راهکار رفع برگشت اسید معده از منظر طب سنتی
به‌گفته وی همچنین افرادی که مشکل برگشت اسید معده دارند می‌توانند کمی تخم بارهنگ نیز به آبجوش و عسل و عرق نعنا اضافه کنند. این دارو باید حتماً بعد از غذا مصرف شود تا با خاصیت قبضی که دارد دهانه معده را تنگ کرده و مانع برگشت غذا یا اسید شود.
 
این استاد دانشکده طب سنتی افزود: اکثر کسانی که دچار نفخ و یا سایر مشکلات گوارشی هستند, دچار یبوست نیز می‌شوند و نکته مهم این که ممکن است خود فرد متوجه یبوست نبوده و در جواب سؤال شما هم اعلام کنند که یبوست ندارند ولی وقتی دقیق پرسیده شود, متوجه خواهید شد که تخلیه کامل معده و روده روزانه صورت نمی‌گیرد.
 
کردافشاری افزود: در این موارد استفاده از روغن‌مالی شکم با روغن‌های گرم و ملین مثل زیتون، کرچک، مصطکی، قسط و سیاهدانه و... روزی 5‌ــ4 بار در جهت عقربه‌های ساعت می‌تواند کمک کننده باشد.
 
وی یادآور شد: بادکش شکم نیز باعث گرم شدن و افزایش حرکات روده و تحلیل نفخ می‌شود, استفاده از داروهایی مانند آلو، انجیر، خاکشیر، ترنجبین, ماءالجبن و... می‌تواند کمک کننده باشد.
 
این استاد دانشکده طب سنتی خاطرنشان کرد: البته همان‌طور که می‌دانید مبحث یبوست از مباحث کلیدی طب سنتی است، همچنین یکی از علل ایجاد مشکلات گوارش نزله و ضعف دماغ (مغز) است که باید به آن نیز توجه شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : یک شنبه 18 مهر 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: