مکالمه عجیب لیلا حاتمی با خبرنگاران پشت صحنه یک فیلم حالا که من را له کردید، ممنونید؟!

مکالمه عجیب لیلا حاتمی با خبرنگاران پشت صحنه یک فیلم

حالا که من را له کردید، ممنونید؟!

تعدادی از خبرنگاران امروز در پشت صحنه «رگ خواب» تازه‌ترین اثر حمید نعمت‌الله حضور پیدا کردند تا گزارش تهیه ‌کنند. در این بین لیلا حاتمی بازیگر اصلی این فیلم فرصتی به خبرنگاران داد تا با او گفت‌و‌گو کنند. اما این مصاحبه جمعی با پاسخ‌های عجیب این بازیگر سرشناس همراه بود. پاسخ‌هایی که در نوع خود هم برای خبرنگاران تعجب‌آور بود هم احتمالا برای مخاطبانی که این مکالمه را می‌خوانند.

متن کامل این گفت‌و‌گوی عجیب را به نقل از خبرگزاری مهر بخوانید:

- این فیلم تجربه دوم شما بعد از فیلم سینمایی «بی پولی» با حمید نعمت‌الله است. به نظر می‌رسد «رگ خواب» شخصیت‌محور و قصه یک زن است. در مورد تفاوت این دو کار توضیح دهید و کمی هم در مورد فضای فیلم‌نامه کار جدیدتان که با عنوان «رگ خواب» است بگویید؛ فیلمی که قبلا «مینا» نام داشت.

حاتمی: من در مورد این واقعا چه بگویم؟ این سوال است به نظر شما؟ من گزارشگرم؟ مگر داستان فیلم را ننوشتند؟ داستان آن فیلم هم هست تفاوتش را هم خودتان نمی‌توانید پیدا کنید؟ من باید بگویم؟ خلاصه هر دو داستان را دارید اختلافش را هم خیلی راحت خودتان می‌توانید پیدا کنید. نه؟

- به عنوان پاسخ شما همین را منتشر کنیم؟

حاتمی: بله. پاسخ من همین است که از دهانم در می‌آید.

- در وهله اول که این فیلمنامه به شما پیشنهاد شد به عنوان بازیگر چه جذابیتی داشت و فکر می‌کردید چه ویژگی‌هایی دارد که پذیرفتید در این فیلم بازی کنید؟

حاتمی: من به کار آقای نعمت‌الله خیلی علاقمندم و همیشه مشتاق همکاری هستم با ایشان. در مورد این فیلمنامه هم نقش بسیار قشنگی بود و برایم واضح بود که مایلم با ایشان همکاری کنم.

- از ابتدا قرار بود شما در این فیلم حضور داشته باشید؟ ممکن بود که برخی ویژگی‌های نقش را بر اساس شما نوشته باشند؟ چون گاهی اوقات برخی کارگردانان از ابتدا بازیگر را انتخاب می کنند و ...

حاتمی: از ابتدا به نظر شما یعنی چه؟ یعنی از ابتدایی که من وجود داشتم؟ به نظر شما از قبل از خودم می‌دانم چه خبر است؟ به نظر شما من نوشتم و نگارش کردم؟ این سوال را نباید از من بپرسید. من از جایی خبر دارم که گفتند الو سلام. ما می‌خواهیم فیلم بسازیم این هم سناریو.

- شما پیش‌فرض هایی از خود آقای نعمت الله به عنوان کارگردان داشتید.

حاتمی: نه من پیش‌فرض نمی‌کنم که چه کسی چه کار کرده است.

- ما امروز هرچه بپرسیم شما عصبانی می‌شوید.

حاتمی: چون سوالی را که از یکی دیگر باید بپرسید از من می‌پرسید. من از حرکات نابجا عصبانی می‌شوم نه در مورد خودم، در مورد هر کس. ببخشید. آدم باید سوال جالب و مربوط به طرف بپرسد. الان شما از من می‌پرسید از ابتدا که آقای نعمت‌الله این را می نوشت قرار بود تو باشی؟ من چه می‌دانم.

- گفتیم شاید با شما صحبت کرده باشند و گفته باشند طرحی داریم و ...

حاتمی: اگر شما کمی تحقیق کرده باشید متوجه می‌شوید آقای نعمت الله اصلا این سناریو را ننوشتند.

- می دانم نویسنده خانم بیات است.

حاتمی: بنابراین فکر می‌کنم جواب سوال‌تان را گرفتید.

- نمود بیرونی نقشی را که بازی می‌کنید چقدر در جامعه دیدید؟ ما می‌دانیم یک زنی هست که در رابطه با مردی دچار اضمحلال می‌شود. در جامعه و اطرافیان این زن‌ها را چقدر دیدید و از شخصیت‌شان چقدر الهام گرفتید؟

حاتمی: به نظرم کاملا یک ماجرای آشنایی است.

- از آن اتفاقاتی که در جامعه ما زیاد رخ می‌دهد؟

حاتمی: من به جامعه خودمان و بقیه جوامع فکر نمی‌کنم به نظرم یک مساله طبیعی و خیلی آشناست مثل غذا خوردن و همه چیزهای عادی است.

- برداشتی که من از خلاصه داستان یک خطی داشتم این است که یک شخصیت منفی می‌بینیم.

حاتمی: شخصیت منفی درباره چه کسی؟

- ما در خلاصه داستان می‌خوانیم زنی در روابط با دیگران دچار اضمحلال می‌شود.

حاتمی: چه کسی منفی است؟

- زن.

حاتمی: اضمحلال یعنی حالت خراب شود. شما سرما می‌خورید و غش می‌کنید منفی است؟ به نظر من جمله این معنی را نمی دهد. دچار اضمحلال شدن یعنی ناموفق، شکست‌خورده، یعنی از هم فرو می‌پاشد.

- یا قربانی؟

حاتمی: نه به معنی قربانی نیست. اول فارسی تان را خوب کنید بعد هشت تا بلندگو بگذارید در دهان من.

- اگر حوصله ندارید مزاحم نمی‌شویم.

حاتمی: حوصله دارم. من نمی‌فهمم شما چه می‌گویید. شما چیزهای فرامتن را با متن قاطی می‌کنید. می‌خواهید سوال کنید سوال‌تان را بکنید برایتان مهم است که من حوصله دارم یا حوصله ندارم؟ حوصله که معلوم است ندارم چون از اول گفتم دوست ندارم مصاحبه کنم.

- باشد ممنون.

حاتمی: چرا؟ حالا که آلوده کردید و من را له کردید؟ حالا ممنونیند؟ ادامه دهید.

- ما بیشتر از یک جمله از این فیلم نمی دانیم و در حد سه چهار ساعت از فضای فیلم مطلع شدیم.

حاتمی: الان سوال تان چیست؟

- می‌خواهیم بدانیم خانم لیلا حاتمی برداشتش از نقشی که ایفا می کند چیست؟

حاتمی: به شما گفتم به نظر من بسیار آدم آشنایی است که همه جا هست. مربوط به جای خاصی هم نمی‌شود و یک چیز طبیعی است و برای من آشناست. جوابم را دادم. درست است؟ شما دوباره سوال کردید؟ سوال‌تان چه بود؟

- فضای منفی و بحث اضمحلال و روابط...؟

حاتمی: شما گفتید نقش منفی. نه نقش منفی در این داستان از نظر من وجود ندارد.



:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
در گروههای سهام چه گذشت

در گروهها چه گذشت ........1394/12/04

**گروه خودرو :
بازی فروش حق تقدمهای خودرو مانع از رشد این نماد شده واحتمالا فردا اخر این بازی باشد و خودرو بتواند رالی صعودی خود را اغاز کند . این نماد در معاملات امروز در بازه ی  صفر تا صف استانه صف خرید نوسان داشت . خودرو حجم معاملات 185 میلیون و قیمت 3275 ریال را در نهایت بازار امروز بر روی تابلو معاملات به ثبت رساند . بازگشایی نماد خکاوه ازدیگر رویدادهای امروز خودرویی ها بود  این نماد در قیمت 1651 ریال با صف خرید بالای 20 میلیون به کار خود پایان داد . افزایش سرمایه 300 % برای نماد خساپا از دیگر خبرهای خوب خودرویی بود .  قطعه سازها از جمله خمحرکه  خاهن خکمک خوساز خرینگ ختوقا همه با صف فروش رو برو بودند .. در خوساز گویا خبرهایی مبنی بر لغو مزایده فروش دارایی های مازاد موجب صف فروش نسبتا سنگین در این نماد شده .

**گروه فراورده های نفتی :
نمادهای این گروه برخلاف اکثریت بازار روز نسبتا خوبی را سپری کردند .. همگی به جز نمادهای شرانل و شپاس در بازه ی مثبت و استانه صف خرید معامله شدند . اگرچه میزان عرضه در این نمادها کمی بالا گرفته بود  با این حال بالا بودن میزان تقاضا مانع از ریزش شد . شبندر در 4229 ریال و شپنا در 3200 ریال پرحجمهای گروه بودند .ونفت با حجم معاملاتی 31 میلیون سهم در 2398 ریال معامله شد این نماد برای ادامه صعود نیاز به عبوراز مقاومت 2500 ریال دارد . شاوان نیز در ادامه روند صعودی خوذ با محدوده ی مقاومتی  13000 ریال رو برو است . شبریز شراز شسپا از دیگر صف خریدهای این گروه بودند .

**گروه حمل و نقل :
2 نماد مثبت و 4 نماد منفی نتیجه ای بود که نمادهای حمل و نقلی بر روی تابلو به ثبت رساندند . موافقت افزایش سرمایه در نماد حتاید موجب شد که این نماد امروز کمی بهتر از سایر همگروهی های خود عمل کند حتاید اخرین معامله خود را  در 6856 ریال و مثبت 2 تابلو انجام داد . برای نماد حکشتی در صورت ادامه دار بودن روند معاملاتی منفی میتواند اولین محدوده ی حمایتی 5700 ریالی را در نظر گرفت قیمت پایانی این نماد  5980 ریال به ثبت رسید . نماد توریل نیز انتظار میرود در 2300 ریال پولبک به مقاومت خط روند نزولی شکسته شده خود را به اتمام برساند در صورت از دست دادن این نقطه برای این نماد سطوح قیمیتی 2100 سطح حمایتی محسوب میشود . اخرین قیمت معامله شده در توریل امروز 2391 ریال بود.

**گروه فلزات اساسی :
نماد هرمز پس از صف خرید چند روزه که تحت تاثیر خبر قرار داد فولاد بود بالاخره امروز فشار عرضه این نماد را راهی صف فروش کرد . نماد ذوب طی معاملات روز جاری با محدوده ی مقاومیت 3600 ریال درگیر بود و بارها وارد این بازه شد و نهایتا در قیمت 3500 ریال در منفی 2 تابلو به کار خود در بازار امروز پایان داد . زمزمه هایی از مراحل نهایی و نظر حسابرسان بر روی افزایش سرمایه 650% ذوب به گوش میرسد .

**گروه بانکی :
نمادهای بانکی نیز به تبع حو منفی بازار در بازه ی منفی معامله شدند . وبصادر به سمت حمایت 1070 ریال  در حرکت است و اخرین معامله خود را در 1098 ریال ثبت کرد وبملت تمایلی به از دست دادن محدوده ی قیمتی 2400 ریال ندارد و طی معاملات روز جاری در همین محدوده معامله شد . سایر نمادهای بانکی نیز به جز نماد وپارس منفی معامله شدند . بیشترین حجم معاملات مربوط به نماد وبصادر با حجم 116 میلیون سهم بود .  

**گروه محصولات شیمیایی:
بلوک 1.16 درصدی از پترول با قیمت پایه 1700 ریال نماد پترول را راهی صف خرید کرد . این نماد در روز جاری مقاومت 1620 ریال  را پشت سر گذاشت و به نظر میرسد اهداف 1800 ریالی را در سر داشته باشد . شپلی ..این نماد تحلیل ناپذیر و پرریسک امروز با صف فروش رو برو شد اگرچه جمع شدن چندین بار صف فروش در این نماد و پیش رو داشتن افزایش سرمایه 1200% شاید حاکی از ادامه روند صعود در روزهای آتی باشد در حالت کلی شپلی در موقعیت کنونی قدم گذاشتن بر روی لبه تیغ است و شاید برای ریسک پذیران اهداف 7000و سپس 9000 ریالی این نماد جذاب باشد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
مهار پهباد عربستانی در یمن با کمک ایران

مجتهد افشاگر عربستانی؛
مهار پهباد عربستانی در یمن با کمک ایران

افشاگر عربستانی معروف به مجتهد اعلام کرد انصارالله با کمک ایران یک فروند پهپاد رژیم سعودی را سالم بر زمین نشاند.

«مجتهد» افشاگر عربستانی امروز فاش کرد «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد عربستان و وزیر دفاع این کشور بتازگی فهمیده است که یک نفر برای پسرعمه‌اش «محمد بن نایف» ولی عهد جاسوسی می‌کرده‌ و شکست‌های ارتش عربستان در یمن را به وی اطلاع داده است.
مجتهد در جدیدترین اظهارات توئیتری خود نوشت: این جاسوس اطلاعات حساسی درباره تحرکات مسئولان عالیرتبه وزارت دفاع و نیز گزارش‌های روزانه در جبهه‌های داخلی را به محمد بن نایف منتقل می‌کرده است.
مجتهد در ادامه اعلام کرد بن نایف از برخی از این اطلاعات استفاده می کرده و اجازه می داده برخی دیگر منتشر شود.
بنابر این گزارش، بازجویی‌ها از این جاسوس تمام شده و وی برخی از اطلاعات مربوط به خسارت‌های ارتش عربستان در یمن آگاه بوده؛ اطلاعاتی که افشا نشده تا بر روحیه نظامیان عربستانی در یمن تاثیر منفی نگذارد.
مجتهد در ادامه اعلام کرد انصارالله با حمایت ایران موفق شده یک پهپاد عربستانی را سالم بر روی زمین بنشاند؛ وی افزود: دلیل این امور (شکست‌های عربستان) آن است که ریاض پولی را که باید در زمینه فن‌آوری‌های پیشرفته مصرف کند، صرف جاسوسی از مخالفان می‌کند و امنیت واقعی حقیقی آخرین مساله مورد توجه آل سعود است



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
لات های تهران؛ مهمانان ویژه همایش سیاسی ائتلاف اصولگرایان با حضور بذرپاش و حداد عادل

لات های تهران؛ مهمانان ویژه همایش سیاسی ائتلاف اصولگرایان با حضور بذرپاش و حداد عادل

 




:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
پرویز پرستویی: رای دهیم تا شایسته‌ها به مجلس بروند

پرویز پرستویی: رای دهیم تا شایسته‌ها به مجلس بروند
پرویز پرستویی با دعوت از مردم برای حضور در انتخابات روز جمعه 7 اسفند ماه گفت: در انتخابات شرکت کنیم تا کسانی که به حق و شایسته‌اند در مجلس حضور پیدا کنند.

این بازیگر در آستانه برپایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در یادداشتی با عنوان «ما رأی می‌دهیم» که اختصاصا در اختیار ایسنا قرار داده نوشته است: «هموطنان عزیزم اگرچه حضور در انتخابات اختیاری است اما بد نیست نیم نگاهی به تلاش شبانه‌روزی رسانه‌های بیگانه بیاندازیم که در صددند مانع حضور مردم در انتخابات باشند.

می‌دانم که شاید در مقاطعی باورهایتان خدشه‌دار شده اما یادم نمی‌رود که دو روز به انتخابات ریاست جمهوری دولت یازدهم چگونه غیرت و عرق ملی به جوش آمد و آگاهانه رأی خود را به صندوق‌ها انداختید. الان هم همان موقع است که رأی دادن را فارغ از هر گونه نقد و انتقادها وظیفه ملی بدانیم و در انتخابات شرکت کنیم تا کسانی که به حق و شایسته‌اند در مجلس حضور پیدا کنند.»



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
عجیب‌ترین آئین‌های‌مذهبی هند+تصاویر
 فستیوال مارها، رقص ببرها، راه رفتن در میان آتش، فرو بردن تیر در بدن و ... شگفت انگیزترین آئین های مذهبی در هند است.
به نقل از منابع هندی، عجیب و غیب ترین آیین های مذهبی در هندوستان بدین شرح است:
 
بکش یا کشته شو – فستیوال بانی – آندرا پرادش
 این مراسم که به گفته کشیش عبادتگاه دواگاراتو بیش از یکصد سال قدمت دارد هر ساله به مناسبت یادبود کشته شدن یکی از الهه های هند باستان برگزار می شود که در آن مردم بسیار زیادی از سراسر ایالت های آندرا پرادش و کارناتاکا در این عبادتگاه جمع می شوند و بوسیله چوب دست های خود بر سر یکدیگر ضربه می زنند. این مراسم هر ساله تعداد زیادی مجروح یا کشته راهی بیمارستان ها می کند.

عجیب و غریب ترین
 
فستیوال مارها یا نگ پانچامی 
نقش مارها در مراسم مذهبی هندو ها بر کسی پنهان نیست. هر ساله طی مراسمی هزاران نفر از هندوستان و نپال در این مراسم شرکت می کنند که در آن، موبد ها در حالی که روسری به سر دارند در مقابل مار های زهر آلود می نشینند و آنها را پرستش می کنند. آنها همچنین با شیر و موش از مارها پذیرایی می کنند! این عمل آنها بر پایه اعتقادشان استوار است که مارها در این جشن مقدس هیچ کس را نمی گزند!

رقص ببر ها – پالی کولی – کرالا
این مراسم رنگین و زیبا هر ساله در ایالت کرالا در جنوب هندوستان برگزار می شود که در آن هنرمندانی با لباس های قرمز، زرد و مشکی و همچنین طراحی صورت و بدن خود به شکل ببر، در خیابان ها به رقص و آواز می پردازند.

عجیب و غریب ترین
 
فستیوال شترها در پوشکار – راجستان
این فستیوال بزرگ در نوامبر هر سال به مدت پنج روز برگزار می شود، حدود پنجاه هزار شتر به همراه صاحبانشان در آن شرکت می کنند که همگی را تزئین کرده و به فروش می رسند. در این میان جشن هایی از قبیل رقص، آواز، آکروبات، شعبده بازی و مار گیری نیز برگزار می شوند.

عجیب و غریب ترین  
 
راه رفتن در میان آتش – تامیل نادو
این مراسم که امروزه به کشور های سنگاپور، سریلانکا و حتی آفریقای جنوبی نیز اشاعه پیدا کرده اصالت خود را از یک داستان مذهبی و ایالت تامیل نادو هندوستان وام می گیرد که خود متشکل از هجده آیین است که انجام آنها حدود دو ماه و نیم به طول می انجامد. در این مراسم مردم با پای برهنه از میان آتش عبور می کنند و معتقدند که این کار موجب رضایت و در نتیجه افزایش نعمات آنها به انسان می شود.
 
 عجیب و غریب ترین
 
رها کردن کودکان از بالای بام به پایین – ماهاراشترا و کارناتاکا
این مراسم جهت سنجش بخت و اقبال کودکان انجام می شود که در آن، هندوها فرزندان خود را از بالای بام به پایین پرتاب می کنند! در پایین بام نیز چند مرد با پارچه ای برای نجان کودک ایستاده اند تا او را بگیرند و خوش شانسی اش ثابت شود! این مراسم که بیشتر در ایالت های ماهاراشترا و کارناتاکا انجام می شود قدمتی بیش از هفتصد سال داشته و همواره مورد انتقاد نهاد های دفاع از حقوق کودکان هند قرار گرفته است.
  
 
فرو بردن تیر در بدن – تامیل نادو 
این مراسم به جهت یاد واره کارتیکیا، فرزند شیوا، خداوند هندوها برگزار می شود. این مراسم 48 روز به طول می انجامد و شرکت کنندگان در آن تمامی این روز ها را روزه می گیرند و در این مدت اعمال سختی چون فرو بردن نیزه به عنوان پیرسینگ در بدن، کشیدن تراکتور و یا فرو بردن اجسامی در پوست بدن می پردازند. بعضی نیز نیزه در لپ، گونه یا زبان خود فرو می برند تا قادر به صحبت نباشند و آن را روزه سکوت می نامند.
 
 عجیب و غریب ترین
 
مبارزه با گاو وحشی بدون سلاح یا جالیکاتو – تامیا نادو 
اگر فکر می کنید مبارزه با گاو وحشی تنها توسط ماتادور های اسپانیایی صورت می گیرد، بیشتر فکر کنید. این آیین در هندوستان بسیار خطرناک تر از اسپانیا بوده است و حدود بیش از یک قرن قدمت دارد. این گاو ها از نژادی بسیار قوی هستند که انحصارا برای گاو بازی تربیت می شوند. تفاوت جالیکاتو با بازی ماتادور اسپانیایی در این است که ماتادور های هندی بدون سلاح وارد میدان میشوند و گاو نیز کشته نمیشود. به همین علت نیز تنها در دو سال گذشته، بیش از دویست نفر جان خود را بر اثر همین گاو بازی ها از دست داده اند. به همین علت نیز دادگاه عالی هند در ماه می 2014 برگزاری جالیکاتو را ممنوع اعلام کرد.
 
 عجیب و غریب ترین
 
غلتیدن روی ته مانده غذا – کارناتاکا 
یکی از پدیده های اجتماعی زشتی که جامعه هندوستان از آن به شدت رنج می برد کاست سیستم یا همان طبقه گرایی است. با اینکه سالهاست با مصادیق این پدیده زشت مبارزه می شود اما هنوز در نقاط مختلف این کشور خود نمایی می کند. در این مراسم، افرادی از اقشار پایین (شودرا) بر روی ته مانده غذای باقی مانده از جشن برهما ها می غلتند تا بیماری و پلیدی از آنها دور شود. این غذا ها بر روی برگ درخت موز ریخته شده اند.
 عجیب و غریب ترین
 
آدم خواری و پیشگویی با استفاده از مردگان – بنارس 
افراد معتقد به این باور را می توان در بنارس به آسانی از روی مو های بلند و گوریده شان و همچنین لباس های آغشته به خاکستر آنها تشخیص داد. این افراد از گوشت مردگان سوزانده شده تغذیه می کنند و به گفته خودشان با آنها ارتباط برقرار می کنند. آنها معتقدند این کار به دسته از افراد نیروی ماورایی اعطا می کنند.
 
 عجیب و غریب ترین
 
ازدواج حیوانات برای آرام کردن خدای باران 
این مراسم در ایالت های آسام و ماهاراشترا صورت می گیرد که در آن، جمعیت بسیار زیادی جمع می شوند تا به پاس بارش باران، از خدای باران خود دو حیوان را به ازدواج با یکدیگر در آورند. نوع این حیوانات بسته به محل رخداد این جشن متفاوت است. در بعضی نقاط سگ، بعضی قورباغه و الاغ! اما تمامی این ازدواج ها به دست موبد انجام می شود.
 
 
  عجیب و غریب ترین
 
مراسم مذهبی لگد مال شدن زیر پای گاو ها – مادیا پرادش و ماهاراشترا
گاو برای تمامی هندو ها مقدس به شمار می آید. این مراسم درست از یک روز پس از جشن دیوالی شروع می شود و به جای آورندگان آن نیز باید پنج روز روزه بگیرند. سپس گاو های خود را تزئین می کنند و بر روی زمین میخوابند تا از روی آنها رد شود. آنها معتقدند که با این کار، خداوند به نیایش های آنها پاسخ مثبت خواهد داد.
  عجیب و غریب ترین
 
آویزان شدن از قلاب – کرالا 
به گزارش پایتخت این مراسم مذهبی در روز های مقدسی به نام کومبها بهارانی و ماکارا بهارانی در ایالت کرالا انجام می شود که شرکت کنندگان در این مراسم پشت خود را با نیزه های کوچکی سوراخ می کنند و سپس خود را مانند عقاب و با اتصال نیزه ها به داربست هایی  از جنس بامبو آویزان می کنند.
  عجیب و غریب ترین
 
 کندن موی سر با دست
در آیین بوداییان، موی سر یکی از ابزار غرور و خود بینی تلقی شده و از موانع بر سر راه رسیدن به رستگاری تلقی می سود. به همین علت نیز روحانیون و راهبان این مذهب هر ساله در مراسمی موی سر خود را با دست می کنند و سپس برای التیام یافتن زخم ناشی از کنده شدن مو، پوست سر را با کود گاو می پوشانند تا شفا یابد!
 
