با اسم رمز «نه به فقه داعشی» یا «نه به مثلث جیم»، خط واحدی است که اصلی‌ترین چهره‌های انقلابی مجلس خبرگان بکار گرفته شده و همین خط نیز در رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی هم دنبال می‌شود. رمز دشمنی ضدانقلاب خارج‌نشین و رسانه‌های استکباری با آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی را باید در پایبندی و پایداری آنها بر دفاع از اصول اسلام ناب ، انقلاب و دفاع از رهبری دانست. "یاران انقلاب و اسلام ناب" مورد بغض "دشمنان انقلاب و اسلام‌های تقلبیِ رحمانی  واعتدالی" هستند.

اشاره رهبرمعظم انقلاب به توصیه بی بی سی برای رای ندادن به

علمای انقلابی در مجلس خبرگان/ بی بی سی: به آیت‌الله جنتی،

مصباح و یزدی رای ندهید/ رهبرانقلاب:وقتی شما دانستید دشمن

چه می‌خواهد عکس آن عمل خواهید کرد

 

آنچه واضح است که طراحی رسانه‌های دشمن با اسم رمز «نه به فقه داعشی» یا «نه به مثلث جیم»، خط واحدی است که اصلی‌ترین چهره‌های انقلابی مجلس خبرگان بکار گرفته شده و همین خط نیز در رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی هم دنبال می‌شود. رمز دشمنی ضدانقلاب خارج‌نشین و رسانه‌های استکباری با آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی را باید در پایبندی و پایداری آنها بر دفاع از اصول اسلام ناب ، انقلاب و دفاع از رهبری دانست. "یاران انقلاب و اسلام ناب" مورد بغض "دشمنان انقلاب و اسلام‌های تقلبیِ رحمانی واعتدالی" هستند.
رجانیوز - گروه سیاسی: با نزدیک شدن به هر انتخاباتی دوگانه حاکم که بر اساس فضای سیاسی و اجتماعی کشور و شرایط روز مشخص می‌شود. این. انتخابات پیش‌رو هم از این قاعده مستثنی نمانده است و نظرگاه‌های مختلفی به شدت در شیپورهای تبلیغاتی نواخته می‌شود. در همین خصوص رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی به تبیین شاخصه‌های صحیح برای رأی دادن پرداختند. ایشان در قسمتی از سخنان خود به شاخصه‌هایی همچون موضع نامزدها نسبت به غرب، نوع مواجهه با شورای نگهبان و سبک زندگی شخصی پرداختند و معیارهای رأی دادن را تبیین نمودند.
 
با داغ‌شدن تب انتخابات در هر دوره، قطب‌بندی هایی بین جریانات سیاسی شکل می‌گیرد که فراتر از اختلاف سلیقه است و به مبنا و زیرساخت‌های فکری افراد بازمی‌گردد. 
 
به گزارش رجانیوز، اما این رخداد طبیعی وقتی مهم‌تر می‌شود که دشمنانِ همیشگی انقلاب و نظام هم وارد این جبهه‌بندی‌ها شوند و از یکی از طرفین این دوگانه حمایت کنند. مساله‌ای که معمولا نشان از امیدبستن دشمن به اقدامات و مواضع آن طیف سیاسی دارد.
 
 رهبرمعظم انقلاب در دیدار دیروز خود با جمعی از مردم آذربایجان شرقی؛ با اشاره به ورود صریح رسانه‌های دشمن از جمله بی بی سی به جبهه‌بندی داخلی انتخابات  و اینکه دشمن «دستورالعمل می‌دهد که به چه کسی رأی بدهید یا ندهید» فرمودند:
 
«رادیوی انگلیسی دارد به مردم تهران دستورالعمل میدهد به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید! معنای این چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان تنگ شده برای دخالت کردن در ایران. یک روزی بود که پادشاه کشور وقتی میخواست تصمیم مهمّی بگیرد، سفیر انگلیس را صدا میکرد و از او میپرسید که این کار را بکنم یا نکنم. انگلیس‌ها یک روزی این‌جور در امور کشور دخالت میکردند؛ بعد هم آمریکایی‌ها، یک مدّتی هم هر دو؛ امروز این دستها قطع شده است.»
 
ایشان در ادامه درباره واکنش مردم به این مواضع رسانه‌های دشمن انقلاب فرمودند: امروز جلوی این دخالتها گرفته شده است به برکت انقلاب، به برکت بیداری مردم؛ دلشان تنگ شده، حالا از راه رادیو به مردم دارند دستور میدهند به فلانی رأی بدهید، به فلانی رأی ندهید. اینکه ما عرض میکنیم در انتخابات، مردم با بصیرت، با آگاهی، با دانایی وارد بشوند، به‌خاطر این است؛ بدانند دشمن چه میخواهد؛ وقتی شما دانستی دشمن چه میخواهد، عکس او عمل میکنی؛ معلوم است.»
 
این سخنان رهبرانقلاب پس از آن بیان شد که طی هفته گذشته جریان رسانه‌ای ضدانقلاب و دشمنان انقلاب در یک خط خبری هماهنگ با رسانه‌های حامی فتنه و اصلاح‌طلب، لزوم رای‌نیاوردن حضرات آیات «جنتی، مصباح و یزدی» را مطرح کردند. بی بی سی رسانه رسمی انگلستان در مطلبی با تیتر یک محاسبه: حذف 'یزدی، جنتی و مصباح' از خبرگان چگونه ممکن است؟» با مبناقرار دادن تعداد آراء روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری تهران نوشت:
 
 «رای دهندگان به فهرست رفسنجانی-روحانی ، بیش از نیم میلیون نفر از رای دهندگان به فهرست یزدی-جنتی-مصباح بیشتر هستند. در چنین شرایطی اگر حامیان رئیس جمهور فعلی در انتخابات خبرگان پیش رو، به طور هماهنگ به ۱۶ نفر رقیب آقایان یزدی، جنتی و مصباح رای بدهند، به راحتی امکان راندن آنها به جایگاه های ۱۷ به پایین فهرست منتخبان استان تهران را خواهند داشت.»
 
بی بی سی همچنین با اشاره به اینکه «انتظار رای دادن یکپارچه هواداران فهرست رفسنجانی-روحانی به فهرستی از ۱۶ کاندیدای رقیب این سه نفر واقع بینانه نیست» نوشت: «اما باید توجه داشت که در جانب مقابل نیز، اکثریت قاطع رای دهندگان به آقایان یزدی، جنتی و مصباح، در کنار آنها به سایر اصولگرایان رای خواهند داد. رفتاری که اگرچه در حالت عادی اتفاق مهمی نیست، ولی در شرایطی که نسبت بالایی از رای دهندگان طیف مقابل در صدد حذف این سه نفر با رای دادن به رقبایشان باشند، به حذف آنها (از طریق افزایش آرای رقبا) کمک خواهد کرد.»
 
 
رادیو زمانه که توسط جمعی از عناصر ضدانقلاب ساکن هلند اداره می‌شود- نیز پا جای پا بی‌بی‌سی گذاشت و همان خط حذف آیات‌عظام جنتی، مصباح و یزدی را پی گرفت. اکبر.گاف که روزی عنوان «عالیجناب سرخ‌پوش» را برای هاشمی در ادبیات سیاسی کشور جا انداخت، این بار واژه‌سازی سیاسی خود را علیه سه تن از کاندیداهای خبرگان تهران نشانه گرفت و طرح حذف «مثلث جیم» را عنوان کرد. «مثلث جیم» برگرفته از حروف اسامی آقایان جنتی، یزدی و مصباح است که او خواستار رأی ندادن به آنها و ممانعت از ورودشان به مجلس شد. گنجی حذف این سه نفر را معادل ضربه زدن به رهبر معظم انقلاب می‌داند که البته در رسانه‌های زنجیره‌ای داخل کشور و مواضع رجال سیاسی هم با صراحت کمتری مورد تأیید قرار می‌گیرد. او در بخشی از مقاله خود با عنوان «شکست جنتی و یزدی و مصباح، آزمون فیصله‌بخش خامنه‌ای» نوشت:
 
«رأی نیاوردن «مثلث جیم» در تهران، هزینه بسیار بالایی برای جمهوری اسلامی، آیت‌الله خامنه ای، سپاه و افراطی‌ترین بخش‌های جمهوری اسلامی دارد. شکست این سه تن، آزمون فیصله‌بخش شکست آیت‌الله خامنه‌ای، اصولگرایان و اسلام فقیهانه آنان است. تهران می‌تواند این آزمون فیصله‌بخش را انجام دهد...»


:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : جمعه 30 بهمن 1394
حکشتی:

حکشتی:
کشتیرانی سقف قیمتی خود را شکست و در حال حاظر 6168 ریال حمایت معتبر میباشد. همونطور که در هفته گذشته نیز این سهم را دنبال کردیم پس از 26+1 روز حرکت سهم و حمله برای شکست رخ داد و ادامه روند صعودی سهم را شاهد خواهیم بود.
نکته جالب برای من این بود که پس از اومدن خبر قراردادهای کشتیرانی این سهم سیگنال خرید کانالهای مختلف شد هرچند خبر اصلی نیومده.به هر حال سهم در 4800 ریال توسط ایچیموکو سیگنال داده شده بود و این سهم هم نشانی بر عدم تاخیری بودن ایچیموکو میباشد.البته ترجمه خیلی از تکنیکالیست های ما از ایچیموکو اشتباه میباشد چون فقط ترجمه شده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394
خکمک

خکمک
شرکت:  کارخانجات کمک فنر ايندامين سايپا

اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1395/12/30 (حسابرسی نشده)  

 به اطلاع می رساند بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت کارخانجات کمک فنر ايندامين سايپا  طی نامه شماره مورخ 1394/11/29 پیش بینی درآمد هر سهم برای سال منتهی به 1395/12/30 با سرمایه 320,857 میلیون ریال مبلغ 5 ریال به طور خالص پس از کسر مالیات می باشد.

تغییر ۹۹ ریال زیان هرسهم آخرین پیش بینی سال مالی قبل به ۵ ریال سود هرسهم در پیش بینی جدید

درصد تغییر: ۱۰۵% تعدیل مثبت

بورس , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394
تکذیب گزارش ارسال سامانه اس 300

 

پیش‌تر خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه از آغاز انتقال اولین سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران در روز پنج شنبه خبر داده بود.

 وزارت دفاع روسیه گزارش‌های ارسال سامانه موشکی اس 300 از بندر آستاراخان به ایران که گفته شده بود در روز پنج شنبه 18 فوریه انجام می‌شود را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس روسیه یک مقام بلند پایه وزارت دفاع روسیه در مورد گزارش‌های تحویل سامانه اس 300 مدعی شد: به این دلیل که طرف‌های ایرانی مبلغ مندرج دراین قرارداد را تا 16 فوریه پرداخت نکرده‌اند، آغاز ارسال اولین محموله سامانه موشکی اس 300 نمی‌تواند انجام شود؛ بنابراین حضور وزیر دفاع ایران در آستاراخان برای جشن تخیلی ارسال اولین سامانه موشکی جای بحث ندارد.

پیش‌تر خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه از آغاز انتقال اولین سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران در روز پنج شنبه خبر داده بود.

این مقام آگاه در گفت‌وگو با بخش فارسی اسپوتنیک اعلام کرده بود تحویل اولین سامانه اس 300 روز پنج شنبه آغاز می‌شود و حسین دهقان وزیر دفاع ا یران نیز در مراسم انتقال این سامانه شرکت خواهد کرد تا شاهد آغاز انتقال این سامانه به تهران باشد.

روسیه و ایران قرارداد ارسال پنج ناوگان موشکی اس 300 را در سال 2007 به امضا رساندند. با این حال در پایان سال 2010 دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه ارسال این سامانه به تهران را منع کرد. این قرارداد به ارزش بیش از 800 میلیون دلار لغو شد و پیش پرداخت به ایران بازگردانده شد.

ایران از روسیه به دادگاه کیفری در ژنو به دلیل نقض قرارداد شکایت کرد و خواستار غرامت 4 میلیارد دلاری شد. در بهار 2015 ولادیمیر پوتین ممنوعیت ارسال سامانه اس 300 به تهران را لغو کرد.



:: موضوعات مرتبط: مطالب و سامانه های نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394
پایان گلایه ها، آغاز رقابت ها/ توافق در رياض، تفاهم در تهران!

سخنان دیروز رهبر انقلاب درباره موضوع انتخاباتی و همچنین قراردادهای نفتی در کانون توجه روزنامه های امروز قرار دارد. این در حالی است که موضوع انتخابات و دعواهای سیاسی بر سر لیست ها و جناح بندی ها از دیگر موضوعات مهم دیگر امروز است.

 «روزنامه ایران» در گزارشی با تیتر «رمزگشایی از پروژه تخریبی مخالفان اعتدال» به موضوع جنجال اخیر در رابطه با موضوع شرمندگی که معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده است می پردازد. این روزنامه در بخشی از این گزارش می نویسد: «معاون اول رئیس جمهوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اشاره به حمله برخی مخالفان علیه دولت در آستانه انتخابات نوشت: بنای کار دولت یازدهم بر سیاسی کاری و پاسخگویی به تخریب‌کنندگان بی‌انصاف نیست، براستی چه کسی شرمنده است؟ به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری افزود: براستی چه کسی شرمنده است؟ می‌دانید که بنای کار دولت یازدهم بر سیاسی کاری و پاسخگویی به تخریب‌کنندگان بی‌انصاف نیست؛ اما گاهی اوقات اظهارنظرهای مغرضانه‌ای طرح می‌شود که نه تنها نسبتی با نقد ندارد، بلکه نوعی پریشان گویی است و هر انسان منصفی از شنیدن آن متأثر می‌شود. وی ادامه داد: از جمله اینکه بتازگی از دولت خواسته شده به خاطر انتشار ندادن گزارش سه ماه در خصوص یک شاخص اقتصادی شرمنده باشد! جهانگیری یادآور شد: اینکه مسئولان بابت رفتار ناشایست خود شرمنده شهروندان باشند محل خدشه نیست؛ با این حال در هفدهمین همایش ملی معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز به صراحت گفتم اگر قرار به شرمندگی باشد چه کسانی باید شرمنده باشند. وی اضافه کرد: افرادی باید شرمنده باشند که بی‌حساب و کتاب خرج کردند و بدهی‌هایی بزرگ بر عهده دولت بعد قرار دادند و یک دولت به معنای واقعی بدهکار ایجاد کردند. معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: شرمندگی برای کسانی است که 22 میلیارد دلار در 17 ماه از پول‌های کشور را به بهانه واهی جلوگیری از نوسان قیمت ارز به استانبول و دوبی برده و فروختند که نه تنها از نوسان ارز جلوگیری نکردند که وضع ارز به مراتب بدتر شد. جهانگیری در ادامه نوشت: کسانی باید شرمنده باشند که بابک زنجانی درست کرده و دکل نفتی گم کردند، ده‌ها فساد در کشور شکل داده و فساد را نهادینه کردند. موضوع واقعاً خیلی روشن است و به نظرم افرادی که آدرس غلط می‌دهند را نباید جدی گرفت.»

 

«روزنامه کیهان» در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری با عنوان «دیکته از انگلیس !» می نویسد: «این روزها شبکه فارسی‌زبان بی.بی.سی که تحت نظارت و مدیریت مستقیم وزارت خارجه و سرویس اطلاعات خارجی انگلیس - MI6 - اداره می‌شود، با جدیت! از مردم ایران می‌خواهد که در انتخابات خبرگان رهبری به لیست مورد حمایت آقای هاشمی رفسنجانی رأی بدهند و تاکید می‌کند که نباید به شخصیت‌های انقلابی، مخصوصا حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح رأی بدهند! همین خط خبری و توصیه سیاسی با همان سمت و سو از شبکه فارسی‌زبان آمریکا VOA و رادیو فردا که وابستگی خود به سازمان «سیا» را انکار نمی‌کند نیز دنبال می‌شود.

گفتنی است، چند ماه قبل از فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88، رسانه‌های بیگانه که فتنه 88 از سوی دولت‌های متبوع آنها طراحی شده و می‌دانستند چه توطئه‌ای در پیش است، برای مدیریت بیرونی فتنه و ارسال دستورالعمل سرویس‌های اطلاعاتی مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل به فتنه‌گران، دقیقا همین خط را تدارک دیده و عملیاتی کرده بودند. رادیوهای آمریکا و بی‌بی‌سی، شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان خود را راه‌اندازی کردند، «توئیتر» که قرار بود و اعلام کرده بود به منظور تغییر ساختار و پاره‌ای از تعمیرات برای مدتی تعطیل خواهد بود، با سفارش رسمی و اعلام شده وزارت خارجه آمریکا، این تعمیرات و تغییرات را به تأخیر انداخت. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی یک شبکه فارسی‌زبان ایجاد کرد. شبکه تلویزیونی و انگلیسی‌زبان «یورونیوز» که دامنه فعالیت آن، کشورهای اروپایی بود، در اقدامی غیرمنتظره، یک شبکه فارسی‌زبان راه‌اندازی کرد و تمامی این رسانه‌ها در جریان فتنه 88 به طور تمام قد و با همه توان در اختیار فتنه‌گران بود تا آنجا که حتی شعارهای ساختارشکنانه، نظیر «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»!، «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»! و... را نیز به سران وطن‌فروش و فریب‌خوردگان میدانی فتنه دیکته می‌کردند و بخش مدیریت رسانه‌ای فتنه را برعهده داشتند. اما، اصحاب و سران نه فقط فتنه هرگز با این دشمنان بیرونی مرزبندی نکردند، بلکه آشکارا از آنها دستور می‌گرفتند و دستورات دیکته شده را به میدان می‌آوردند.

این روزها هم دستورالعمل توصیه شده - بخوانید دیکته‌شده - سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس، بدون کم و کاست و دقیقا همان‌گونه که دیکته شده است از سوی برخی مدعیان اصلاحات و اعتدال و کارگزاران و رسانه‌های مجازی و مکتوبی که در اختیار دارند دنبال می‌شود. آیا این همخوانی تصادفی است و فقط در حد و اندازه یک اتفاق ساده و بدون هماهنگی قبلی و پشت پرده قابل ارزیابی است؟! اگر اینگونه نیست - که ان‌شاءالله نباشد! - کمترین انتظار آن است که آقای رفسنجانی و برخی دیگر از مدعیان اصلاحات و اعتدال با صراحت و به گونه‌ای خالی از ابهام، علیه بلندگوهای وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس موضع گرفته و به وضوح نشان بدهند که با دشمنان تابلودار بیرونی مرزبندی مشخصی دارند و بسیار بدیهی است که اگر آشکارا علیه سرویس‌های اطلاعاتی یاد شده و بلندگوهای نشان‌دار آنها موضع‌ نگیرند باید به مردم حق بدهند که در این ماجرا «کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه» ببینند! این توصیه از سر دلسوزی و خیرخواهی برای خود آقایان مورد اشاره است، چرا که اقدام یاد شده از سوی رسانه‌های دولتی آمریکا و انگلیس مصداق اقدام احمقانه دشمنان است که به قول امام سجاد علیه‌السلام، جای شکر دارد و مانند همیشه، نتیجه معکوس به دنبال خواهد داشت، زیرا کدام یک از مردم این مرز و بوم - غیر از گروهی اندک و فریب خورده و یا خودفروخته- را می‌توان یافت که خشم و غضب دشمنان قسم خورده اسلام و ایران و انقلاب نسبت به این یا آن شخصیت درون نظام را نشانه صحت و درستی بینش و منش آنان نداند؟ و یا حمایت همان دشمنان بیرونی از فلان و بهمان شخص را، دلیل محکم و قابل استنادی برای نامطلوب بودن و ضرورت طرد آنها تلقی نکند؟ از امام صادق علیه‌السلام نقل‌است که می‌فرمایند؛ «از میان دونفر، آن را که مطلوب دشمنان ماست کنار بگذارید و آن را که مورد خشم و غضب دشمنان ماست ترجیح بدهید».

 

 

«روزنامه قانون» در گزارشی با عنوان «پایان گلایه هاآغاز رقابت ها» می نویسد: «استارت تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور زده شد. حال کاندیداهای این انتخابات در سراسر کشور در قالب لیست‌های انتخاباتی و مستقل‌ها به صورت فردی تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند. یک هفته ماراتن سخت و نفسگیر میان گروه‌های سیاسی و کاندیداهای این انتخابات شروع و گروه‌های سیاسی به دنبال سهم بیشتر از کرسی‌های مجلس هستند. اما برگزاری انتخابات در کشور الزاماتی در اجرا نیز دارد. از سوی قریب به یک میلیون نفر در جریان برگزاری انتخابات در قالب اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت، اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای، ناظران شورای نگهبان، نمایندگان فرماندار و بخشدار، بازرسان وزارت کشور، ماموران محافظ صندوق، ستاد انتخابات کشور، ستاد انتخابات استان‌ها، که بخش اعظم آنان نیرو‌های مردمی هستند، سازماندهی می‌شوند تا کار اجرا، نظارت و پشتیبانی انتخابات را به عنوان معتمدان مردم آرا را اخذ و قرائت و شمارش كنند. همه چیز در کنار هم آماده می‌شود تا انتخاباتی با حضور تمام سلیقه‌ها برگزار شود

نوبت به عمل رسيد

صاحب‌ليست‌ها و گروه‌هاي سياسي و همچنين نامزدهاي انتخاباتي بايد بدانند كه جدل‌هاي زمان تاييد صلاحيت‌‌ها و نيز حرف و سخن‌هاي زمان تهيه ليست‌ها گذشت و امروز نوبت ارائه برنامه براي مجالس است.اين افراد بايد بدانند كه مردم از نزاع‌هاي سياسي و تبليغاتي خسته‌اند و نامزدها در تبليغات خود برنامه‌هايي را براي حل مشكلات مردم به بازار سياسي بفرستند كه مشكلي از ملت حل كند چرا كه وقت نطق‌هاي سياسي و نمايشي گذشته و امروز نوبت عمل است

 

«روزنامه شرق» در گزارشی به سخنان دیروز رهبر انقلاب می پردازد و در گزارشی با عنوان «مردم در انتخابات درست عکس خواست دشمن عمل کنند» می نویسد: «پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دیروز در دیدار پرشور ‌هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی، ضمن تشکر صمیمانه از ملت بزرگ ایران به دلیل خلق حماسه پرشکوه ۲۲بهمن امسال، آن را نشانه عزم راسخ و ایستادگی و بیداری مردم دانستند و با تأکید بر اینکه انتخابات هفتم اسفند نیز مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است، گفتند: «مردم با حضور همه‌جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند». مقام معظم رهبری در این دیدار که در آستانه سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹بهمن سال ۱۳۵۶برگزار شد، ضمن تجلیل از ایمان عمیق، بیداری، نشاط و ایستادگی مردم آذربایجان در مقاطع مهم و سرنوشت‌ساز تاریخ کشور، به‌ویژه در دوران انقلاب اسلامی، بر لزوم زنده نگه‌داشتن روزهای تاریخی انقلاب تأکید کردند و با اشاره به ۲۲بهمن به‌عنوان یکی از این روزهای بسیار مهم افزودند: «براساس گزارش‌های مستند از مراکز معتبر، حضور مردم در حماسه راهپیمایی ۲۲بهمن امسال در سراسر کشور، نسبت به سال گذشته، به میزان قابل توجهی افزایش داشته است».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با تشکر صمیمانه از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن تأکید کردند: «این افزایش حضور نشان‌دهنده آن است که به‌رغم تلاش گسترده و پرحجم جبهه استکبار برای به فراموشی سپرده‌شدن یا کم‌رنگ‌شدن انقلاب در ذهن مردم، اما اندک خللی در عزم راسخ ملت به وجود نیامده است»

 

«روزنامه خراسان» در گزارشی با عنوان «سه خط قرمز سازمان بازرسی برای قراردادهای جدید نفتی» می نویسد: «قراردادهای جدید نفتی با حضور کارشناسان سازمان بازرسی کل کشور و وزارت نفت مورد بررسی قرار گرفت.به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این نشست که با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، معاونین و کارشناسان وزارت نفت و معاون اقتصادی و بازرسان کل حوزه نفت سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، با اشاره به هدف برگزاری این نشست گفت: هدف از تشکیل جلسه حاضر بررسی قراردادهای جدید نفتی است، قرار است قراردادهای نفتی مورد چکش‌کاری بیشتر قرار گیرد تا خروجی آن به نفع نظام و مردم باشد.سراج با اشاره به اشکالات سازمان بازرسی کل کشور به قراردادهای جدید نفتی گفت: تأکید می‌کنم که هدف سازمان بازرسی رفع اشکالات این قراردادها به نفع نظام و مردم است. هدف ما این نیست برای مدیران وزارت نفت پرونده تشکیل دهیم، قطعاً دنبال آن هستیم که مدیران را به انجام ریسک عادت دهیم چراکه معتقدیم مدیری که نتواند ریسک کند، مدیر نیست.

خط قرمز اول: تولید صیانتی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مغایرت‌های قراردادهای جدید نفتی گفت: خط قرمز سازمان بازرسی در قراردادهای نفتی، موضوع صیانت از ذخیره‌های هیدروکربوری(ذخایر نفت و گاز) است. مجموع عملکرد شرکت ملی نفت به‌ویژه در 15 سال اخیر( تا قبل از کاهش تولید اجباری ناشی از شرایط تحریم) با ضوابط تولید صیانت شده، منطبق نبوده است.

بیم تداوم تولید غیرصیانتی در پسابرجام

سراج تصریح کرد: مطابق گزارش‌های رسمی شرکت ملی نفت و گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور، بعضاً به‌طور میانگین روزانه تا حدود 450 هزار بشکه نفت خام، تولید غیرصیانتی داشته‌ایم و قطعاً بیم آن می‌رود که در شرایط پسابرجام مجدداً این شرایط شکل بگیرد. وی افزود: تولید غیرصیانتی در حجم بالا، چون منجر به حبس منابع نفت در زیرزمین می‌شود، لذا در بلندمدت، منافع اقتصادی و در نهایت منافع ملی را شدیداً تهدید می‌کند. اصلاح این وضعیت، مستلزم تزریق گاز کافی و مستمر به مخازن نفتی و توسعه روش‌های ازدیاد برداشت است.

برنامه های تولید صیانتی روی کاغذ مانده است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که«حتی از منظر قانون نیز فروش نفت ارزان برخلاف تولید صیانت شده است»، متذکر شد: یعنی ارزان‌فروشی و خام‌فروشی نیز به‌نوعی معادل عدم صیانت است. طبق بند 7 ماده 1 قانون اصلاح قانون نفت«تولید صیانت شده از منابع نفت عبارت است از کلیه عملیاتی که منجر به برداشت بهینه با حداکثر ارزش اقتصادی تولید از منابع نفتی کشور در طول عمر منابع مذکور می‌شود و باعث جلوگیری از اتلاف ذخایر در چرخه تولید نفت بر اساس سیاست‌های مصوب می‌شود.» وی با طرح این سؤال که «برای این موضوع یعنی تولید صیانت شده چه برنامه جامعی تدوین و اجرا شده است؟!» افزود: البته برنامه روی کاغذ زیاد است، اما در عمل هیچ کار اساسی نشده است.

خط قرمز دوم: کنترل خام فروشی

سراج با تأکید بر این‌که «خط قرمز دیگر سازمان بازرسی کل کشور، توسعه خام فروشی است که خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی بخش انرژی است» گفت: جهت‌گیری اصلی برنامه‌های کشور در حوزه نفت، عموماً مبتنی بر توسعه اقتصاد بر مبنای صادرات نفت و گاز است. یعنی عموماً تجارت در حوزه نفت را با صادرات نفت تولیدی برابر می‌دانیم درحالی‌که تجارت نفت مفهومی به‌مراتب فراتر از تولید نفت دارد و شامل ترانزیت و سوآپ و تبدیل و صادرات و غیره می‌شود.

لزوم تفکیک میادین مستقل و مشترک در قراردادها

وی تصریح کرد: در قراردادهای جدید باید میان میادین مستقل و میادین مشترک تفکیک قائل شد. یعنی فرمت‌ها و تیپ‌های قراردادی مختلف داشت. در میادین مشترک نیز شرایط منطقه خزر(آب‌های عمیق) با خلیج‌فارس(آب کم‌عمق) و شرایط میادین دریایی با مناطق خشکی متفاوت است و بایستی دقیقاً موردتوجه قرار گیرد.

خط قرمز سوم: پیشگیری از فساد

وی خط قرمز دیگر سازمان بازرسی کل کشور را موضوع سلامت و جلوگیری از فساد در مراحل مختلف قراردادهای نفتی عنوان کرد و افزود: به‌هرحال تجارب نامطلوبی در برخی قراردادهای خارجی نفتی از جمله قرارداد «استات اویل» و قرارداد «کرسنت» و برخی قراردادهای دیگر وجود دارد. قویاً پیشنهاد داریم یک بند در قراردادهای خارجی گنجانده شود که چنانچه در هر مرحله‌ای از اجرای قرارداد ثابت شد که طرف مقابل مثلاً سعی در اعمال نفوذ داشته یا اقدام به پرداخت رشوه تحت هر عنوانی نموده یا یکی از عناوین مندرج در کنوانسیون ملل متحد در مقابله با فساد را مرتکب شده است، حق فسخ یا تجدیدنظر در قرارداد با یک سازوکار مناسب و مؤثر برای کارفرما ایجاد شود. این کار باعث می‌شود پای دلالان و مفسدان تا حدود زیادی کوتاه شود. یعنی هزینه فساد بایستی بالا رود.»

 

«روزنامه اعتماد» در گزارشی با عنوان «توافق در رياض، تفاهم در تهران» به نشست وزيران نفت ايران، عراق، ونزوئلا و رئیس دوره ای اوپك براي تثبيت سقف توليد می پردازد. در بخشی از این گزارش آمده است: «نشست چهارجانبه قطر در برابر نشست چهارجانبه تهران. تنور رايزني‌ها در خصوص نفت داغ است. حالا آنها به اين نتيجه رسيده‌اند كه توليد نفت را كاهش دهند. مصاحبه پشت مصاحبه كه ما نيز موافقيم. اين توافق را كشورهايي اعلام مي‌كنند كه اين اقدام را منوط به همراهي همه كشورها مي‌دانند. ايران اما نقش‌آفريني متفاوتي در اين بازار دارد. ايران هر چند از كاهش سقف توليد نفت حمايت مي‌كند اما خواستار باز پس گرفتن سهم بازار خود است. حالا عربستان، روسيه، ونزوئلا و قطر در دوحه گرد هم آمدند تا براي قيمت‌ها چاره‌اي بينديشند و ديروز نيز وزير انرژي قطر و ونزوئلا همراه با وزير انرژي عراق ميهمان زنگنه شدند تا دومين نشست چهارجانبه و با اهميت در خصوص آينده نفت در تهران برگزار شود. در جلسه مشترك چهارجانبه عربستان، روسيه، قطر و ونزوئلا در دوحه قطر اين توليد‌كننده‌ها اعلام كردند در صورتي كه ديگر توليدكنندگان نفت همراهي كنند حاضر هستند سطح توليد خود را در سال ٢٠١٦ افزايش ندهند. به همين سبب الكساندر نواك، وزير انرژي روسيه رسما گفته بود: «ما اين آمادگي را داريم تا سطح توليد نفت خود را در متوسط توليد شده ماه ژانويه نگه داريم و از آن تجاوز نكنيم.»اين تاكيدات در حالي است كه ايران به هيچ‌وجه قصد ندارد توليد خود را كاهش دهد و بارها تاكنون اعلام كرده است كه حتي با تداوم كاهش قيمت نفت باز هم قصد دارد توليد و صادرات نفت خود را افزايش دهد و بازاري كه روزي توسط عراق، عربستان و قطر تصاحب شده است را دوباره در اختيار بگيرد؛ موضوعي كه همه اعضاي اوپك به آن واقف هستند و به خوبي مي‌دانند ايران از اين سهم خود كوتاه نخواهد آمد. چرا كه طي سال‌هاي گذشته ايران بارها با ارسال نامه‌ها و درخواست‌هاي شفاهي از اعضاي اوپك خواست تا با بازگشتن به سهميه‌هاي تعيين شده قبلي اجازه دهند ايران بازار خود را دوباره به دست آورد و بعيد به نظر مي‌رسد با وجود همه تلاش‌هايي كه تاكنون براي افزايش برداشت از ميادين نفتي ايران انجام شده است اين كشور زير بار توافق كاهش صادرات نفت به بازار برود. گويا اين عدم پايبندي ايران به اين تصميم جديد در عدم دعوت از ايران براي حضور در اين نشست چهارجانبه به خوبي مشهود است. آنها به خوبي مي‌دانند كه ايران با همه آلارم‌هايي كه در مورد حضورش در بازار داده است قصد ندارد به همين راحتي زير بار توافقي جديد برود و به همين اساس هم نشست نخست خود را در كشوري نزديك جغرافياي ايران برگزار كردند و حالا بعد از توافق يك سوم اعضا كه اتفاقا سهم قابل توجهي هم دارند به سراغ پنجمين سهم‌دار بازار آمده‌اند تا اين‌بار با گفتماني متفاوت در مورد توافق مقطعي براي ثبات قيمتي در بازار صحبت كنند. البته برخي تحليلگران معتقدند كه تاثير اين اقدام- توافق كاهش توليد - بر قيمت نفت در بازار جهاني مشخص نيست و اين مساله به سياست نفتي بسياري از توليدكنندگان نفت در جهان وابسته است، چرا كه ديدگاه اين كشورها نسبت به شرايط كنوني بازار با توجه به تلاش در راستاي حفظ سهم از بازار تقاضا با يكديگر متفاوت است، چرا كه ايران قصد دارد با لغو تحريم‌ها توليد نفت خود را طي ماه‌هاي آينده ٥٠٠ هزار بشكه افزايش دهد. و حالا بنا به گفته ميسوين ماهش و كوين نوريش كارشناسان موسسه باركليز، ايران و عراق از جمله مهم‌ترين اعضاي اوپك هستند كه بايد در اين زمينه با روسيه و عربستان همراه شوند چرا كه طي سال جاري بيشترين افزايش توليد در بازار نفت جهاني را از اين كشورها خواهيم داشت اما در زمينه همراهي اين دو كشور با اين تصميم عدم اطمينان بالايي وجود دارد. تلاش‌ها در اجراي اين سياست به‌شدت تحت‌تاثير عدم اطمينان متقابل بين دو رقيب منطقه‌اي ايران و عربستان است. اين دو كشور در بحران‌هاي منطقه‌اي يمن و سوريه سياست‌هاي كاملا متقابلي را در پيش گرفته‌اند. وزير نفت عربستان نيز پس از اين ديدار اعلام كرد كشورهاي توليدكننده نفت طي ماه‌هاي آينده به ارزيابي بازار ادامه خواهند داد. ثابت نگه داشتن ميزان توليد نفت و عدم افزايش آن در شرايط كنوني كافي خواهد بود. در ماه دسامبر سال گذشته اوپك روزانه ٣٩ ميليون بشكه نفت و به عبارت ديگر دو پنجم از نفت جهان را توليد كرده است. كارشناسان موسسه كاپيتال اكونوميكس لندن نسبت به اين تصميم عربستان و روسيه اعلام كردند كه بدون اين تصميم نيز بعيد به نظر مي‌رسيد عربستان و روسيه توليد نفت خود را بيش از حد كنوني افزايش دهند. بنا به گفته جوليان جسوپ و توماس پاگ دو كارشناس بازار نفت بين‌المللي براي اينكه اين توافق موثر واقع شود عربستان بايد توليد نفت خود را كاهش دهد. به هر روي عراق، ونزوئلا و قطر به ايران آمده‌اند تا با بيژن نامدار زنگنه وزير نفت ايران پاي ميز مذاكره بنشينند تا شايد بتوانند ايران را متقاعد به كاهش توليد كنند. ظاهرا قرار است وزراي سه كشور حاضر جاي خالي عربستان و روسيه را در متقاعد كردن ايران براي عقب‌نشيني از برنامه‌هاي اعلامي‌اش پر كنند. نشست چهارجانبه تهران در عصر روز گذشته بدون روسيه و عربستان در حالي برگزار شد كه تا آخرين ساعات برگزاري اين نشست حضور وزير نفت قطر با اما و اگر همراه بود.



:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394
چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟
یکی از مقامات عراقی نیز در مصاحبه با شبکه خبری «ان بی سی» گفته بود: «آن ها با استفاده از عروسک به کودکان می آموزند که چگونه مردم را گردن بزنند، سپس آن ها را به تماشای گردن زدن می برند و گاه آن ها را مجبور به حمل سرهای از تن جدا شده به منظور ریختن ترسشان می کنند».
 

 

داعش عنصر نامطلوبی در جهان اسلام و خاورمیانه است که با ترور، خشونت، تجاوز و وحشت شناخته می شود. گروهی که از هر ابزار و وسیله ای برای تحقق اهداف نامشروع و غیرانسانی خود استفاده می کند.

به گزارش «تابناک»، یکی از غیرانسانی ترین و نگران کننده ترین ابزارهای داعش برای تحقق اهداف شوم خود، استفاده از کودکان است. داعش بعد از تصرف مناطق مورد هجوم خود، زنان را به بردگی می گیرد، مردان را به اجبار وارد میدان نبرد می کند و کودکان را برای اهداف تروریستی آموزش می دهد و به کار می گیرد.

به انقیاد درآوردن کودکان با شستشوی مغزی


هرچند اطلاعات دقیقی در مورد تعداد کودکان داعش در دست نیست، ماجراهای تعریف شده از سوی آواره‌شدگان و مدارک جمع‌آوری شده توسط سازمان ملل، گروه‌های حقوق بشری و خبرنگاران، حاکی از گسترش روزافزون استفاده داعش از کودکان است. البته موضوع کودکان سرباز، پدیده تازه‌ای نیست و در جنگ‌های قبایلی در آفریقا، بارها از این افراد استفاده شده است.

شبکه خبری «اسکای نیوز» به تازگی با انتشار یک فیلم نشان می دهد که داعش چگونه با استفاده از بازی هایی، اعدام را به کودکان آموزش می دهد. در این ویدئو، کودکان با زانو زدن روی زمین تظاهر به کشته شدن به ضرب گلوله می کنند و در بخشی دیگر از این ویدئو، کودکی را می بینیم که با پوشیدن لباس سیاه داعش و با در دست داشتن یک خنجر، به یک عروسک هجوم می برد و تظاهر به بریدن سر آن عروسک می کند.

 
چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟
 

در همین زمینه، سرمد جیلانی، یکی از فعالان سوری و از اعضای گروهی به نام «رقه در سکوت در حال جان سپردن است»، می گوید: « این کودکان نسل از دست رفته سوریه هستند. اعضای داعش این کودکان را شستشوی مغزی می دهند و آن ها را به خطوط مقدم نبرد می فرستند و در بمب گذاری های انتحاری از آن ها استفاده ابزاری می کنند».

پیش از این نیز روزنامه «دیلی میل» در گزارشی به نقل از مقامات عراقی، به 500 کودک ربوده شده توسط داعش اشاره کرده بود که داعش با شستشوی مغزی، آن ها را برای عملیات های انتحاری و برای تبدیل شدن به سربازانی جنگجو آموزش داده بود. کودکانی از الانبار در غرب عراق و از دیالی در شرق عراق ربوده و به پایگاه هایی در عراق و سوریه جهت آموزش های مختلف فرستاده می شدند.

 
چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟
 
یکی از مقامات عراقی نیز در مصاحبه با شبکه خبری «ان بی سی» گفته بود: «آن ها با استفاده از عروسک به کودکان می آموزند که چگونه مردم را گردن بزنند، سپس آن ها را به تماشای گردن زدن می برند و گاه آنها را مجبور به حمل سرهای از تن جدا شده به منظور ریختن ترسشان می کنند».
 
چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟
 
 
چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟
 

یک متخصص مبارزه با تروریسم در گفت وگو با دیلی میل گفته، با ربودن این کودکان و پرورش ذهنی آن ها از دوران کودکی و نوجوانی، داعش می تواند از این کودکان متعصبینی وفادار برای مردن در راه دفاع از خودش به وجود آورد.

این مبارزان نوجوان و جوان می‌توانند تهدیدی خطرناک در بلندمدت باشند، زیرا آنها از زندگی طبیعی خود در میان کودکان و فضای مدارس دور شده و در مقابل ماشین تبلیغاتی قرار گرفته‌اند که هدف آن مقدس نشان دادن جنایت‌های داعش و کشته شدن در این راه است.

بدون شک، داعش علاوه بر استفاده از این کودکان برای مقاصد کوتاه مدت، تلاش دارد آن ها را برای آینده خلافت خودخوانده و نامشروع خود پرورش و آموزش دهد؛ کودکانی که از هم اکنون تمامی آموزش های لازم را می گذرانند، می توانند نسلی به مراتب خطرناک تر، جسورتر، آموزش دیده تر، متبحرتر و متخصص تر در زمینه فعالیت های تروریستی نسبت به تروریست های کنونی داعش و القاعده باشند.


پسران کودک و نوجوانی که از سوی داعش ربوده شده و یا داوطلبانه به این گروه می‌پیوندند، به اقتضای سن خود به اردوگاه‌های نظامی و مذهبی فرستاده می‌شوند. از اصول شریعت گرفته تا استفاده از سلاح‌های مختلف از جمله مسائلی است که در این اردوگاه‌ها به کودکان آموزش می‌دهند.

تصاویر منتشره توسط روزنامه دیلی میل نشان می دهد، چگونه این کودکان آموزش هایی می بینند که فقط در ارتش های مدرن شاهد آن هستیم.

 
چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟
 
معصومیت از دست رفته کودکانی که در سنین کودکی در اردوگاه های نظامی و مدارس داعش برای تبدیل شدن به قاتلانی شرور آموزش داده می شوند.
 
چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟
 
خزیدن در زیر سیم خاردارها به عنوان بخشی از فرایند آماده سازی برای میدان نبرد
 
چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟
 
استیو امرسون از پروژه تحقیات تروریسم می گوید، این کودکان برای مواقعی که داعش مورد حمله قرار می گیرد نیز این آموزش ها را می گذرانند.
 
چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟
 
پسران جوانی که با سخت گیری فرماندهان داعش از دیوارهای بلند طنابی بالا  می روند و به صورت طاقت فرسایی آموزش می بینند.
 
چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟
 
یک فرمانده بزرگسال داعش با قدم زدن در میان سربازان تازه جذب شده، به این کودکان سرباز می آموزد که به صورت متعصبانه ای با سلاح یکدیگر را هدف گیرند.
 
چگونه داعش کودکان را به تروریست تبدیل می کند؟
 

یکی دیگر از ابعاد سرنوشت شوم این کودکان را شلی وایتمن، مدیر اجرایی مرکز رومئو دالیر (فعال در زمینه کودکان سرباز) بازگو می‌کند. بنا به گفته وایتمن، داعش از برخی از این کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و گاه برای تأمین خون از آنها استفاده می‌شود.

شاهدانی از دو شهر موصل و تلعفر در عراق به بازرسان سازمان ملل اعلام کردند، کودکانی را دیده‌اند که با وجود سن بسیار پایین، یونیفورم مخصوص داعش پوشیده و به گشت‌زنی در خیابان‌ها و دستگیری شهروندان می‌پردازند. بر اساس این گزارش، در منطقه الشرقاط در استان صلاح‌الدین نیز نوجوانان زیادی از اعضای داعش، مسئولیت برپایی ایست‌های بازرسی را بر عهده دارند.

ابراهیم رقاوی، جوان بیست و دو ساله‌ای که عضو گروه «رقه در سکوت در حال جان سپردن است» در مصاحبه با فارین پالسی به این موضوع اشاره داشت که داعش به استخدام کودکان و نوجوانان در ساختار خود سرعت و شدت بیشتری بخشیده است.

او می‌گوید، نوجوانانی که در رقه توسط داعش آموزش می‌بینند، به سرعت به کوبانی فرستاده شده تا با کردهای این منطقه بجنگند. به دلیل وجود فقر گسترده در رقه، داعش خانواده‌ها را متقاعد می‌کند که در صورت دریافت هزینه‌ای ناچیز، فرزندانشان را به عضویت این گروه درآورند. گاهی نیز خود داعش با برگزاری نشست‌های عمومی در سطح شهر، مستقیم شروع به یارگیری از میان این کودکان می‌کند. با توجه به بسته بودن تمام مدارس در رقه، این یارگیری‌ها با سهولت بیشتری انجام می‌شود. برخی از این اردوگاه‌های موجود در رقه عبارتند از: اردوگاه الزرقاوی، اردوگاه اسامه بن لادن، اردوگاه الشرکراک، اردوگاه الطلائیه و اردوگاه الشریعه.

بنا به گفته رقاوی، تنها در اردوگاه الشریعه بین 250 تا 300 نفر وجود دارند که سن همه آنها زیر 16 سال استفرد آبراهامز، مشاور مخصوص دید‌بان حقوق بشر در این زمینه با ایزدی‌هایی مصاحبه کرده که توانسته‌اند از چنگال داعش فرار کنند. یکی از همین ایزدی‌ها به آبراهامز گفته بود، داعش 14 پسر بین هشت تا دوازده ساله را در محل سکونت او در سنجار انتخاب کرد و به اردوگاه‌هایی فرستاد تا جنگ را بیاموزند.

سربازان کوچک امروز، قاتلان بی رحم فردا

شبکه خبری وایس نیز تابستان سال گذشته مستندی در مورد زندگی تحت سایه داعش پخش کرد. قسمت دوم این مستندها مربوط به استفاده داعش از کودکان برای اهداف آینده خود است.

در این ویدئو یک مرد بلژیکی نشان داده می‌شود که با فرزند شش ساله‌اش به تازگی وارد شهر رقه شده است. وقتی خبرنگار وایس از این کودک می‌پرسد، دوست داری در آینده عامل انتحاری شوی یا یک نیروی جهادی، کودک گزینه دوم را انتخاب می‌کند. این کودکان علاوه بر این‌که به اجبار در مسیر افراطی شدن گام بر می‌دارند، روزانه شاهد موج زیادی از خشونت‌ها هستند.

رقاوی عکس‌هایی را نشان می‌دهد که کودکان زیادی در حال تماشای به صلیب کشیده شدن چند جوان مسیحی در رقه هستند. به عقیده او، این کودکان آن‌قدر شاهد این‌گونه اعدام‌ها بوده‌اند که دیگر بریده شدن سر یک انسان از بدنش برای آنها وحشت آفرین نیست. نتیجه تمام این اقدامات را می‌توان در همین یک جمله رقاوی مشاهده کرد: «داعش با این‌گونه اقدامات، کودکی، قلب و روح پاک این کودکان را از بین می‌برد».

کودکان امروز سوریه، عراق، افغانستان و دیگر مناطق تحت کنترل داعش با خطر از دست دادن معصومیت و احساسات پاک کودکی شان روبه رو هستند. معصومیت بسیاری از این کودکان قربانی توحش و بربریت عنصر خشونت طلبی شده که سعی دارد تمام مرزهای انسانی را به مانند مرزهای خاورمیانه مورد هجوم قرار دهد. کودکان معصوم دیروز و جلادان فردای داعش می توانند تبدیل به بغدادی ها، هیتلرها و صدام های جدید و خطرناک تری شوند که جنگیدن، جنایت، خشونت و قساوت را از همان کودکی فرا گرفته اند.



:: موضوعات مرتبط: مطالب و سامانه های نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394
رمزگشایی از جنجال رسانه‌ای جدید دولت

«برجام۲»؛ واقعیت یا وعده‌ای دیگر برای فرار از پاسخگویی درباره

تحقق وعده های قبلی دولت؟/ آقایان دولتی! به جای فتح‌الفتوح

ساختن‌ اغراق‌آمیز از برجام، دستاوردها و هزینه‌هایش را بیان کنید

 

بنابراین دولتی‌ها بازهم برای فرار از چرایی محقق نشدن وعده‌های دولت، یک وعده سر خرمن دیگر به نام «برجام۲» را تبلیغ می‌کنند. باید برای باورپذیر بودن «برجام۲»؛ همچنان «برجام» را فتح‌الفتوح جلوه داد. «برجام۱» و «برجام۲» به کمک هم نیازمندند، یکی برای فرار از پاسخگویی و دیگری برای زنده‌ماندن امیدِکاذبی که دولت همچنان می‌کوشد به جامعه القاء کند.
گروه سیاسی-رجانیوز: برجامی که قرار بود با حضورش همانند یک اسطوره به کمک دولت یازدهم بیاید و تمام مشکلات کشور را رفع نماید، این روزها به پاشنه آشیل دولت یازدهم تبدیل شده است. پاشنه آشیلی که دولت را مجبور کرده است تا از هر فرصتی برای بزک برجام استفاده کند. گاهی با برگزار کردن جشن اهدا مدال شجاعت و گاهی با تعریفهای غلوآمیز از پسابرجام و جدیدا هم با کلیدواژه «برجام۲».
 
به گزارش رجانیوز در دو سال گذشته تمامی وعده‌های دولت یازدهم به بعد از برجام حواله شده بود و تمام دولتمردان به بهانه وجود تحریم‌ها تلاش می‌کردند از پاسخ به مطالبات عمومی فرار کنند. در کنار این رویکرد، رسانه‌های منتسب به دولت نیز تمام توان خود را برای نشان دادن اهمیت مذاکرات متمرکز کرده بودند و در نقاط عطف مذاکرات هسته‌ای با دعوت از مردم برای برگزاری جشن‌های خیابانی تلاش کردند تا زمان بیشتری برای دولت یازدهم فراهم کنند.
 
بنابراین دولت یازدهم که تاکنون هویت خود را در نسبت با تنش‌زدایی در سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای تعریف کرده بود و دو سال گذشته را صرفاً با ترسیم چهره دوران پسا برجام و موکول کردن تحقق وعده‌های خود به بعد از لغو تحریم‌ها سپری کرده بود، با فرا رسیدن روز اجرای برجام هویت سابقش را از دست داد و باید دنبال هویت جدیدی باشد. هویتی که انتظار می‌رفت بر مبنای تحولات اقتصادی و فعالیت‌های زیر بنایی در امر تولید بنا شود. اما فرار دولت از این مساله و سخنان دولتی‌ها درباره اینکه قرار نیست پس از برجام اتفاق خاصی بیفتد؛  باعث شد دیگر صدایی از جشن و پایکوبی حامیان دولت در خیابان‌ها به گوش نرسد.
 
 
 از سوی دیگر دولت یازدهم که تاکنون تنها با حربه وجود تحریم‌ها توانسته بود فشار مطالبات عمومی را به طور موقت کاهش دهد؛ این روزها بیش از قبل نیاز دارد تا نگذارد تنور برجام در افکار عمومی سرد شود. بنابراین دولتی‌ها بازهم برای فرار از چرایی محقق نشدن وعده‌های دولت، یک وعده سر خرمن دیگر به نام «برجام۲» را تبلیغ می‌کنند. همین مساله است که این روزها دولتی‌ها را وادار کرده هرچندوقت یکبار و به هر بهانه پای برجام را وسط بکشند. باید برای باورپذیر بودن «برجام۲»؛ همچنان برجام را فتح‌الفتوح جلوه داد. «برجام۱» و «برجام۲» به کمک هم نیازمندند، یکی برای فرار از پاسخگویی و دیگری برای زنده‌ماندن امیدِکاذبی که دولت همچنان می‌کوشد به جامعه القاء کند. 
 
 
در همین راستا دولت یازدهم  ۱۹ بهمن و برای بزک برجام در افکار عمومی، مراسمی را با عنوان تجلیل از دست‌اندرکاران برجام برگزار کرد. حسن روحانی در این مراسم در اظهاراتی عجیب با اشاره به این که "می‌گویند با برجام دولت برای ملت رفاه بیاورد، مگر ما برجام را آورده‌ایم؟ ما خادم مردم هستیم، برجام را خدا آورد" گفته بود: «پیروزی ملت اراده حق بوده و همان خدا هم برای ملت سربلندی بیشتر و رفاه بیشتر خواهد آورد». 
 
در راستای بزک برجام یکی از پربسامدترین کلید واژه‌هایی که این روزها در سخنان رئیس جمهور به گوش می‌رسد «برجام ۲» است. روحانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی شدن راه آهن تهران- مشهد، در کنار این که هماهنگی قوا و نهادها را برای سرعت بخشیدن به روند توسعه کشور را ضروری دانسته بود تاکید کرد: «باید برجام ۲ را برای توسعه کشور آغاز کنیم».
وی همچنین در مراسم روز فنآوری فضایی اظهار کرد: «امروز نیاز به یک برنامه جامع مشترک داریم؛ چرا که از برجام یک عبور کرده‌ایم و باید برجام ۲ را آغاز کنیم. ما در اهداف ملی و توسعه کشور اختلاف نداریم و همه باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات را حل کنیم». زوحانی ۲۲بهمن نیز گفت: «ما نیاز به برنامه جامع اقدام ملی (برجام ۲) داریم و همه باید برای ساختن ایران به یک اقدام مشترک ملی دست بزنیم. توان ملت ایران، تحصیلات جوانان ما، امکانات مادی و طبیعی کشور همه و همه می‌تواند ما را به خوبی به قله پیشرفت و سرافرازی در زندگی مادی و معنوی برساند.»
 
البته روحانی با توجه به انتخابات پیش رو، در اولین واکنش به رد صلاحیت برخی نامزدها در مواجهه با شورای نگهبان گفت که باید از مدل "برجام" استفاده کنیم؛ وی در مورد امور اقتصادی کشور نیز بارها از اصطلاح "برجام ۲" استفاده کرده است؛ حتی در مورد مسائل سیاسی هم "برجام داخلی" بارها به زبان رییس جمهور آمده است.
رئیس جمهور ۲۴ بهمن نیز در آخرین موضع گیری خود درباره برجام در مجمع سالانه بانک مرکزی بار دیگر از کلید واژه برجام استفاده کرد و گفت: «بحمدلله بهترین سربازان هم به این میدان رفتند تا موفق شویم و اکنون که از دوران تحریم عبور کرده‌ایم و وارد دوران پسابرجام شدیم امروز روزی است که باید برجام ۲ یعنی برنامه جامع اقدام مشترک ملی تدوین کنیم و همه هم باید در کنار یکدیگر باشیم.»
 
در واقع دولت یازدهم تلاش می‌کند تا با وسط کشیدن پای برجام در سیاست داخلی کشور حداقل به دوپینگ قهرمانان خود کمک و حواس‌ها را از نقاط ضعف برجام منحرف کند. چرا که اگر برجام واقعا الگویی قابل دفاع است؛ آقای روحانی و دولتش باید به جای فتح‌الفتوح ساختن‌های اغراق‌آمیز از آن، دستاوردها و هزینه‌هایش را تبیین کنند، تا مشخص شود اساسا در برجام چه داده‌ایم و چه گرفته‌ایم.
 
با این وجود اگرچه دولت یازدهم تلاش می‌کند برجام۲ را به عنوان برنامه جدید خود برای پیشبرد اهداف معرفی کند اما تاکنون تعریف مشخصی از آن ارائه نشده است. اساساً روحانی مشخص نکرده که «طرف مقابل» در «برجام۲» چه کسی است و قرار است چه کسی با چه کسی مذاکره کند؟ جایگاه رهبری نظام در این معادلات خودساخته کجاست؟
 
اما مطرح شدن این مساله آن هم در آستانه انتخابات مجلس در کنار فعالیتهای صریح انتخاباتی دولت یازدهم، حکایت از این مساله دارد که قطعاً بخشی ازفایده تبلیغاتی شعار «برجام۲» به مساله انتخابات  و همان سخن روحانی در بهمن ماه برمی‌گردد که گفته بود: «به‌عنوان دولت اعتدال دل‌مان می‌خواهد معتدلان بروند مجلس و این آرزوی ماست.»


:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394
نکاتی مفیـد برای افزایـش طـول عمـر باطـری موبایـل

 

اپل، سامسونگ، نوکیا، سونی اریکسون و دیگر برندهای معتبر با ارائه تلفن های همراه هوشمند خود اجازه می دهند تا کاربران علاوه بر مکالمه با تلفن های همراه به بازی، گوش دادن به موسیقی و تماشای ویدئو، ثبت تصاویر و ویدئو و ده‌ها قابلیت جالب دیگر دسترسی داشته باشند.

 

با توجه به طیف متنوعی از قابلیت‌های قابل اجرا بر روی تلفن همراه، جای تعجب نیست که عمر باطری تلفن همراه همواره یکی از نگرانی‌های اصلی برای توسعه دهندگان، تولید کنندگان و کاربران تلفن های همراه است.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

جالب اینجاست که طی سالهای متمادی که گذشته است، هنوز هم باطری‌های تلفن های همراه هوشمند نهایتا برای مدت 72 ساعت قابل استفاده هستند و نه بیشتر !

 

در واقع این موضوع مربوط به این میشود که با وجود پیشرفت تکنولوژی در ساخت باطری های تلفن های همراه، به همان نسبت سخت افزارهای قدرتمندتر و بالطبع پرمصرف تری در تلفن های همراه استفاده شده است. (البته به نظر شخصی من تکنولوژی باطری های موبایل و لپ تاپ طی دهه گذشته تغییر شگرفی نکرده است)

 

یکی از اصلی ترین مشکلات کاربران گوشی های هوشمند هم مشکل تخلیه زودهنگام باطری های تلفن هایشان است. در این مطلب 10 نکته ساده و کاربردی معرفی خواهد شد که از طریق آن میتوانید زمان استفاده از باطری های تلفن های هوشمند را افزایش دهید.

 

 

1. خاموش کردن قابلیت لرزاننده یا ویبره (Vibrations):

 

قابلیت ویبره از امکانات قدیمی تلفن‌های همراه است. اما مهمترین استفاده این قابلیت هنگامی است که کاربر در یک جلسه یا نشست و یا سالن تئاتر و … است که لازم است تلفن همراه در حالت بی صدا (Silent) باشد تا با استفاده از لرزاننده بتوان متوجه تماس جدید و یا پیام کوتاه و یا ایمیل جدید شد. بنابراین استفاده از قابلیت ویبره در حالت General یک کار بیهوده و اضافی است که نتیجه آن چیزی جزء مصرف بخش قابل توجهی از باطری موبایل تان نخواهد بود.

 

هنگامی که تلفن همراه تان زنگ میخورد ارتعاشاتی در بلندگوی موبایل‌تان به وجود می‌آید که این ارتعاشات کوچک نهایتا سبب شنیدن موزیکی میشود که از آن به عنوان زنگ موبایل یاد میشود. این ارتعاشات کوچک بلندگو را با ارتعاشاتی مقایسه کنید که کل گوشی تان را می‌لرزاند ! اولین قدم برای صرفه جویی در مصرف تلفن همرا‌ه‌تان مدیریت ویبره در تلفن همراه تان است. همان طور که گفته شد بهتر است این قابلیت را در حالت General غیر فعال کنید و تنها در حالت Silent آن را فعال نگه دارید.

 

 

2. کاهش نور صفحه نمایش :

 

شاید باورتان نشود که با کم کردن چند درجه از روشنایی صفحه نمایش عمر شارژ باطری تان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا میکند. همچنین در برخی از تلفن های هوشمند قابلیتی با نام Auto Brightness وجود دارد که با فعال کردن آن، نور صفحه نمایش‌تان در محیط های نوری زیاد به طور خودکار کمتر میشود.

 گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

 

به هر حال توصیه میشود هیچگاه روشنایی صفحه نمایش گوشی خود را در بالاترین حد آن نگاه ندارید نور صفحه های نمایش خیلی بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید، قاتل باطری شما هستند. همچنین استفاده از پوسته ‌ (Theme)های تیره به جای پوسته‌های روشن میتواند یکی دیگر از راه‌های ساده مدیریت نور صفحه نمایش برای افزایش عمر شارژدهی باطری تلفن همراه‌ تان باشد.

 

 

3. مدیریت قابلیت Screen Timeout :

 

یکی از قابلیتهایی که در تلفن‌های همراه تعبیه شده است، قابلیت خاموش شدن اتوماتیک صفحه نمایش پس از مدت زمان معین از عدم استفاده از تلفن همراه است. بهتر است زمان این قابلیت را در پایین‌ترین حد ممکن قرار دهید. این موضوع موجب میشود تا در مجموع مدت زمان کوتاهتری صفحه LCD گوشی‌تان روشن باشد و در نتیجه انرژی کمتری از باطری تلفن‌تان مصرف شود.

 

 

4. هنگامی که از تلفن همراه‌‌تان برای مدتی استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید:

 

در شب و هنگامی که قصد دارید تا به رختخواب بروید و استراحت کنید، گوشی خود را خاموش کنید. این موضوع موجب جلوگیری از اتلاف ساعت‌ها انرژی باطری موبایل‌تان خواهد شد. رعایت همین نکته ساده باعث میشود تا در هر دوره‌ی شارژ حداقل یک روز بیشتر بتوانید از باطری گوشی تان استفاده کنید. مثلا اگر تا به حال هر دو روز یکبار مجبور به شارژ مجدد باطری موبایل‌تان داشتید حالا خواهید دید که هر سه روز یکبار نیاز به شارژ مجدد پیدا خواهید کرد.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

اگر هم جزء آن دسته از افرادی هستید که حوصله بالا آمدن مجدد سیستم عامل و برنامه‌های کاربردی که با آغاز بالا آمدن سیستم عامل تلفن همراه شروع به کار میکنند را ندارید و به قول معروف Load گوشی‌تان زیاد طول میکشد میتوانید گوشی خود را در هنگام خواب در حالت Offline و یا در بعضی گوشی ها در حالت Flight Mode قرار دهید.با این کار تنها سیم کارت شما خاموش خواهد شد و ارتباط تان با اپراتور تلفن همراه تان قطع میشود که این موضوع نیز موجب کاهش مصرف باطری تلفن خواهد شد. علاوه بر آن برای اس‌ام‌اس های تبلیغاتی، نیمه شب سراسیمه از خواب بلند نخواهید شد !

 

علاوه بر آن اگر از آن دسته از افرادی هستید که تلفن همراه‌تان را با خود به رختخواب میبرید یا در بالای سرتان میگذارید و اگر به سلامتی خود اهمیت می‍دهید خاموش کردن تلفن همراه و یا قرار دادن آن در حالت Offline یا Flight Mode موجب جلوگیری از تاثیر امواج مخرب تلفن بر روی مغزتان در هنگام خواب خواهد شد.

 

 

5. شارژ صحیح باطری :

 

هنگامی که در مورد باطری‌های گوشی‌های تلفن‌های همراه صحبت می‌کنیم به طور کلی بحث ما شامل دو نوع مختلف از باطری‌های قابل شارژ است :

لیتیوم یون (Li-Ion)، و باتری های بر پایه نیکل که خود به دو گروه نیکل متال هیدرید (NIMH) و نیکل کادمیوم (NiCd) تقسیم می‌شود.

 

ظرفیت باطری‌های نیکل کادمیوم (NiCd) با هر بار که آن را شارژ می‌کنید کاهش می‌یابد با این حال باطری های نیکل کادمیوم دارای عمر بسیار بیشتری نسبت به باطری‌های نیکل متال هیدرید هستند. اگر تلفن همراه شما از باطری‌های نوع لیتیوم استفاده می‌کند میبایست همیشه قبل از اینکه ظرفیت شارژ گوشی به طور کامل خالی شود اقدام به شارژ مجدد باطری کنید.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

 

باتری های لیتیوم یون طولانی ترین چرخه زندگی در میان سه نوع از باتری‌های معرفی شده را دارا هستند آنها همچنین نیاز به شارژ به دفعات بیشتری (حتی زمانی که باتری به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد) دارند.

 

برای استفاده بیشتر از باطری تلفن همراه خود به مدت طولانی تر، لازم است تا ابتدا بدانید تلفن همراه تان از کدام یک از باطری های شرح داده شده استفاده می‌کند و با توجه به اطلاعات بدست آمده استراتژی مناسبی را برای نگهداری باطری‌ انتخاب کنید.

 

راستی شارژ ابتدایی 12 ساعته تلفن های همراه هم صحت ندارد ! و این موضوع مربوط به مدلهای بسیار قدیمی و منسوخ شده از باطری های قابل شارژ بوده است که دیگر استفاده نمیشوند. اگر دقت کنید این موضوع که تا حد بسیار زیادی از طرف فروشندگان تلفن همراه و افراد عام توصیه میشود در هیچ کدام از دفترچه‌های راهنمای همراه محصول نیز نوشته نشده است!

 

 

6. بستن برنامه‌های غیرضروری

 

یکی از قابلیتهای مفید گوشیهای هوشمند، امکان اجرای چندین و چند نرم افزار به صورت همزمان در تلفن همراه است. اما این موضوع نیز یکی از قاتلین مصرف باطری موبایل‌تان است، در واقع بهتر از این قابلیت تنها مواقعی استفاده کنید که واقعا به آن احتیاج دارید. و در مواقع غیر ضروری از باز گذاشتن نرم افزارها و بازی های مختلف در پس زمینه گوشی خودداری کنید. برای مدیریت نرم افزارهای در حال اجرا نرم افزارهای مختلفی نیز وجود دارد مثلا برای گوشی های اندرویدی میتوانید از نرم افزار مفید Advanced Task Killer استفاده کنید.

 

 

7. غیر فعال کردن مکان یاب ماهواره‌ای (GPS)

 

احتمالا اگر یکبار تجربه کرده باشید و GPS گوشی‌تان را فراموش کرده باشید تا خاموش کنید و یا نرم افزاری داشته باشید که در پس زمینه در حال اجرا باشد و از جی پی اس گوشی استفاده می‌کند حتما خواهید دید که در کمتر از یک روز باطری گوشی شما نیاز به شارژ مجدد پیدا خواهد کرد.

 

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

 

همواره دقت داشته باشید GPS گوشی‌تان در مواقعی که نیازی به آن ندارید در حالت غیرفعال باشد.

 

8. وقتی سیگنال بلوتوث، وای‌فای و یا سیگنال آنتن شبکه وجود ندارد ...

وقتی در مکانی هستید که فاقد پوشش دهی اپراتور است و در اصطلاح گوشی‌تان آنتن نمی‌دهد، اگر امید ندارید تا به زودی به مکانی برسید که گوشی تان آنتن میدهد بهترین کار این است که گوشی خودتان را در حالت flight Mode یا Offline قرار دهید. چرا که در صورت عدم دریافت سیگنال سیم‌کارت، گوشی تان مدام سعی میکند تا سیگنال اپراتور را یافت کند، این عمل انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند و سبب تخلیه باطری تلفن همراه‌تان در زمان کوتاهی خواهد شد.

 

این موضوع در مورد Wifi و بلوتوث گوشی نیز صدق می‌کند. هنگامی که نیازی به استفاده از شبکه بی‌سیم یا بلوتوث ندارید. آنها را غیرفعال کنید تا در مصرف باطری تلفن همراه تان تا مقدار قابل توجهی صرفه جویی کرده باشید.

 

 

9. به حداقل رساندن اطلاع‌دهنده‌ها

 

برنامه‌های زیادی وجود دارند که با اتصال مداوم به اینترنت، اطلاعیه ها و اعلان‌هایی را به شما اعلام می‌کنند، آخرین اخبار، آخرین ایمیل‌ها و آخرین فعالیت‌ها در شبکه های اجتماعی از قبیل توییتر و فیس بوک و از جمله این اعلان ها هستند.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

اما وقتی تعداد این اعلان‌های نرم افزاری زیاد میشود، نه تنها به یک مورد آزاردهنده تبدیل میشوند بلکه باعث هدر رفتن مقدار قابل توجهی از انرژی باطری تلفن‌تان خواهد شد. علاوه بر استفاده ای که هر کدام از اعلان دهنده ها از اینترنت دارد، هر اعلان باعث روشن شدن صفحه نمایش، پخش یک آلارم و یا یک لرزش در تلفن همراه خواهد شد … بهتر است اعلان های نرم افزارهای غیر ضروری را غیر فعال کنید.

 

 

10. هوای سرد !

 

احتمالا برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید باطری‌های تلفن‌های همراه هنگامی که گوشی‌تان گرم میشود زودتر تخلیه میشوند ! به عبارت ساده، گوشی های هوشمند خود را در زیر نور مستقیم خورشید و یا در هر جایی که گرم است قرار ندهید.

 

یکی از شایع ترین این موارد قراردادن گوشی های هوشمند بر روی داشبرد یک ماشین پارک شده در زیر نور خورشید است.



:: موضوعات مرتبط: علم و فن آوری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
واکسنی برای مقابله با ایدز با 90% احتمال موفقیت

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این روزها خبرهای جالبی از پزشکان اسپانیایی می شنویم، اما این یکی مطمئنا بهترین آنهاست: احتمال تولید واکسنی برای مقابله با ایدز. این واکسن در فاز اول تحقیقات انسانی خود 90% موفق بوده و امید زیادی را در میان پژوهشگران برای ساخت نهایی یک واکسن علیه ایدز بوجود آورده است. 

 

گروهی به سرپرستی دکتر ماریانو استباندر مرکز ملی بیوتکنولوژی اسپانیا (زیرمجموعه انجمن ملی پژوهش اسپانیا ) از سال 1999 بر روی این ساخت این واکسن کار کرده اند. آنها از یک ویروس ضعیف شده به نام MVA-B که نوعی از واکسن اصلاح شده آنکارا (Modified Ankara Vaccinia) است برای ساخت این واکسن استفاده کرده اند. واکسن اصلاح شده آنکارا تاکنون مبنای ساخت انواع زیادی از واکسنهای ضد ویروس مانند واکسن آبله بوده است. 

 

حرف B در پایان نام این واکسن هم به HIV-B شایعترین زیرگونه ایدز در اروپا اشاره دارد. دکتر استفان و همکارانش چهار ژن از مجموعه ژنهای ویروس ایدز را به داخل توالی ژنی MVA وارد کردند و در سال 2008 آن را بر روی میمونها و موشها آزمایش کردند که فاز تحیقات حیوانی آن با موفقیت کامل همراه بود. 

 

در مرحله بعدی (فاز نخست انسانی) آنها تحقیق را بر روی 30 نفر داوطلب که تاکنون مواجهه ای با ویروس ایدز نداشته اند شروع کردند و واکسن را به 24 نفر از آنها تزریق کردند. 6 نفر دیگر دارونماهایی دریافت کردند و طبیعتا هیچ واکنشی هم در بدن آنها بر انگیخته نشد اما در 24 نفری که واکسن را دریافت کرده بودند، 90% آنها واکنش ایمنی خوبی در برابر ویروس ایدز از خود نشان دادند و 85% نیز این توانایی را حداقل تا یکسال بعد از تلقیح واکسن حفظ کردند. 

 

البته ما هم نمی دانیم که پژوهشگران این 90% و 85% را در تعداد 24 نفر چگونه حساب کرده اند، اما به نظر می رسد تعداد تقریبی متناظر با این درصدها به ترتیب 22 و 21 نفر باشد. هرچند این بررسی تنها برروی 30 نفر انجام شده و قبل از تولید تجاری واکسن باید فازهای 2 و 3 تحقیقات انسانی نیز با موفقیت به اتمام برسند. (مراحلی که در آنها تنها واکنش ایمنی سنجیده نمیشود و داوطلبین با ویروس ایدز حقیقی مواجه خواهند شد) 

 

اما نتایجی که تاکنون به دست آمده است این امید را بوجود می آورد که فازهای بعدی نیز به احتمال زیاد با موفقیت طی خواهند شد و در اینصورت این بیماری نابفرمان هم روزی واقعا (و نه فقط در تبلیغات رسانه ای) تحت کنترل در خواهد آمد.



:: موضوعات مرتبط: علم و فن آوری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
ناسا اینترنت لیزری را آزمایش می کند

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

حالا که پای بشر بیشتر و بیشتر به سوی فضا باز می شود ناسا به فکر تامین اینترنت پرسرعت فضا هم افتاده و در حال آزمایش اینترنت ۱۰۰ مگابیتی است که از طریق لیزر کار انتقال اطلاعات را انجام می دهد. 

این سیستم جدید طی چند سال آینده تحت آزمایش قرار میگیرد و قرار است که اینترنت پر سرعت را به دورترین نقاط کهشکان راه شیری برساند. 

 

محققین ناسا می گویند در حال حاضر برای انتقال اطلاعات با امواج رادیویی فعلی حدود ۹۰ دقیقه طول می کشد تا تصاویر از مریخ به زمین برسند. اما با سیستم جدید لیزری این انتقال اطلاعات در کمتر از ۵ دقیقه انجام می شود. سیستم جدید از تعدادی تلسکوپ مخصوص، لیزر، آینه ها و ابزارهای محاسباتی ویژه استفاده می کند و ایستگاه های مخصوص دریافت این امواج در نقاط مختلف زمین برپا خواهد شد. 

 

ناسا امیدوار است سیستم ارتباطی جدید بتواند به بهبود ارتباط بین فضانوردان و زمین و همچنین کنترل ربات های مریخ نورد کمک زیادی بکند و در عین حال این یک زیرساخت ارتباطی مهم برای برقراری تماس از فواصل بسیار دور به حساب می آید. احتمالا شما هم از وضعیت اینترنت فضانوردان خبر دارید؟ از طرف دیگر اینترنت لیزری اگر در عمل کارکرد مناسبی داشته باشد می تواند جایگزین اینترنت های ماهواره ای فعلی بشود که در حال حاضر زیاد هم پرسرعت به حساب نمی آیند.



:: موضوعات مرتبط: علم و فن آوری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
لپ تاپ زندگی

لپ تاپ زندگی

مفهوم lifebook به معنی ادغام چند دستکاه قابل حمل به صورت یک پارچه وتبدیل آنها به یک کامپیوتر است که شرکت فوجیتسو (fujitsu) مثل تمام زمینه های دیگر از پیشگامان این طرح نیز بوده و لپ تاپی با این ویژگی عرضه کرده است.
 
این لپ تاپ که مبنی بر قالبی است که قطعاتی مثل کی بورد ، صفحه لمسی، DVD، باطری و … به صورت مجزا در آن جا می خورد به عنوان یک رابط شبکه های اجتماعی عمل می کند و سپس با جدا کردن هر قطعه شما یک وسیله جدا خواهید داشت که به تنهایی کاربرد خاص خود را دارد. به طور مثال قطعه ای در این لپ تاپ استفاده شده که از نظر سخت افزاری برای این لپ تاپ صفحه لمسی و مودم می باشد که شما میتونید اونو جدا کنید و به عنوان تلفن همراه استفاده کنید.
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: علم و فن آوری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
کنترل تلفن همراه با حلقه مغناطیسی

 

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net

این روزها تلفن های هوشمند با سیستم عامل های دوست داشتنی شان انجام کارهای زیادی را با گوشی تلفن همراه ممکن می کنند. اما برای انجام هر کاری ناچار هستیم که دست را در جیب و یا کیف ببریم و گوشی را در دست بگیریم.

 

طراحان شرکت نوکیا قصد دارند با کمک یک حلقه مغناطیسی به نام Nenya نیاز به گرفتن گوشی در دست را هم تا جای ممکن کم کنند. ظاهر این حلقه همانند دیگر حلقه های تزئینی و زیبا است. اما در واقع این یک آهنربای بسیار قوی است که با چرخاندن آن دور انگشت دست می توان عملکرد تلفن همراه را کنترل کرد.

 

تنها کافی است که کاربر این حلقه را به دست کند. اگر این حلقه در جهت و محور های مختلف چرخانده شود باعث تغییر شدت میدان مغناطیسی در اطراف آن می شود. تغییرات این شدت میدان مغناطیسی به یک دستبند که به مچ دست کاربر بسته می شود ارسال می شود. این دستبند نیز از طریق بلوتوث با گوشی موبایل که احتمالا در جیب و یا کیف کاربر است در ارتباط است.

 

طراحان توانسته اند 8 وضعیت چرخش را برای حلقه دور انگشت دست تعریف کنند. برای مثال اغلب افراد دوست دارند حلقه را 45 درجه دور انگشت بچرخانند. هر یک از این حالات تعریف کننده وضعیتی برای استفاده از امکانات تلفن است که سیگنال مورد نظر از طریق سنسور و بلوتوث به گوشی ارسال می شود. تصورش را بکنید. تنها با چرخش حلقه می توان موسیقی پخش کرد یا صدا را کم و زیاد نمود.

 

جالب آنجاست که این حلقه می تواند در هر یک از انگشتان دو دست قرار گیرد و مهم نیست که دستبند به کدام مچ دست کاربر بسته شده باشد. البته این طرح هنوز مشکلات مختلفی را در مقابلش دارد. مچ بندی که مجبور به پوشیدنش هستیم فعلا بزرگ و زشت است و باید روی آن کار بشود. خود میدان مغناطیسی حلقه هم ممکن است دردسر ساز بشود و در مکان های مختلف این امکان وجود دارد که اشیای فلزی کوچک را به طرف ما جذب کند. اما در هر صورت این ایده می تواند آینده دل انگیزی برای اسمارت فون ها و کاربرانش باشد و امیدواریم در آینده حلقه ها هم به عنوان وسیله های جانبی تلفن های هوشمند به فروش برسند.



:: موضوعات مرتبط: علم و فن آوری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
حمله اسرائیل به نطنز خنثی شد!
جروزالم پست: حمله اسرائیل به نطنز خنثی شد!
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۳
 
 
جروزالم پست در گزارشی به مستند جدید درباره خرابکاری رژیم صهیونیستی در برنامه‌های هسته‌ای ایران پرداخت. ژنرال مایکل هایدن، رییس پیشین سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا مدعی است هدف رژیم صهیونیستی برای فشار بر روی ایران، وارد کردن آمریکا به جنگ با این کشور بود.
جروزالم پست: حمله اسرائیل به نطنز خنثی شد!

به گزارش جهان، جروزالم پست در گزارشی به افشای برنامه خرابکاری تل آویو علیه ایران پرداخت.

 جروزالم پست در گزارشی به مستند جدید درباره خرابکاری رژیم صهیونیستی در برنامه‌های هسته‌ای ایران پرداخت. ژنرال مایکل هایدن، رییس پیشین سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا مدعی است هدف رژیم صهیونیستی برای فشار بر روی ایران، وارد کردن آمریکا به جنگ با این کشور بود.

هایدن در فیلم مستند "روزهای صفر" که این هفته در جشنواره بین المللی فیلم برلین اکران شد این سخنان را بیان کرد. در این مستند همچنین چند عضو سازمان اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند تل آویو می‌کوشید با خرابکاری در سامانه رایانه‌ای برنامه هسته‌ای ایران، تاسیسات هسته‌ای این کشور را نابود کنند. با این وجود، طرح صهیونیست‌ها شکست خورد و میلیون‌ها دلاری که برای این خرابکاری هزینه شده بود بر باد رفت.

این فیلم شامل شواهد فراوانی از همکاری مشترک سیا و سازمان‌ امنیت ملی آمریکا با موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی برای ساختن ویروس مرگبار جهت نفوذ به رایانه تاسیسات غنی‌سازی ایران در نطنز بود. شواهد این فیلم به صورت بی‌نام بود که به وسیله یک بازیگر که چهره خود را پوشانده بود ارائه شد.

یکی از منابع این مستند اعلام کرد: ما میلیون‌ها دلار برای این عملیات و خرابکاری در تمامی رایانه‌های زیرساخت‌های ایران هزینه کردیم. ما به مراکز دولتی، خطوط برق، نیروگاه‌های برق و بسیاری از زیرساخت‌های ایران نفوذ کردیم. علیرغم اینکه کارشناسان فناوری،"استاکس نت" را ویروس رایانه‌ای آلوده‌کننده نطنز عنوان کرده بودند، در این مستند نام این ویروس ذکر نشد.

جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا نیز در این مستند اعلام کرد: اسرائیلی‌ها کد‌های این ویروس مرگبار را تغییر دادند. در نتیجه اقدام صهیونیست‌ها و برخلاف برنامه، این ویروس از برنامه هسته‌ای ایران به تمامی رایانه‌های این کشور و از آنجا در سراسر دنیا منتشر شد. این عمل نابخردانه، حتی رایانه‌های آمریکا را نیز مورد آسیب قرار داد. این انتشار غلط به ایران اجازه داد که از متخصصان بلاروسی و روسی برای واکسینه کردن رایانه‌های خود و ارتقای بخش‌های دفاعی برنامه هسته‌ای بهره بگیرد.

در این مستند آمده است: اشتباه مرگبار این است که فرمول سرّی برای نوشتن کدهای این ویروس همینک در دستان ایران و روسیه است. کشورهایی که هدف اصلی این ویروس مرگبار بودند خود صاحب آن شدند.

هایدن که به مدت ده سال رییس سیا و سازمان امنیت ملی آمریکا بود در این مستند گفت: طرح خرابکاری این ویروس مرگبار در سال 2006 برنامه‌ریزی شده بود. جرج بوش، رییس جمهور آن برهه آمریکا خواستار خنثی کردن برنامه هسته‌ای ایران بود. بوش نمی‌خواست که میان دو گزینه "بمباران کن یا بمباران شو" قرار بگیرد.

بر طبق این مستند، کارشناسان صهیونیستی و آمریکایی با هدف خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران گرد هم جمع شدند. همزمان با بازدید محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور اسبق ایران از سایت نطنز این ویروس وارد تاسیسات هسته‌ای این کشور شد.

بعد از روی کار آمدن باراک اوباما، وی نگران بود که تل آویو اقدام نظامی علیه ایران انجام دهد. اوباما از حمله اسرائیل به ایران می‌ترسید. هایدن معتقد است ترس آمریکا از این بود که در صورت حمله اسرائیل به ایران، واشینگتن نیز وارد جنگ شود.

یکی از مقامات امنیتی آمریکا در این مستند می‌گوید این ویروس به وسیله موساد در برنامه‌های رایانه‌ای دو شرکت تایوانی که با ایران همکاری داشتند، قرار داده شد. این ویروس‌ها برای آسیب‌رسانی به تاسیسات دیجیتالی و الکترونیکی شرکت آلمانی زیمنس در تاسیسات هسته‌ای نطنز که با سانترفیوژها در ارتباط بود طراحی شد. قرار بود هزار سانترفیوژ از 5 هزار سانترفیوژ نطنز در این حمله آسیب ببیند بدون اینکه ایرانی‌ها از منبع آسیب‌ها آگاهی یابند.

در ادامه این گزارش آمده است: این عملیات خرابکاری اهداف روانی نیز داشت. ایجاد حس درماندگی در دانشمندان هسته‌ای ایران و متحیر کردن آنان از دلیل خرابکاری می‌توانست از جنبه روانی دستاورد خوبی برای تل آویو باشد. بالاتر از آن این خرابکاری می‌توانست باعث ایجاد شکاف میان دانشمندان هسته‌ای، رهبران نظامی و سیاسیون ایران شود. ایرانی‌ها پس از این خرابکاری دانشمندان خود را توبیخ و اخراج می‌کردند که برای به عقب انداختن برنامه‌های هسته‌ای ایران بسیار کارساز بود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران



:: موضوعات مرتبط: مطالب و سامانه های نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
یک چالش جدید برای کاربران آیفون۶

 

یک چالش جدید برای کاربران آیفون۶
 

به روز رسانی سیستم عامل، یکی از کارهای معمول کاربران تلفن های همراه هوشمند است. با این حال در چند ماه گذشته بسیاری از دارندگان تلفن های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس که سعی کردند سیستم عامل آی اواس۹ اسمارت فون های خود را به روزرسانی کنند، با یک پیام مواجه شدند:Erreur ۵۳

به گزارش روزنامه گاردین، به نظر می رسد که این مشکل بیشتر گریبانگیر کاربرانی شده که دکمه شروع (home) آیفون خود را پس از یک خرابی، در محلی به جز نمایندگی های اپل (Apple Store) تعمیر کرده اند. این دکمه ها قادر به ضبط مشخصات اثر انگشت صاحب خود هستند. این روزنامه بریتانیایی از قول بسیاری از افرادی که با این چالش مواجه شده اند، گزارش کرده که نمایندگی های اپل تنها یک راه حل را به این کاربران پیشنهاد می کنند: «خرید یک آیفون جدید.»

این مشکل در بسیاری از کشورهای جهان بحث برانگیز شده است. بسیاری از کاربران فرانسوی معتقدند که شرکت اپل، خدمات پس از فروش محصولاتش را در انحصار کامل خود گرفته است.

اما پاسخ این غول دنیای فنآوری به این مشکل و انتقادات کاملا تکنیکی است. اپل حفاظت از داده های شخصی کاربران را عامل حساسیت آیفون ۶ می داند. یکی از سخنگویان این شرکت به گاردین گفت: «ما با استفاده از روکش های امنیتی، که بر روی دکمه دریافت مشخصات هویتی کاربر قرار می گیرد، داده های شخصی افراد را حفظ می کنیم. اگر یک تعمیرگاه مجاز تلفن را تعمیر کند، این روکش ها، و اطلاعات آن ها مجددا تایید می شود.»

با وجود این توضیحات، یک موسسه حقوقی در سیاتل آمریکا اعلام کرده که قرار است درباره این معضل و به نمایندگی از شمار زیادی از کاربران آخرین نسل تلفن های هوشمند اپل، علیه این شرکت شکایت و درخواست جبران خسارت کند



:: موضوعات مرتبط: علم و فن آوری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
حمله سایبری به تاسیسات هسته ای ایران در صورت نقض برجام

 

مقامات آمریکایی می گویند پنتاگون طرحی را آماده کرده است تا دولت اوباما برای موضع گیری در مقابل اقدامات احتمالی ایران آمادگی لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره توافق هسته ای با ایران به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: در صورت نقص در روند اجرای توافق و عدم پایبندی ایران به مفاد این توافق از حملات سایبری علیه ایران استفاده خواهند کرد.

به نوشته این روزنامه مقامات آمریکایی گفته اند در صورتی که توافق هسته ای با ایران شکست بخورد طرح حمله سایبری گسترده ای علیه تاسیسات هسته ای ایران آماده کرده اند.

نیویورک تایمز نوشت: این طرح با رمز «نیترو زئوس» با هدف تاسیسات موشکی، سیستم های ارتباطی و بخش های کلیدی تاسیسات انرژی هسته ای ایران آماده شده است و در صورت مشاهده تخلف از سوی ایران به اجرا درمی آید.

مقامات آمریکایی می گویند پنتاگون این طرح را آماده کرده است تا دولت باراک اوباما برای موضع گیری در مقابل اقدامات هسته ای و نظامی ایران آمادگی های لازم را داشته باشد.

در همین حال سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز طرح دیگری را آماده کرده است که تاسیسات هسته ای فوردو را هدف قرار خواهد داد.

گفتنی است بدافزار استاکس نت یکی از برنامه های تخریب تاسیسات هسته ای طراحی شده سازمان سیا با همکاری رژیم صهیونیستی، برای تخریب تاسیسات سایت نظنز طراحی شده بود.



:: موضوعات مرتبط: مطالب و سامانه های نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
۶ اپراتور مجازی وارد بازار موبایل می شوند

۶ اپراتور مجازی وارد بازار موبایل می شوند

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اعطای موافقتنامه اصولی به ۶ شرکت متقاضی پروانه اپراتور مجازی موبایل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اعطای پروانه اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) با مصوبه ۲۱۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در واپسین روزهای اسفند ۹۳ کلید خورد. پروانه‌ای که رگولاتوری با هدف افزایش رقابت، افزایش کیفیت و پوشش نیازهای مشترکان خاص و ترغیب نوآوری و ارائه خدمات ارزش افزوده در بازار  تلفن همراه کشور به دنبال تدوین و اعطای آن بود.

هم اکنون پس از یکسال، رگولاتوری از اعطای موافقت اصولی اپراتور مجازی موبایل به ۶ شرکت متقاضی شامل شرکت توسعه فناوری ارتباطات نوین همراه (فناپ)، شرکت های وب، شرکت شاتل، کنسرسیوم شرکت خدمات انفورماتیک و صبانت، کنسرسیوم تجارت الکترونیک پارسیان و کنسرسیوم سامان، خبر داد.

صادق عباسی شاهکوه، معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در این باره گفت: پس از انتشار فراخوان، ۵۱ متقاضی برای دریافت پروانه اعلام آمادگی کردند که از این تعداد، ۱۱ متقاضی شرایط دریافت پروانه را نداشتند و از این فرایند حذف شدند. از میان ۴۰ متقاضی باقیمانده به ۱۸ شرکتی که تمام شرایط لازم را دارا بودند اعلام شد که ضمانت‌نامه‌های لازم را ارائه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای ۶ متقاضی‌ نامبرده شده که ضمانت‌نامه ارائه کرده‌اند، موافقت‌نامه اصولی صادر شده است. برای ۱۲ متقاضی دیگر نیز درصورت ارائه ضمانت‌نامه، موافقت اصولی صادر خواهد شد. ۲۲ متقاضی باقیمانده نیز تا پایان بهمن فرصت دارند مدارک خود را تکمیل کنند که در صورت احراز شرایط ، درمورد اعطای موافقت‌نامه به آنان نیز اقدام خواهد شد.

معاون رگولاتوری تاکید کرد: دریافت‌کنندگان موافقتنامه اصولی مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ۶ ماه فرصت دارند که با اپراتورهای میزبان (اپراتورهای تلفن همراه) برای استفاده از شبکه دسترسی آنها به توافق برسند و درصورت توافق، پروانه برای آنها صادر خواهد شد و پس از آن می‌توانند به ارائه خدمات بپردازند. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که در نیمه اول سال ۹۵ صدور پروانه و در نیمه دوم سال ۹۵ آغاز سرویس‌دهی MVNO ها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از میان متقاضیان دریافت پروانه، ۱۰ متقاضی دارای شریک خارجی فعال در زمینه مخابرات هستند و ۸ متقاضی با مشارکت دارندگان پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) و ۱۳ متقاضی با مشارکت شرکتهای سرمایه‌گذاری برای دریافت پروانه MVNO اقدام کرده‌اند، گفت: بعضی از متقاضیان هم دارای ترکیبی از مجموعه‌های فوق هستند که نشان‌دهنده ظرفیت و توان ورود به بازار آنهاست. البته طبیعی است که شرایط آنها یکسان نیست.

عباسی شاهکوه خاطرنشان کرد: شکل‌گیری MVNO ها براساس مطالعاتی بود که با همکاری حوزه تحقیقاتی کشور و مشاوران داخلی و خارجی انجام شد. براساس برآوردها در طول ۱۰ سال آینده حدود ۱۵ درصد سهم بازار به MVNO ها خواهد رسید. بنابراین انتظار داریم سالانه حدود دو درصد از سهم بازار تلفن همراه برای اپراتورهای MVNO باشد.

وی در مورد ورود اپراتورهای مجازی و سیم کارتهایی که در اختیار مشترکان قرار می گیرد نیز گفت: اپراتور MVNO از لحاظ سیم‌کارت اپراتوری مثل دیگر اپراتورهاست لذا مردم می‌توانند علاوه بر سیم‌کارتهای معمول، سیم‌کارت MVNO هم داشته باشند. به هر حال مشترک حق انتخاب دارد که صرفا از سیم‌کارت اپراتور MVNO استفاده کند یا سیم‌کارتهای چند اپراتور را داشته باشد.

معاون سازمان تنظیم مقررات در مورد الزام برای اپراتور MVNO در ارائه خدمات صوت و دیتا اضافه کرد: این الزامی نیست ولی اگر اپراتوری سبد سرویسهای قابل ارائه‌اش کاستی داشته باشد شانس کمتری برای جذب مشتری دارد. البته ممکن است که یک اپراتور MVNO فقط سیم‌کارت دیتا ارائه دهد. ما در واقع به مردم حق انتخاب می‌دهیم و کاربران متناسب با نیاز یا خدمات متفاوت اپراتورها، انتخاب می‌کنند چه سرویسی دریافت کنند.



:: موضوعات مرتبط: علم و فن آوری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
حمایت رهبری از بیوتکنولوژی/ تجاری سازی محصولات تراریخته

حمایت رهبری از بیوتکنولوژی/ تجاری سازی محصولات تراریخته

رئیس بخش تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت گفت: در حال حاضر بزرگترین سرمایه ما حمایت مقام معظم رهبری از بیوتکولوژی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد قره‌یاضی صبح امروز چهارشنبه در همایش ملی «مهندسی ژنتیک در خدمت تولید غذای سالم و توسعه پایدار» در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تاکید بر اینکه امنیت غذایی به عنوان راهی برای دسترسی همه آحاد بشر به غذای کافی و سالم، حق همه انسان ها است، اظهار داشت: اگرچه در تعریف امنیت غذایی الزامی به تامین آن از منابع داخلی وجود ندارد، اما در اهداف اسناد بالادستی نظام بر تامین امنیت غذایی از تولید منابع داخلی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در کنار تولید غذای سالم باید به فکر توسعه پایدار نیز بود، افزود: تلاش به استفاده از فناوری در تولید غذای سالم، افزایش بهره وری را به همراه خواهد داشت.

رئیس بخش تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به لزوم استفاده از مهندسی ژنتیک در راستای اصلاحات و بهبود کیفیت غذا و تولید محصول بهتر و نیز کاهش آلاینده های محیطی خاطرنشان کرد: تا پیش از این و در روش اصلاح نباتات به صورت سنتی هیچ غذایی قبل از مصرف مورد تست و بررسی قرار نمی گرفت، اما با به کارگیری مهندسی ژنتیک هم اکنون شاهد هستیم که غذاهای مورد نیاز بشر قبل از استفاده مورد تست و بررسی قرار گرفته و این مسئله بهبود صفات غذایی را به همراه دارد.

قره یاضی ادامه داد: بلوغ بشر برای تغذیه و سلامتی اهمیت ویژه قائل شده است. امروز بشر به بلوغی رسیده است که می تواند قبل از آنکه غذایی در سبد غذایی مردم قرار گیرد آن را بررسی کند و از امنیت سلامتی آن واقف شود.

رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران با اشاره به گزارش های موثق سازمان های جهانی در خصوص محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی و تراریخته گفت: بر اساس گزارش رسمی سازمان بهداشت جهانی تمامی محصولات غذایی در سبد غذایی مردم، مورد بررسی و سلامتی قرار گرفته و ایمن هستند. هیچ شواهدی مبنی بر غیرسالم بودن این محصولات وجود ندارد. در همین حال سازمان غذا و داروی جهانی نیز بر این امر صحه گذاشته است.

وی با اشاره به یافته های علمی دانشمندان در حوزه محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی تاکید کرد: دانشمندان هیچ‌گاه تصمیمی بر مبنای احساس نمی گیرند و بر مبنای یافته های علمی اظهار نظر می کنند، اما کسانی که منافع‌شان با محصولات ارگانیک و یا تراریخته است ممکن است نسبت به هر یک از این محصولات نه بگویند.

وزرای بهداشت سلامتی و صحت محصولات تراریخته را تأیید کرده اند

رئیس بخش تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور توضیح داد: خوشبختانه در کشور وزرای بهداشت در هر دولتی با هر گرایش و جناح مختلفی بدون استثناء با صراحت، سلامتی و صحت محصولات تراریخته را تایید کرده اند و از نظر آنها مانعی برای وجود این محصولات در سبد غذایی خانوار وجود ندارد.

قره‌یاضی تصریح کرد: هم اکنون روغن های نباتی در کل دنیا از دانه هایی استخراج شده اند که با مهندسی ژنتیک اصلاح شده و از سالم ترین غذاها به حساب می آیند. در تولید این محصولات از سموم شیمیایی دفع آفات استفاده نمی شود.

وی ادامه داد: هم اکنون در ۱۸۱ میلیون هکتار از اراضی زیر کشت دنیا محصولات تراریخته بکار رفته است و ۲۵ کشور دنیا این محصولات را می کارند و همه کشورها از این محصولات استفاده می‌کنند.

قره‌یاضی اضافه کرد: هم اکنون ۸۲ درصد سطح زیر کشت سویای جهان، تراریخته است و بیش از ۹۵ درصد تولید سویای جهان از این محصولات اصلاح شده ژنتیکی است. به بیان دیگر، صددرصد سویا در بازار تبادل جهانی و صددرصد آن که وارد بازار ایران می‌شود، تراریخته است.

بزرگترین سرمایه ما حمایت رهبری از بیوتکنولوژی است

رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران با بیان اینکه نباید جلوی دسترسی مردم به غذای کافی بر مبنای نسخه فناوری‌هراسان گرفته شود، اظهار کرد: خوشبختانه بزرگترین سرمایه ما حمایت مستقیم مقام معظم رهبری از بیوتکنولوژی و فناوری تراریخته است. در همین حال قانون ایمنی زیستی نیز دولت را مکلف به حمایت از این فناوری کرده است و شخص رئیس جمهور نیز بر این مسئله تاکید دارد در همین حال شاهد عزم جدی وزارت جهاد کشاورزی برای صدور مجوز محصولات تراریخته هستیم. از سوی دیگر، وزارت بهداشت و معاونت علمی-فناوری رئیس جمهور نیز حمایت های خود را از این محصولات اعلام کرده اند، به نحوی که معاونت علمی از تجاری‌سازی محصولات تراریخته حمایت می کند. این امر، نشان از عزم کشور برای استفاده از این فناوری دارد.

به گزارش مهر، همایش ملی «مهندسی ژنتیک در خدمت تولید غذای سالم و توسعه پایدار» صبح امروز توسط انجمن ایمنی زیستی ایران و مرکز ملی تحقیقات سلامت غذا و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در شهر یزد برگزار شد.

در این همایش از تشکیل نخستین مرکز شعبه انجمن ایمنی زیستی ایران در یزد خبر داده شد.



:: موضوعات مرتبط: علم و فن آوری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
آقازاده‌ای که 20 سال بعد رئیس‌جمهور می‌شود و ....
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«اقامت در کویت پاداش ازدواج با زنان مطلقه!»،«دولت راستگویان به اندازه همه دولتهای قبلی دروغ گفته است»،«توطئه انتخاباتی دشمن علیه مصباح، جنتی و یزدی»،«شگرد تبلیغاتی عجیب یک کاندیدا» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ - 16 February 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
 
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
 
پاسخ ایران به درخواست آمریکا برای رفع حصر 
ایران به درخواست آمریکا برای رفع حصر موسوی و کروبی واکنش نشان داد. به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر لزوم رفع حصر آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد و این که آیا این اظهارات مداخله در امور داخلی ایران نیست گفت: این مسائل از جمله مسائل داخلی کشور است و در مسیر خود در داخل ایران پیگیری می‌شود و ارتباطی به کشورهای خارجی ندارد.  روز گذشته وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای بار دیگر خواستار آزادی سران فتنه شد.
 
نگهداری وصیتنامه امام در گاو صندوق هاشمی
وصیت ‌نامه‌ سیاسی‌ امام‌ که‌ تحویل ‌مجلس‌ خبرگان‌ شده‌، توسط من‌ در همین‌ صندوق‌ نگهداری‌ می‌شود. آیت الله هاشمی در خاطره نگاری خود از 26 بهمن سال 1362 می نویسد؛ به گزارش دنیای اقتصاد، به‌ اتفاق‌ آقای‌ کتیرایی‌، گاو صندوق‌ حاوی‌ اسناد محرمانه‌ مجلس‌ شورای‌ ملی‌ را که‌ در اتاق‌ من‌است‌، باز کردیم‌ و اجمالا موجودی‌ آن‌ را نگاه‌ کردیم‌. چیز مهمی‌ ندارد. مهرها، چند متن‌ نامه‌قدیمی‌ زمان‌ قاجار و چند سند از زمان‌ شاه‌ و چیزهایی‌ از این‌ قبیل‌. گفتم‌ به‌ طور رسمی‌ همه‌ این‌چیزها را رسیدگی‌ نماییم‌ و به‌ جای‌ خودش‌ بفرستیم‌. ضمنا وصیت ‌نامه‌ سیاسی‌ امام‌ که‌ تحویل ‌مجلس‌ خبرگان‌ شده‌، توسط من‌ در همین‌ صندوق‌ نگهداری‌ می‌شود. خبر رسید که‌ امروز بسته‌ای‌ حاوی‌ مواد منفجره‌ در دفتر آقای‌ محتشمی‌ سفیرمان‌ در سوریه‌منفجر شده‌ و دست‌ راست‌ ایشان‌ از مچ‌ قطع‌ شده‌ و از دست‌ چپ‌ دو سه‌ انگشت‌ رفته‌، اما نجات‌یافته‌ است‌. ظاهرا اسرائیل‌ مرتکب‌ این‌ جنایت‌ شده‌ است. به‌ تلاقی‌ شرارتهای‌ بعث‌ عراق‌ و به‌عنوان‌ مقابله‌ به‌ مثل‌، شهرهای‌ بصره‌ و بغداد بمباران‌ شدند.
 
برای خدا انصراف دهید
غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در گفت و گو با فارس گفت:  همایش اصلی ائتلاف اصولگرایان در روز سه‌شنبه 4 اسفند ماه برگزار میشود. اصولگرایانی که در فهرست قرار نگرفتند برای خدا بهتر است انصراف دهند. اگر آنها انصراف ندهند نه خودشان موفق می‌شوند و نه کسانی که در فهرست قرار گرفته‌اند. افرادی که در فهرست نیستند نباید بی‌جهت رای بشکنند که بعدا پشیمان بشوند.
 
65 درصد مجلس آینده از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون خواهد بود
 به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی در نشستی که به همت انجمن اسلامی دانشگاه شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد:اگر قرار باشد کشورمان از دوران گذار توسعه نیافتگی به توسعه یافتگی و جامعه مردم سالار تبدیل شود، این جوانان هستند که آینده کشور را می سازند. محمدعلی نجفی مشاور رئیس جمهور با پیش‌بینی این‌که حداقل 65 درصد مجلس آینده آن از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون خواهد بود، گفت: مردم در انتخابات آینده نظرشان را اعلام می‌کنند که خط خشونت و یا خط تعامل و اقتدار مدنظرشان است. 
 
شهید مطهری افغان نیست!
بنیاد شهید مطهری در کانال تلگرام و همچنین صفحه اینستاگرام خود، به شایعه افغان بودن پدر این شهید پاسخ داده است.بنیاد شهید مطهری در مطلبی که برای «پارسینه» ارسال کرد، به شایعه افغان بودن پدر این شهید پاسخ داد.
در متن منتشر شده توسط این صفحه آمده است:
دلیل نسبت افغان دانستن پدر شهید مطهری، سخنی است بی‌پایه از یک فرد محترم که پدرش افغان است. وی در مصاحبه با آخرین شماره کیهان فرهنگی در سال هشتاد و هشت از قول استاد چنین نقل کرده که به او گفته‌اند پدر ایشان افغان بوده و استاد به همراه پدر از هرات به ایران آمده‌اند. (در مقدمه مصاحبه مذکور، مصاحبه‌گر جریان کاملاً کذبی را در این مورد به آخرین فرزند شهید مطهری نسبت داده است).اخیراً به همت «خانه موزه شهید مطهری» از تبارنامه استاد رونمایی شد و همچنان‌که در سمت راست تصویر مشاهده می‌شود، پدر استاد متولد فریمان است.
 
 
محسن هاشمی 20 سال بعد رئیس‌جمهورِ می شود
به گزارش روزنامه شرق، سیدمحمد غرضی ضمن بیان نظرات خود درباره انتخابات هفتم اسفندماه، این اعتقاد را بیان کرد که محسن هاشمی - فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی - 20 سال دیگر در این کشور رئیس‌جمهور می‌شود.
 
 
اصلاح‌طلبان همیشه پیروز رقابت‌های نابرابر هستند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: فراموش نکنیم که اصلاح‌طلبان همیشه پیروز رقابت‌های نابرابر هستند. عبدالله ناصری در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به موضوع بررسی صلاحیت‌ها عنوان کرد: با شروع کار هیات‌های نظارت دیدیم که هر فرد شاخصی در جریان اصلاحات در مراحل مختلف حذف شد و نیروهایی تایید صلاحیت شدند که چندان شناخته شده نیستند.او افزود: در برخی حوزه‌های انتخابیه بیش از یک اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده اما در برخی حوزه‌ها نیز صلاحیت هیچ اصلاح‌طلبی مورد تایید قرار نگرفته است، بدین ترتیب معلوم نیست هیات‌های اجرایی به مرّ قانون عمل کرده‌اند یا هیات‌های نظارت و شورای نگهبان؟
 
چگونگی ورود رئیس جمهور به روند تایید صلاحیت ها
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز سه‌شنبه (27 بهمن ماه) با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی براینکه آیا رییس جمهور در ماجرای تایید صلاحیت داوطلبان ورود کرده است، گفت: وی در چارچوب قانون به این موضوع وارد شد و در این راستا با وزیر کشور تبادلای داشتند.همچنین نوبخت اعلام کرد رئیس جمهور از طریق معاون اول و همچنین وزیر کشور در این موضوع ورود پیدا کرده اند.
 
راه حل مشکلات کشور از نگاه عارف
محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در دیدار جوانان اصلاح طلب اظهارداشت: لیست 30 نفره اصلاح طلبان یک لیست ائتلافی و در راستای ائتلاف 92 است. به گزارش فارس، وی با بیان اینکه راه حل مشکلات کشور در درون کشور است، افزود: جریان اصلاحات به این راهبرد رسیده که همیشه باید حضور جدی در صحنه داشته باشد.رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: جریان اصلاحات نمی‌تواند کنار بکشد، نمی توانستیم برای لیست به هر حزب یک سهمیه بدهیم چون 25 حزب در شورای سیاست گذاری عضویت داشتند.عارف تصریح کرد: شاخص ما برای انتخاب ارزشی بوده و نه حزبی.
 
واکنش سردارها به توهین روزنامه اصلاح‌طلب به سپاه
سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به توهین اخیر روزنامه اصلاح طلب و حامی دولت قانون به نیروی دریایی سپاه پاسداران و تشبیه آن به تروریست های داعش گفت: امیدوارم که روزی خدا این رسانه ها را از چنگال استکبار و امریکا نجات دهد تا بتوانند آزاد و ازاد اندیشانه مطلب بنویسند.سردار نقدی همچنین درباره رفتار متناقض معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نسبت به رفتار متناقض درباره رسانه‌های منتقد و حامی دولت اظهار داشت: ظاهرا آنچه که ایراد دارد مطلب نوشتن علیه غرب است و بر اساس منطق برخی آقایان علیه حزب الله و جریان حزب الله ایرادی ندارد. همچنین جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در واکنش به توهین روزنامه قانون به سپاه پاسداران گفت: آن‌ها شکر خورده‌اند و خیلی اشتباه کردند. مگر می‌شود مجاهدین در راه خدا را کسی با داعش مقایسه کند.سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با دفاع پرس، با اشاره به توهین یکی از روزنامه‌ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مقایسه این نهاد انقلابی با گروهک تروریستی داعش اظهار داشت: آن‌ها شکر خورده‌اند و خیلی اشتباه کردند.وی در ادامه افزود: مگر می‌شود مجاهدین در راه خدا را کسی با داعش مقایسه کند؟! قطعا اشتباه کردند و حتما غلط کردند که چنین حرفی زده‌اند؛ خودشان و اجدادشان داعشی هستند. مگر کسی جرئت دارد با فرزندان سپاه اسلام این‌گونه حرف بزند؟جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین به دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط دلاورمردان نیروی دریایی سپاه اشاره کرد و گفت: امریکایی‌ها اشتباهی تاریخی مرتکب شدند و امیدواریم دیگر تکرار نشود.شایان ذکر است که روزنامه قانون در شماره روز گذشته خود با درج یادداشتی عجیب در صفحه سیاسی، رزمندگان سپاه پاسداران را که با به خطر انداختن جان خود متجاوزین آمریکایی که وارد آب های سرزمینی ما شده بودند را به زانو در آوردند با اعضای گروه تروریستی داعش مقایسه کرد!
 
 
توهین به شورای نگهبان از نظر وزیر اطلاعات
سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و داوطلب مجلس خبرگان در نطق انتخاباتی خود با تاکید بر اینکه حرمت شکنی و تهمت زدن و اقدامات خلاف قانون پسندیده نیست، گفت: رهبر انقلاب هم حرکت ناپسند در حرم حضرت معصومه یا حرم امام خمینی را تقبیح و محکوم کردند. کاندیدا‌ها به جای تخریب دیگران باید به اثبات خود بپردازند. اینکه گفته شود داوطلبی مخالف رهبری است یا انتخاب او موجب شادی دشمنان است توهین به شورای نگهبان است.
 
وجود ۴ میلیون بازدیدکننده از کانالهای مستهجن 
مطهری‌شریف با اشاره به دستاوردهای علوم شناختی، چگونگی نفوذ شبکه‌های اجتماعی را اینطور تشریح کرد: در ابتدا داده‌های خامی وجود دارد که به اطلاعات تبدیل می‌شود سپس با ابزار دیتاماینینگ(داده‌کاوی) این اطلاعات تبدیل به دانش می‌شود که در نهایت منجر به شناخت یا همان معرفت از کاربران خواهد شد؛ طبیعی است هرچه شناخت عمیق‌تر باشد، اقدامات و عملکرد بهتری را هم می‌توان ترتیب داد و این همان اتفاقی است که در شبکه‌های مجازی در حال رخ دادن است و دشمنان در حال شناسایی ذائقه مردم ما و تغییر آن به سمت اهداف خود هستند. به گزارش تسنیم، این کارشناس فناوری اطلاعات با استناد به مقاله یکی از نویسندگان غربی خاطرنشان کرد: آقای فیشر معتقد است کاربران شبکه‌های اجتماعی به مثابه کارگرانی هستند که اطلاعات واقعی خودشان را در اختیار کارفرمایان خود قرار می‌دهند.مطهری شریف با ابراز تأسف از آمارهای موجود درباره میزان بازدید از کانال‌های مستهجن و ضدانقلاب هم گفت: براساس رصدهای صورت گرفته، تنها از 31 کانال صرفاً مستهجن و ضدانقلاب، بیش از 4 میلیون بازدیدکننده وجود دارد و این آمار جدای از سایت‌ها و شبکه‌های زرد است.
 
 
اقامت در کویت پاداش ازدواج با زنان مطلقه!
ایرنا نوشت: پایگاه خبری اخبارالساعه امارات امروز (سه شنبه) نوشت: با زنان مطلقه کشورهای خلیج (فارس) ازدواج کن و اقامت دریافت کن. در این خبر آمده است: بدست آوردن اقامت در همه کشورهای عربی بسیار سخت است و این امر می تواند دریافت اقامت در کویت را آسان نماید.این پایگاه خبری در تشریح موضوع ازدواج کفالتی نوشت: این ازدواج بر دو نوع است در نوع اول مبلغی به عنوان مهریه زن در نظر گرفته می شود و در نوع دوم که ازدواج با شخص خارجی صورت می گیرد بر سر مبلغ معینی به عنوان مهریه توافق می شود، ولی دریافت مبلغ به انجام عملیات اقامت مشروط می شود تا در صورتی که موضوع اقامت حل نشود، مبلغ توافق شده به مرد برگردانده شود.براساس آمارهای رسمی کویت، 35 درصد زنان بالای 35 سال در این کشور مجرد هستند.یک نماینده مجلس کویت سال های قبل در طرحی برای حل معضل زنان مجرد، خواستار صدور قانونی برای امکان ورود 'همسران زیباروی' از کشورهای اسلامی و با ویژگی های خاص برای زنان کویتی شده بود.مجلس کویت برای پایان بخشیدن به آنچه 'بحران زنان مجرد' نامیده شده در سال های قبل پیشنهادی را ارائه داده بود که بر اساس آن، دولت کویت مکلف می شد به کسانی که تجدید فراش کنند مبلغ 15000 دلار جایزه پرداخت کند.
 
 
سعد حریری: لبنان استانی از ایران نخواهد شد
سعد حریری، رهبر حزب المستقبل لبنان در بیروت گفت لبنان تسلیم زور اسلحه و افراط گرایی نمی شود. حریری گفت که لبنان استانی از ایران نیست و تاکید کرد بعضی مایلند لبنان موضعی ضد سعودی و کشورهای خلیج فارس بگیرند. به گزارش عصر ایران به نقل از العربیه، نخست وزیر پیشین لبنان مدعی شد "ایران با زورگویی نمی تواند رهبری لبنان را تعیین کند، و به زور اسلحه نمی تواند جلوی انتخاب رئیس جمهوری لبنان را بگیرد." حریری که به مناسبت یازدهمین سالگرد ترور پدرش، رفیق حریری، و در گردهمایی نیروهای "14 مارس" سخنرانی می کرد گفت بعضی از سر بی خردی نسبت به سعودی و کشورهای خلیج فارس با عقده سخن می گویند. حریری صبح روز یکشنبه از ریاض وارد بیروت شد تا در مراسم سالگرد ترور پدرش در این شهر شرکت کند. این سومین دیدار حریری از لبنان بعد از سال 2011 است که دولت او توسط ائتلافی بنام "8 مارس" و با مشارکت حزب الله لبنان ساقط شد.
 
 
حمایت موتلفه اسلامی از لاریجانی در انتخابات مجلس
حزب موتلفه اسلامی در اطلاعیه‌ای حمایت رسمی خود را از کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.به گزارش ایسنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:با توجه به نزدیک بودن موعد برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بدین وسیله حزب موتلفه اسلامی استان قم ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم به حضور گسترده در این انتخابات اعلام می‌دارد در این رابطه همچون همیشه جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم و مواضع رسمی آن نهاد مقدس را به عنوان خط قرمز و معیار اصولگرایی می‌داند.براین اساس حزب موتلفه اسلامی استان قم به تبعیت از جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از فقیه انقلابی و وارسته حضرت آیت الله حاج شیخ محمد مؤمن قمی و در انتخابات مجلس شورای اسلامی از آقایان دکتر لاریجانی، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی و حجت الاسلام و المسلمین بنایی حمایت می‌نماید.
 