 عجیب و غریب ترین
 
شکستن نارگیل به روی سر – تامیل نادو 
ماجرای این مراسم به دوران حکومت بریتانیا در هندوستان باز می گردد. نقل است که در آن زمان، کمپانی هند شرقی می خواست راه آهنی تاسیس کند که می بایست از میان معبد ماها لاکشمی عبور می کرد. در نتیجه مردم محلی با تخریب این معبد مخالفت کردند و مقامات کمپانی هند شرقی با آنها وارد معامله شدند. 187 سنگ نارگیل شکل در حیاط معبد وجود داشتند که قرار شد اگر مردم محلی بتوانند آنها را بر روی سر خود بشکنند، کمپانی هند شرقی در عوض مسیر راه آها را عوض می کند. مردم نیز قبول می کنند و موفق به انجام این کار می شوند. از آن سال به بعد مراسمی در همین معبد که در ایالت تامیل نالدو واقع شده است برپا می شود که در آن، موبد معبد نارگیل هایی را بر سر عبادت کنندگان این معبد می شکند تا یاد آن واقعه زنده نگه داشته شود.
 
 
  عجیب و غریب ترین
 
جن گیری از طریق ازدواج با حیوانات
جن گیری در هندوستان با دیگر مناطق جهان متفاوت است. در هندوستان هرگاه دختری با دندان و یا صورتی معیوب به دنیا آید، اعتقاد بسیاری از مردم بر این است که ارواح یا جن آنها را تسخیر کرده اند. برای رهایی آن دختر و خانواده اش از این موجودات، او را مجبور به ازدواج با حیواناتی همچون سگ و یا بز می کنند!
 
 
  عجیب و غریب ترین
 
ازدواج دختران بدون داماد – جشن بلوغ
این مراسم در حقیقت جشنی است برای دخترانی که به تازگی به سن بلوغ رسیده اند و به اعتقاد خانواده شان آماده ازدواج هستند. در این مراسم لباس عروس بر تن دختر کرده و آو را آرایش می کنند سپس برایش مراسم رقص و پایکوبی بر پا می کنند. این مراسم چند روز به طول می انجامد و در طول این روزها دخترک می بایست در اطاق دیگری جدا از مردان بماند و نباید هیچ مردی را ملاقات کند حتی پدر و برادرانش!

عجیب و غریب ترین
/انتهای پیام/
منبع: میزان


:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
پاسخی به سخنان گستاخانه صادق زیباکلام پیرامون اربعین حسینی(ع)
پاسخی به سخنان گستاخانه صادق زیباکلام پیرامون اربعین حسینی(ع)

پاسخی به سخنان گستاخانه صادق زیباکلام پیرامون اربعین حسینی(ع)

 شاید برای فعالین و مخاطبین عالم سیاست اظهار نظرهای بیخود و بی جهت صادق زیباکلام و گاف های پی در پی او آشنا باشد اما شخصی که دارای مدرک دکتری علوم سیاسی است ولی نمی دانست پارلمان نروژ جایزه صلح نوبل را اعطا می کند چند وقتی است که گاه و بی گاه در مباحث دینی و اسلامی اظهار نظر می کند. اظهار نظرهایی که حاکی از بیسوادی محض این شخص نسبت به مسائل دینی است. زیباکلام در جدیدترین هنرنمایی خویش با نوشتن یادداشتی نسبت به ایرانیزه کردن عاشورا و اربعین هشدار داده است اما وقتی این یادداشت را به عنوان یک انسان مطلع مطالعه می کنیم متوجه می شویم زیباکلام فقط خواسته برخلاف جریان آب حرکت کند تا دیده شود

زیباکلام در بخشی از یادداشت خویش چنین نوشته است:

” نمی‌دانم اصرار برایرانی نشان دادن و ایرانی کردن محرم و عاشورا و پیوند زدن آن با تشیع چقدر از نظر تاریخی درست است. جدای از آنکه چنین پیوندی از نظر تاریخی محل اشکال است و از منظر افزایش اختلاف میان شیعه و سنی هم عمل درستی نیست.”

زیباکلام در این پاراگراف تلاش کرده تا عاشورا را نماد اختلاف امت اسلامی معرفی کند و پررنگ کردن آنرا باعث اختلاف شیعه و سنی معرفی نماید!! این ادعا تنها از کسی برمی آید که نداند جایگاه امام حسین (ع) در نزد اهل سنت کجاست و یزید در اندیشه اهل سنت چه جایگاهی دارد!!