احمدی‌نژاد درگذشت پدر اکبر عبدی را تسلیت گفت
به گزارش فارس، در پی درگذشت عباسعلی عبدی پدر شهید علی اصغر عبدی، احمدی نژاد رئیس جمهور سابق با صدور پیامی ، فقدان آن مرحوم مغفور را به اکبر عبدی تسلیت گفت.
انا لله و انا الیه راجعون
فرهیخته گرامی    جناب آقای اکبر عبدی
درگذشت پدر عزیزتان مرحوم مغفور عباسعلی عبدی را به جناب عالی ، مادر مکرمه تان و سایر بازماندگان معزز ، تسلیت می گویم و از خداوند مهربان مسالت می کنم روح ایشان را با صلحا و شهدا و فرزند شهیدش علی اصغر عبدی محشور گرداند. اثر ماندگار آن عزیز سفر کرده ، نه فقط در صفحه خونرنگ دفاع از اسلام ، ایران و انقلاب برجای مانده، بلکه یادگار محبوب و ارزنده ای که او به جامعه هنری کشور تقدیم کرده است، برای همیشه مایه احترام مردم و افتخار هنرمندان این مرز و بوم خواهد بود. از خداوند متعال برای آن تازه گذشته آمرزش و آرامش و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می کنم.
محمود احمدی‌نژاد
 
شگرد تبلیغاتی عجیب یک کاندیدا
یکی از کاندیداهای حوزه‌های انتخابیه کرمانشاه از تماس‌های تلفنی جعلی برای تبلیغ استفاده می‌کند و با حضور در میان اهالی برخی از روستاها مشکلاتشان را تلفنی با استاندار در میان می‌گذارد.به گزارش مرصاد، تبلیغات عجیب و غریب برخی از کاندیداها در حوزه های انتخابیه کرمانشاه در هفته های اخیر همیشه خبر ساز بوده است.یکی از کاندیداها در همین راستا از تماسهای تلفنی جعلی برای تبلیغ استفاده می کند... او با حضور در میان مردم و اهالی برخی از روستاها مشکلاتشان را تلفنی با استاندار در میان می گذارد.وی در حالی که وانمود می کند در حال مکالمه است با صدای بلند می گوید: الو؟؟ آقای استاندار؟؟ من «....ن هستم، لطفا سریع مشکل این روستا را حل کنید!!
 
 
توطئه انتخاباتی دشمن علیه مصباح، جنتی و یزدی
به گزارش تسنیم آیت الله قرهی با بیان اینکه باید در دفاع از انقلاب اسلامی مراقب باشیم که بزرگان انقلاب توسط منافقان تخریب نشوند، تاکید کرد: دشمن و داخلی‌های که دل در گرو انقلاب اسلامی ندارند، برنامه دارند که آیات، جنتی، مصباح و یزدی برای خبرگان رای نیاورند اما لازم و قطعی است که حامیان امام و رهبری و مدافعان راستین امام مسلمین تمام تلاش خود را برای خنثی کردن توطئه‌های و مهندسی انتخاباتی که توسط برخی علیه این 3 بزرگوار شده انجام داده و با تدابیر صحیح مانع عملی شدن توطئه دشمن در انتخابات خبرگان شوند.
 
۱۴ درصد مردم کشور دچار گرسنگی هستند
کاندیدای انتخابات مجلس دهم، گفت: اگر ما ولی‌نعمتان خودمان را که همان فقیران جامعه هستند نادیده بگیریم دچار مشکل می‌‌شویم.به گزارش تسنیم، مجتبی رحماندوست کاندیدای انتخابات مجلس دهم، در نشست خبری که عصر امروز (سه‌شنبه) در خبرگزاری فارس برگزار شد با اشاره به مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور اظهار داشت: آنچه که ما شاهد هستیم با عدالت اجتماعی فاصله زیادی دارد. براساس گزارش رسمی وزارت اطلاعات 14 درصد جمعیت کشور دچار گرسنگی هستند. وی اضافه کرد: اعتقاد دارم اگر امکانات کشور به صورت نابرابر در اختیار مردم قرار گیرد، ظلم است. رحماندوست با بیان اینکه بیشتر درآمدهای دولت برای پرداخت حقوق، دستمزد و اضافه‌کار پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود 40 درصد از مردم جامعه حقوق‌بگیر هستند، اما در عین حال میان حداقل و حداکثر حقوق افراد فاصله زیادی وجود دارد اما همان فردی هم که حداقل حقوق را می‌گیرد از درآمد نفت بهره برده است.وی بر همین اساس گفت: حدود 10 میلیون نفر از افراد جامعه بر مبنای یارانه ماهی 45 هزار و 500 تومان زندگی می‌کنند و در این شرایط اگر درآمدهای کشور را به بخشی از مردم اختصاص بدهیم و به دیگران اختصاص ندهیم ظلم بوده و خلاف قانون است. نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پرداختن به معیشت مردم ضرورت دارد، گفت: اگر ما ولی‌نعمتان خودمان را که همان فقیران جامعه هستند نادیده بگیریم دچار مشکل می‌‌شویم.
 
لیست اصلاح طلبان هنوز به تایید نهایی نرسیده است
عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: لیست اصلاح طلبان هنوز به تایید هیات رییسه شورا نرسیده است.حسین کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد لیست نهایی اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه تهران اظهار داشت: از نهایی شدن لیست و نتیجه مذاکرات اطلاعی ندارم.او افزود: بدیهی است آنچه در کارگروه مربوطه بررسی می‌شود، باید به تایید نهایی هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان و خود شورا برسد و نوعی وفاق در مورد همه اشخاص حاضر در لیست صورت گیرد.
 
 
واکنش شمخانی به شایعه بیماری سرطان سید حسن نصرالله
دبیر شورای عالی امنیت به شایعه بیماری "سید حسن نصرالله" واکنش نشان داد.به گزارش جام جم آنلاین، "امیر دریابان علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه "همایش جهان در پیچ تاریخی و نقش جمهوری اسلامی ایران در هندسه جهانی قدرت" در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اینکه آیا "دبیر کل حزب الله لبنان" در ایران است، عنوان داشت: خیر،البته "سید حسن نصرالله" ایران است ، چون "حزب الله" است و "حزب الله" در ایران حاکم است.وی در پاسخ به سوالی ؛ درباره ادعای مضحک رسانه های صهیونیستی در رابطه با "سرطان سید حسن نصر الله" گفت: صهیونیست ها سرطان فکری دارند.
 
نوازندگی بازیگر زن در جشنواره موسیقی
لوریس چکناواریان در جشنواره‌ی موسیقی فجر رهبری ارکستر ملی را بر عهده داشت. ارکستر ملی با رهبری چکناواریان روز شنبه در تالار وحدت اجرا شد. سپیده خداوردی بازیگر سینما و تلویزیون در این اجرا یکی از نوازندگان ویولون سل بود و تصویری از این شب را در صفحه‌ی شخصی‌اش به اشتراک گذاشته است.
 
محسن هاشمی 20 سال بعد رئیس‌جمهورِ می شود/واکنش سردارها به توهین روزنامه اصلاح‌طلب به سپاه/سعد حریری: لبنان استانی از ایران نخواهد شد/شگرد تبلیغاتی عجیب یک کاندیدا/توطئه انتخاباتی دشمن علیه مصباح، جنتی و یزدی/۱۴ درصد مردم کشور دچار گرسنگی هستند/واکنش شمخانی به شایعه بیماری سرطان سید حسن نصرالله/دولت راستگویان به اندازه همه دولتهای قبلی دروغ گفته است/
موضع «رضا کیانیان» درباره انتخابات مجلس
رضا کیانیان با اعتقاد به اینکه "رای ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار است"، به اظهار نظر درباره انتخابات پیش رو پرداخت.به گزارش ایسنا، این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در صفحه شخصی خود درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی نوشت: «دستاورد امروز ما نتیجه انتخاب دیروزمان است، کسی را مقصر ندانیم.من این جمله را باور دارم! می‌دانم که گروهی مخالفش هستند و معتقدند همه چیز از پیش برنامه‌ریزی شده است و رای ما به هیچ دردی نمی‌خورد و انتخابات فقط یک نمایش بی‌مزه است!و نیز می‌دانم گروهی قدرت‌طلب و انحصارطلب هم هستند که کوشش می‌کنند به هر شکل و وسیله‌ای که شده، گروه بالا را در اعتقادشان راسخ‌تر کنند که پای صندوق‌های رای نیایند تا خودشان در قدرت باقی بمانند و کشور را به سوی تک قطبی شدن برانند تا جایگاه‌شان در قدرت همیشگی شود!اما من می‌گویم اگر رای من و تو تاثیری در انتخابات نداشت‌، چرا گروه گروه را رد صلاحیت می‌کنند که مبادا انتخاب شوند؟! چون معتقدم با وجود تمام زیر و بم‌های اجتماعی و دوز و کلک‌هایی که همه می‌شناسیم‌، رای ما تاثیرگذار است.»به گزارش ایسنا، این اظهارنظر با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بوده و بازدیدکنندگان این مطلب، نظرات متفاوتی را منعکس کرده‌اند.
 
اعلام آمار قربانیان ایدز در ایران
به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت، به ارائه آماری از ابتلا به ایدز در کشور پرداخت و افزود: تاکنون ۳۰ هزار و ۱۸۳ نفر حامل ویروس HIV در کشور شناسایی شده‌اند که از این میان هفت هزار و ۳۷۸ نفر فوت شده‌اند و همچنین درحال‌حاضر ۹ هزار و ۳۹۴ نفر در مرحله بالینی و تحت درمان هستند.
 
حساب و کتاب بی‌بی‌سی برای حذف مصباح، یزدی و جنتی
سایت بی‌بی‌سی فارسی در ادامه روند رسانه‌ای پی‌گیر تلاش برای رای نیاوردن آیات محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی در انتخابات مجلس خبرگان  در مطلبی نوشته: در انتخابات قبلی مجلس خبرگان رهبری، اکبر هاشمی رفسنجانی با ۱ میلیون و ۵۶۴ هزار رای منتخب اول تهران شد و محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی با (به ترتیب) ۹۷۰ هزار، ۹۲۹ هزار و ۸۸۰ هزار رای، و از قضا پشت سر یکدیگر، در جایگاه‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند. آخرین (شانزدهمین) نماینده منتخب تهران هم، محمدحسن مرعشی با ۵۱۸ هزار رای بود که بعد از او، نوبت به نمایندگان رتبه های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ با کمتر از ۵۰۰ هزار رای می رسید. این اعداد به آن معنا بودند که اگر در انتخابات ۱۳۸۵، حدود نیم میلیون نفر دیگر به ۱۶ رقیب اصلی آقایان یزدی، جنتی و مصباح (فارغ از ترتیب نوشتن اسامی آنها در برگه های رای) رای می دادند، این سه نفر امکان ورود به مجلس خبرگان را نداشتند. در آن صورت، کاندیدای رتبه ۱۷ با آرای حدودا ۱ میلیونی، بالاتر از محمد یزدی قرار می گرفت و به همین ترتیب، کاندیداهای رتبه های ۱۸ و ۱۹ هم بالاتر از احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی می‌ایستادند. اما گذشته از تخمین های به دست آمده از مدل انتخابات قبلی مجلس خبرگان، در انتخابات امسال حذف کاندیداهایی چون محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی تا چه حد برای مخالفان آنها عملی خواهد بود؟ تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات خبرگان ۱۳۸۵، حدود ۴۶.۵ میلیون نفر بوده که در انتخابات امسال، به حدود ۵۴.۹ میلیون افزایش یافته و درواقع، ۱.۱۸ برابر شده است. اگرچه شرایط برگزاری انتخابات امسال با ۱۳۸۵ تفاوت کرده، اما در یک تخمین تقریبی می توان فرض کرد که اگر در انتخابات گذشته، فاصله آرای آقایان یزدی، جنتی و مصباح با نفرات ۱۷ تا ۱۹ فهرست منتخبان حدود ۵۰۰ هزار بوده، در انتخابات امسال، با توجه به ۱.۱۸ برابر شدن واجدان شرایط، "فاصله معادل" آن حدودا ۶۰۰ هزار نفر خواهد بود. یعنی در صورتی که حدود ۶۰۰ هزار نفر به آرای رقبای محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی اضافه شود، آنها در فهرست ۱۶ منتخب نهایی تهران در جایگاه های هفدهم به پایین قرار می گیرند و از ورود به مجلس باز می مانند. البته از آنجا که عدد ۶۰۰ هزار، بسیار تقریبی است، می توان برای اطمینان عدد بزرگتری از آن را در نظر گرفت ولی بعید است که در محتاطانه ترین تخمین، این عدد بزرگتر از ۱ میلیون باشد. به عبارت دیگر می توان گفت که برای حذف آقایان یزدی، جنتی و مصباح از فهرست منتخبان استان تهران، حداکثر لازم است که ۱ میلیون نفر از رای دهندگان مخالف این سه نفر، به فهرستی ۱۶ نفره از رقبای آنها رای بدهند.
 
علم‌الهدی: خطر بیخ گوش ماست
آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار فعالان جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های مشهد گفته: در گذشته بحثی که برای انتخابات مطرح بود، این بود که افراد با چه ویژگی‌هایی به مجلس راه یابند اما امروز آن قدر خطر بیخ گوش ما است که بحث این است؛ چه کسانی رأی نیاورند. به گزارش خبرگزاری رسا امام جمعه مشهد ضمن تأکید مجدد بر هشدارهای اخیر خود مبنی بر تمرکز دشمن برای استفاده از نمایندگان زاویه دار با ولایت، خاطرنشان کرد: حتی اگر دو نفر به مجلس بیایند که با رهبری زاویه داشته باشند، دشمن روی همان دو نفر دست خواهد گذاشت.
 
دولت راستگویان به اندازه همه دولتهای قبلی دروغ گفته است
لطف الله فروزنده معاون رئیس جمهور سابق در گفتگوی تفصیلی با نسیم با انتقاد از اظهارات شخص رئیس جمهور مدعی شده: آقای روحانی اعلام کردند که ما دولت راستگویان را تشکیل دادیم، ولی اظهارات غیرواقعی و نادرستی را در این دو سال و نیم به مردم گفته اند که نظیر آن را در دولتهای قبل کمتر دیده ایم. گفته های آقای رئیس جمهور با واقعیت اقتصاد کشور همخوانی ندارد. می گویند یک روز در ارائه بودجه به مجلس تاخیر نداشتیم، می گویند از رکود عبور کردیم و یا می گویند اجازه ندادیم پایه پولی افزایش پیدا کند در حالی که هیچ کدام از حرفهای ایشان واقعیت ندارد. به نظر می رسد اصلاح طلبان اطلاعات غلطی به ایشان می دهند تا روزی از آقای روحانی هم مانند رئیس دولت اصلاحات عبور کنند. شاید با دادن این اطلاعات می خواهند آقای روحانی را بین مردم ضایع کنند. مدیران آقای روحانی سالها در جایگاهی بوده اند که از این جایگاه خودشان و خانواده هایشان را پولدار کرده اند. مدیری که اینگونه زندگی کند نمی تواند اقتصاد مقاومتی را دنبال کند و به فکر رفاه مردم نیست. وزیری که شب پرداخت یارانه به مردم عزا می گیرد، وزیری که مسکن مهر  را مزخرف می داند و وزیری که جلوی مکانیسم نظارت بر قیمتها در بازار می ایستد، چگونه می تواند به فکر مردم باشد؟ اینها کسانی که مرفه زندگی می کنند.
 
ثبت‌نام برای شام انتخابـاتی!
خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی شده: یکی از نامزدهای انتخابات مجلس دریکی از شهرستان های استان خراسان شمالی جشن میلاد حضرت زینب(س) را با طعم انتخابات برگزار کرده و با دعوت از خانواده ها برای شرکت دراین جلسه، با قرعه کشی هدایایی به آنها داده است.یکی دیگر از نامزدهای انتخابات باز هم در یکی از شهرستان های همین استان شمال شرقی کشور که از مدتی قبل تبلیغات زودهنگام را شروع کرده ، در همایش های انتخاباتی خود به تعداد زیادی شام داده و طعم این غذاهای رایگان چنان به مردم چسبیده است که گفته می شود افراد زیادی برای شرکت در جلسات همراه با شام او ثبت نام کرده اند.هنوز از واکنش مسئولان برگزاری انتخابات به این رفتارهای غیرقانونی در حوزه یادشده خبری دریافت نشده است.


:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
افشاگری های یک مستند در مورد پروژه Nitro Zeus بر علیه ایران
در اولین روزهای حضور باراک اوباما در کاخ سفید هزاران افسر ارشد اطلاعاتی و نظامی ایالات متحده آمریکا مشغول کار روی پروژه ای شدند که کاملا عملیاتی قادر به فلج کردن و از کار انداختن تمامی زیرساخت های حساس در ایران است؛ این اطلاعاتی است که از یک مستند جدید با نام Zero Day که قرار است، امروز برای اولین بار در فستیوال فیلم برلین به نمایش درآید، منتشر شده.
کد خبر: ۵۶۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ - 17 February 2016
در اولین روزهای حضور باراک اوباما در کاخ سفید هزاران افسر ارشد اطلاعاتی و نظامی ایالات متحده آمریکا مشغول کار روی پروژه ای شدند که کاملا عملیاتی قادر به فلج کردن و از کار انداختن تمامی زیرساخت های حساس در ایران است؛ این اطلاعاتی است که از یک مستند جدید با نام Zero Day که قرار است، امروز برای اولین بار در فستیوال فیلم برلین به نمایش درآید، منتشر شده.

افشاگری های یک مستند در مورد پروژه Nitro Zeus بر علیه ایران

به گزارش «آی تابناک» نام این طرح و پروژه Nitro Zeus است و اگر به شکل عملیاتی اجرا می شد، قادر به از کار انداختن بخش های مهمی از زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی در ایران بود، از جمله نیروگاه های برق، خطوط ارتباطی تلفن و حتی تجهیزات دفاع هوایی.

این پروژه میلیون ها دلار هزینه داشته است تا بر اساس آن اقدام به طراحی و جایگذاری تجهیزات سایبری و الکترونیکی در شبکه های رایانه ای ایران شده و در زمان مورد نیاز همه این ابزارها به عنوان یک ارتش آماده به خدمت، به کار گرفته شوند.

این دعاوی است که «نیویورک تایمز» و همچنین وب سایت «BuzzFeed» از خلال این مستند به آن پرداخته اند. بر اساس این گزارش ها، پروژه Nitro Zeus به عنوان یک نقشه احتمال و در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای میان ایران و آمریکا مطرح شده بود.

از آنجایی که ایالات متحده از بابت حمله ناگهانی اسرائیل به ایران و وارد کردن آمریکا به یک جنگ ناخواسته نگرانی داشته است، این پروژه را برای جلوگیری از چنین جنگی یا حداقل کوچک و محدود کردن آن راه اندازی کرده بود.

نیویورک تایمز همچنین در گزارش خود اشاره کرده است که ایالات متحده پروژه و نقشه ای محدودتر برای از کار انداختن تأسیسات هسته ای فوردو، در نظر داشته و پیاده سازی کرده است، زیرا تأسیسات هسته ای در فهرست اولویت های ایالات متحده و رژیم اسرائیل از بالاترین رتبه برخوردار بوده اند و این موضوع از زمانی که استاکس نت بیش از هزار سانتریفیوژ را نطنز از کار انداخت در دست بررسی و اقدام بوده است.

استاکس نت تنها بخش کوچکی از پروژه بزرگ Nitro Zeus بوده است

اما از آنجایی که نفوذ به سایت فوردو با مشکلات بیشتری همراه بوده است، این پروژه و نقشه به شکل اختصاصی بر نفوذ به این سایت با استفاده از یک بد افزار برای از کار انداختن تجهیزات و سیستم های رایانه ای سایت طراحی شده بود.


این گزارش ها نشان می دهد، بد افزاری نظیر استاکس نت، تنها بخش کوچکی از این پروژه بزرگ بوده است. پروژه Nitro Zeus البته ریشه های خود را در دولت بوش دارد، ولی به شکل کامل در سال 2009 و 2010 به تکامل رسیده است. در این سال ها اوباما از ژنرال آلن در ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده خواست، طرحی را برای مقابله با ایران در صورت شکست خوردن مذاکرات آماده کند.

یکی از جالب ترین بخش های این مستند در مورد نحوه به کارگیری ویروس استاکس نت است. آن گونه که گزارش BuzzFeed از محتوای مستند Zero Day بیان کرده، استاکس نت از مدت ها قبل مشغول عملیات بوده است و آمریکا و اسرائیل توافق کرده بودند که این ویروس به شکلی محدود، تنها تعدادی اندک از رایانه ها در ایران را آلوده کند تا سایر کشورها از آن مطلع نشوند. اما در سال 2009 یکباره این کرم بد افزاری برخی رایانه های خارج از پروژه را نیز آلوده کرد و به این ترتیب این عملیات افشا شد.

استاکس نت تنها بخش کوچکی از پروژه بزرگ Nitro Zeus بوده است

گزارش BuzzFeed اشاره کرده که نسخه ای بسیار تهاجمی تر از استاکس نت توسط اسرائیلی ها طراحی و علیه ایران به کار گرفته شد که منجر به عصبانیت و آشفتگی متحدان آمریکایی گشت. در این مورد یکی از منابع آمریکا به مستندسازان Zero Day گفته است: این امر منجر به از بین رفتن سری بودن عملیات شد. دوستان اسرائیلی ما ابزاری که مشترک طراحی شده بود را یکجانبه به کار گرفتند و به این ترتیب عملیات را از حالت سری بیرون آورده و حتی احتمال بروز جنگ را مطرح کردند.



:: موضوعات مرتبط: مطالب و سامانه های نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
اذعان گوگل به جمع آوری اطلاعات دانش آموزان
گوگل به جمع آوری اطلاعات از دانش آموزان در زمان بازدید آنها از سایت های متعلق به گوگل مانند یوتیوب یا سرویس هایی مانند نقشه گوگل اذعان کرده، اما افزوده که از این اطلاعات شخصی برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده نمی کند.

فارس: به نقل از ریکد، این اطلاعات در واکنش به درخواست رسمی ال فرانکن سناتور ایالت مینوسوتا توسط گوگل ارائه شد. سناتور مذکور نگران بود که گوگل با جمع اوری اطلاعات شخصی دانش آموزان برای مقاصد غیرآموزشی و بدون رضایت یا اطلاع والدین آنها دچار تخلف شده باشد.

گوگل می گوید اطلاعات دانش اموزان را در زمان استفاده از نرم افزارهایش نگهداری می کند. با توجه به استفاده گسترده دانش آموزان از رایانه های کروم بوک در ایالات متحده و برخی نرم افزارهای آموزشی خاص این شرکت عملکرد این شرکت زیر ذره بین بوده است.

چندی قبل بنیاد Electronic Frontier با طرح شکایت از گوگل در کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا این شرکت را به جمع آوری اطلاعات شخصی دانش اموزان برای مقاصد غیرآموزشی متهم کرده بود. سوزان مولیناری معاون سیاست گذاری و روابط دولتی گوگل در واکنش به این شکایت اظهار داشت که گوگل اسامی و آدرس ایمیل دانش آموزان را در زمان استفاده از برنامه هایی مانند جیمیل، سرویس اسناد و تقویم گوگل جمع آوری می کند. اما از این اطلاعات برای نمایش تبلیغات تجاری برای کاربران استفاده نمی شود. با این حال مخالفان گوگل می گویند موضوع را کماکان از نزدیک مورد بررسی قرار خواهند داد.



:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , علم و فن آوری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
ادعای بازداشت نیروهای سپاه و حزب‌الله در یمن تکذیب شد

یک منبع آگاه سازمان امنیت ملی یمن، ادعای بازداشت جمعی از نیروهای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در این کشور را تکذیب کرد.

ادعای بازداشت نیروهای سپاه و حزب‌الله در یمن تکذیب شد

یک منبع آگاه سازمان امنیت ملی یمن، ادعای بازداشت جمعی از نیروهای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان در این کشور را تکذیب کرد.

مهر: در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن ادعای «بازداشت تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان در یمن و آزادی آنها توسط حوثی‌ها» را مطرح کرده است، یک منبع آگاه در سازمان امنیت ملی یمن، در گفتگو با مهر این ادعا را تکذیب کرد.

این منبع آگاه با اشاره به توافق صورت گرفته میان طرف‌های درگیر برای کناره‌گیری منصور هادی و حضور معاون وی (خالد بحاح) در مذاکرات یمنی – یمنی، این ادعاها را فرار به جلو و نوعی عملیات روانی از سوی منصور هادی توصیف کرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
شکست تروریست‎های سوریه، عربستان و ترکیه را به فکر دخالت زمینی فرو برد

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه سخن گفتن درباره دخالت نظامی عربستان و ترکیه در سوریه تحولی خطرناک در منطقه است، اعلام کرد که دخالت نظامی عربستان و ترکیه در سوریه نه برای مقابله با داعش بلکه برای شعله‌ور کردن جنگ در سوریه است.

سید حسن نصرالله:

شکست تروریست‎های سوریه، عربستان و ترکیه را به فکر دخالت زمینی فرو برد/ سوریه به عنوان «ستون مقاومت» باقی خواهد ماند

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه سخن گفتن درباره دخالت نظامی عربستان و ترکیه در سوریه تحولی خطرناک در منطقه است، اعلام کرد که دخالت نظامی عربستان و ترکیه در سوریه نه برای مقابله با داعش بلکه برای شعله‌ور کردن جنگ در سوریه است.
 گروه سیاسی-رجانیوز: سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم «روز شهید» در سالروز شهادت «سید عباس موسوی» در مجتمع فرهنگی «سید الشهدا» (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از فارس دبیر کل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنان خود با تشکر از حاضران برای حضور در این مراسم تأکید کرد که در این مرحله ما به اقتدا به فرماندهان شهید بسیار نیاز داریم.
 
سید حسن نصرالله همچنین با یادآوری سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: این سالروز را به مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و برادرانمان در ایران و دولت و مردم این کشور تبریک می‌گوییم و آرزوی عزت و اقتدار و پیشرفت بیش از این را برای این کشور داریم.
 
وی همچنین با تسلیت یازدهمین سالگرد ترور «رفیق حریری» نیز گفت: با وجود اختلاف و خصومت با برخی ورثه رفیق حریری، واجب اخلاقی است که تسلیت و احساسات خود ابراز کنیم.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان، همچنین دهمین سالروز تفاهم و ائتلاف با جریان آزاد ملی و پنجمین سالگرد انقلاب بحرین را نگرامی داشت و با یادآوری جنگ یمن، تأکید کرد که ارتش و گروههای مردمی در مقابل دشمن ایستاده‌اند و این مقاومت را برای تمامی مردم مقاوم یمن تبریک می‌گوییم.
 
سید حسن نصرالله تاکید کرد که رهبران شهید راه مقاومت که با نام و ایثارگری هایشان همواره در کنار ما هستند، بخشی از جنگ باز ما با دشمن صهیونیستی آمریکایی هستند.
 
وی در ادامه با اشاره اینکه تحلیلگران رژیم صهیونیستی در گزارش‌های خود بر این مسئله تاکید دارند که اسرائیل در برابر دو تهدید و دو فرصت قرار گرفته، گفت: فرصت اسرائیلی‌ها این است که اکنون فضا لازم برای آنها در راستای ایجاد رابطه با کشورهای اهل تسنن فراهم شده است.
 
نصرالله افزود: ائتلاف کشورهای سنی با اسرائیل علیه ایران به سود تل آویو است و فرصت دومی که در اختیار اسرائیل است، به تعبیر خودشان تغییر نظام سوریه است. سقوط ارتش و نظام سوریه ضربه‌ای محکم بر محور مقاومت است چرا که ارتش سوریه یکی از نیروهای مشارکت کننده در هرگونه نبرد علیه اسرائیل بوده است.
 
دبیر کل حزب الله در ادامه اظهار داشت: در شرایط کنونی هماهنگی میان ادبیات رسانه‌های اسرائیلی و رسانه‌های عربی به ویژه رسانه‌های سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد که آن معرفی ایران به عنوان دشمن و همینطور نظام سوریه و حزب الله و نادیده گرفتن دشمن واقعی یعنی اسرائیل.
 
وی تصریح کرد: اسرائیل باور دارد که اکنون فرصتی طلایی برایش فراهم شده تا خود را به عنوان دوست اعراب سنی در جهان عرب و اسلام معرفی نماید و این همان مرحله ای است که خود را به عنوان دوست مسیحیان لبنان معرفی می‌نمود و همینطور در سال ۱۹۸۲ خود را حامی شیعیان نشان می داد در برابر فلسطینیان و اکنون خود را با وقاحت دوست اهل تسنن نشان می‌دهد.
 
دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه هدف اصلی از معرفی ایران و مقاومت به عنوان تهدید، ایجاد جنگ مذهبی میان شیعه و سنی است ابراز داشت که نشان دادن منازعات سیاسی یمن، بحرین، لبنان و عراق به عنوان جنگ مذهبی در راستای منافع اسرائیل است.
 
وی در ادامه افزود: چگونه است که فلسطینیان هر روز و هر ساعت در معرض حقارت قرار دارند؛ آیا آنها از اهل سنت نیستند؟ کدام عاقلی در میان اهل سنت می‌پذیرد که اسرائیل دوست و حامی آن‌ها باشد؟ این چه فریبی است که رسانه‌های عربی انجام می‌دهند و از دیگران دشمن به وجود می‌آورند؟
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: کسانی که امروز سالگرد آن‌ها را گرفته‌ایم، با گلوله و بمباران هوایی و خودروهای انفجاری به دست اسرائیل به شهادت رسیده‌اند. اسرائیلی ها همچنان به ترور و کشتار خود ادامه می‌دهند. آیا دولت‌های عربی می‌پذیرند اسرائیل دوست آن‌ها باشد؟؛ در حالیکه کماکان خاک کشورهای عربی را در اشغال خود دارد. آیا  رژیمی را به رسمیت می‌شناسید که در طول تاریخ جنایت‌های هولناکی را در حق اهل سنت انجام داده است. چه کسی است که مانع بازگشت میلیون‌ها فلسطینی به کشورشان شده است؟. چه کسی است که هر ساله قتل و کشتار در غزه به وجود می‌آورد؟
 
سید حسن نصرالله تأکید کرد: چرا که آن‌ها نظام سوریه را کماکان یک خطر برای منافع اسرائیل در منطقه می‌داند. آن‌ها از روز اول با حمایت‌های اطلاعاتی و لجستیکی و ایجاد امکان عبور از مرزها برای تروریست‌ها، جزئی از معرکه بودند. اسرائیل از پشت پرده هر آن‌چه که ممکن بود را علیه سوریه به کار می‌برد. اسرائیل با عربستان و ترکیه به این توافق رسیده است که تحت هر شرایطی اجازه بقای بشار اسد را ندهد و همچنین اجازه حل بحران به شکل سوری-سوری را نیز ندهد. راه‌حل سوری- سوری از سوی اسرائیل، عربستان و ترکیه رد می‌شود. آن‌ها برای مذاکرات پیش‌شرط قائل می‌شوند و گفت‌و گوها را به تعطیلی کشانده‌اند و با ادامه دار شدن جنگ مشکلی ندارند.
 
نصرالله ادامه داد: اسرائیلی‌ها در نشست‌های اخیر خود،  فهمیده‌اند که فروپاشی نظام سوریه ممکن نیست و با وقاحت تمام تجزیه سوریه را خواستار شده است و حکومت‌های سنی،علوی و کردی سخن می‌گویند.
 
وی ابراز داشت که فرصت دوم در برابر اسرائیل یعنی جنگ در سوریه این شرایط را برای تل اویو فراهم نموده است تا بتواند ستون خیمه مقاومت را هدف قرار دهد و رضبه ای مهلک بر آن وارد نماید.
 
وی با اشاره به اینکه سرنگونی نظام سوریه در راستای منافع اسرائیل است تاکید کرد که اسرائیل به دنبال ضربه زدن به مقاومت از طریق بحران سوریه است.
 
سید حسن نصرالله با بیان اینکه بحث درباره تقسیم القاعده به جبهه النصره و داعش مطرح شده است، تصریح کرد که اسرائیل القاعده داعش و جبهه النصره را برای حکومت در سوریه بهتر از حکومت کنونی می داند.
 
وی با اشاره به اینکه اجماع در میان سیاستمداران صهیونیست درباره اینکه گزینه داعش القاعده و النصره بهتر از دولت کنونی دمشق‌اند افزود: هر گزینه ای غیر از باقی ماندن رژیم کنونی سوریه برای تل آویو بهتر است.
 
سید حسن نصرالله در ادامه با تاکید بر اینکه سوریه به عنوان ستون مقاومت باقی خواهد ماند، گفت: نه به داعش، آمریکا، عربستان، اسرائیل و نه به هر متجاوز دیگر اجازه نخواهیم داد که بر سوریه سیطره یابند.
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: مواضعی که اعلام شده ما را بر آن می‌دارد تا تصمیمات و مواضع خود را روشن بسازیم. امروزه اسرائیل در سوریه که با هدف فروپاشی نظام این کشور آمده بود، با شکست مواجه شده است. اسرائیل همچنین در تجزیه سوریه نیز به بن بست خورده است؛ چرا که ارتش و نیروهای مردمی که در حلب، حمص، حماه و لاذقیه می‌جنگند، تجزیه سوریه را رد می‌کنند و این‌که گفته می‌شود،این جنگ برای ایجاد یک کشور کوچک است، کذب و افترا محسوب می‌شود. امروزه پس از پنج سال از گذشت بحران، می توانیم بگوییم که القاعده با دو زیر مجموعه خود یعنی داعش و النصره به سمت ایجاد یک حکومت جاهلی در امتداد دیگر کشورهای منطقه می‌رفتند اما امروز مشخص است که شکست خورده‌اند و در تسلط بر سوریه و ایجاد یک حکومت جاهلی وحشیانه با نام اسلام ناکام مانده‌اند.
 
حسن نصرالله در مورد امیال و آرزوهای ترکیه در سوریه نیز تأکید کرد: طرح ترکیه برای ایجاد امپراتوری عثمانی جدید که تا لبنان، عراق، اردن و شمال مصر امتداد یابد نیز به شکست انجامیده است. سعودی‌ها نیز طرحشان در سوریه به ناکامی خورده است و آن ها این روزها در حال نوشیدن جام کینه و شکستشان هستند. از شکست طرح‌هایشان صحبت می‌کنیم و نه عقب‌نشینی کامل آن‌ها، دشمنان با هدف جنگ با سوریه و کسانی که در محور سوریه می‌جنگنده آمده بودند اما در رسیدن به اهدافشان تا کنون ناکام بوده‌اند. آن‌ها حمایت آمریکا، عربستان، ترکیه و کشورهای خلیج [فارس] را با خود داشتند. بیشتر ذخایر اسلحه و ذخایر مالی و تبلیغات رسانه ای با آن‌ها بود؛ هر جنایتی را انجام دادند تا به هدفشان برسند؛ اما در نهایت ناکام ماندند. تمام این‌ها به خاطر ایستادگی ارتش و رهبری سوریه بود، اصل در اینجا ارتش و رهبری سوریه است؛ وگرنه اگر این ایستادگی نبود؛ حامیان سوریه نیز نمی‌توانستند موفقیتی در جنگ کسب کنند.
 
دبیر کل حزب الله در ادامه گفت: اسرائیلی ها در خلال یک سال گذشته در نشست ها و سخنرانی های خود بر تقویت حزب الله ئ پیشرفته شدن تسلیحات موشک ها و سازماندهی آن سخن گفتند و حزب الله را سومین تهدید برای خودشان دانستند.
 
وی با بیان اینکه صهیونیست ها از جنگ سوم لبنان سخن می گویند تصریح کرد که حزب الله خطری اساسی برای طرح صهیونیست ها و مانعی در برابر خواست ها و مطامع آن است.
 
سید حسن نصرالله افزود: اسرائیل برای مقابله با این تهدید دو راه حل دارد اول اینکه بار دیگر وارد جنگ با آن شود و دیگر آنکه با محاصره سیاسی مالی رسانه ای و مردمی و قطع کردن مسیرهای لجستیکی و ترور رهبرانش و توطئه چینی برای آن از طریق جاسوس هایش در راستای تخریب چهره ان در جهان، این مقاومت را تضعیف کند.
 
وی افزود: اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه این مسیر را تجربه کرد و در شرایط کنونی راه دوم را در پیش گرفته است.
 
نصرالله گفت: ما در محور مقاومت اخیرا به پیروزی ها بزرگی در سوریه بویژه در ریف حلب و لاذقیه دست یافتیم. این نشان می دهد که روندی جدیدی در سوریه و منطقه وجود دارد و فضای جدید در عرصه تحولات باز شده است که انعکاس آن روی سوریه و جهان تاثیرگذار است.
 
نصرالله گفت: این شکست ها باعث شد که عربستان  ترکیه رو به دخالت زمینی در سوریه به بهانه مبارزه با داعش در چارچوب ائتلاف امریکایی بیاورند و این تحول مهمی است حال چه رخ دهد و چه رخ ندهد. آیا اکنون عربستان و ترکیه بر داعش در الرقه، دیرالزور و شمال حلب پیروز شدند؟ اکنون ترکیه و عربستان بیدار شدند چون این دو کشور شکست خوردند.
 
دبیرکل حزب الله تاکید کرد که هدف ترکیه و عربستان از حمله زمینی به سوریه مبارزه با داعش نیست. زیرا ترکیه اگر می خواست از دست داعش رهایی یابد کافی بود گذرگاه های خود را به روی آنها ببندد و خرید نفت از داعش را متوقف کند. عربستان می خواهد ما را متقاعد که با داعش مبارزه کند؟ القاعده و داعش بر عدن در یمن با کمک و حکایت عربستان مسلط شدند و این عربستان است که جنوب یمن را تحویل داعش داده است حال سعودی ها می خواهند با داعش در سوریه مبارزه کنند؟
 
وی تصریح کرد: جنگ روانی اثری نخواهد داشت و ما عقب نشینی نمی کنیم هرگز تسلیم نمی شویم و ضعف نشان نخواهیم داد و به مسیرمان در حفظ آمادگی نظامی و حفظ انسجام نیروی انسانی ادامه می دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه حزب الله دشمنان را به نبرد رسانه‌ای فرا نمی‌خواند و با پیشینه‌ای که دارد به مصاف جنگ روانی می رود، ابراز داشت که ما با پاکی شیخ راغب و پاکی شهید سید عباس موسوی و پاکی شهید عماد مغنیه به نبردشان می‌رویم.
 
سید حسن نصرالله گفت: اکنون تلاش می کنند تا حزب الله را پس از معرفی کردن به عنوان گروه تروریستی به عنوان گروه تبهکار معرفی نمایند که در قاچاق مواد مخدر و قاچاق کالا تجاوز به زنان و قتل کودکان دست دارد و این تبلیغاتی است که رسانه های کشورهای حاشیه خلیج فارس مطرح  می نمایند که در راستای منافع اسرائیل است.


:: موضوعات مرتبط: اخبارو سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394