جناب زیباکلام یزید و قاتلان امام حسین(ع) نزد اهل سنت جزو خبیث ترین افراد معرفی شده اند زیرا سبط النبی(ص) را به شهادت رسانده اند. البته شمایی که در هنرنمایی قبلی خویش تروریست های وهابی جیش العدل و جندالله را نماینده اهل سنت معرفی کرده اید قطعا فرق اهل سنت و وهابیت را نمی دانید ولی کاش وقتی چیزی را نمی دانید حرف نزنید اما متاسفانه حضرتعالی به شدت سست قلم و سست زبان هستید و در مورد چیزهایی که نمی دانید هم اظهار نظر می کنید

در بخشی دیگر زیباکلام چنین نوشته است:

” واقعیت آن‌است که محرم، کربلا و عاشورا بخشی از تاریخ اسلام است و نمی‌توان آن‌را باانگیزه‌های ناسیونالیستی ایرانی یا «پان فارسی گرایی» از یکسو و احساسات‌نژاد پرستانه ضدعربی از سویی دیگر، علیه اعراب و دیگر مذاهب به‌حساب آورد (امری که به‌واسطه اختلافات سیاسی ما با اعراب به ویژه باسعودی‌ها منظما رو به افزایش است و حاصل آن عمیق ترشدن شکاف تاریخی میان شیعه و سنی است.) به ‌سختی می‌توان حرکت ابا عبدا… (ع) و یارانش را در چارچوب یک مذهب خاص گنجاند و محدود کرد.”

جناب زیباکلام چند نکته مهم وجود دارد.

اولا: شما در ابتدای سخنانتان از ایرانیزه کردن حرف میزنید اما به یک باره از پان فارسی سخن می گویید. قطعا می دانید که ایران اسلامی ما از قومیت های مختلفی مثل فارس ها، ترک ها، لرها، عرب ها، بختیاری ها، بلوچ ها، سیستانی ها و… تشکیل شده است و قطعا می دانید استفاده از ایرانیزه و پان فارسی در کنار هم گاف است

جناب زیباکلام هیچ کدام از شیعیان امیرالمومنین ضد عرب نیستند زیرا تمام اهل بیت(ع) عرب بودند ما اگر با سعودی های و وهابی مشکل داریم به دلیل قومیت آنها نیست بلکه به دلیل جنایت آنها می باشد. این هم پیاله گان و هم فکران شما هستند که بارها در شبکه های ضد انقلاب کمپین های پان ایرانیسم و… راه اندازی کرده اند

ثانیا: آیا عراقی ها جزو به قول شما اعراب هستند یا خیر؟ می توانید بفرمایید چه کسانی از ایرانیان در ایام اربعین حسینی در عراق پذیرایی می کند؟ فارس ها؟ کسانی را که شما اعراب می خوانیدبا افتخار از زائران حسینی بدون توجه بهرنگ و قومیت پذیرایی می کنند زیرا آنها را زائران اباعبدالله می دانند

ثالثا: چرا شما اصرار دارید بگویید عاشورا و امام حسین(ع) متعلق به شیعیان است فقط؟ کاش کمی بررسی می کردید تا متوجه میشدید مسیحیان برای عزای امام حسین(ع) در ایران عزاداری می کنند. و بسیاری از مسیحیان نیز در پیاده روی اربعین شرکت می کنند

۱

در جای جای این یادداشت زیباکلام تلاش کرده پیاده روی اربعین را در برابر حج بیت الله الحرام قرار دهد او در انتهای یادداشت خویش چنین آورده است:

” فراموش نکنیم که هدف و انگیزه امام حسین(ع) و یارانش احیاء و اصلاح دین جدش بود به یقین اربعین و زیارت «مرقد آن سرجدا» جای خود را دارد و حج بیت ا… الحرام جای خود”

جناب زیباکلام مثل شما مانند مثل آن وهابی بی مغزی است که یک ماه با او بر سر احادیث ثواب زیارت کربلا درگیر بودم. چون آن وهابی احساس می کرد وقتی در روایات آمده رفتن به زیارت امام حسین (ع) معادل است با ثواب چند حج یعنی اینکه نزد شیعه حج واجب معنا ندارد و…

کاش شما کمی هم مطالعات دینی میداشتید تا متوجه میشدید تلاش برای پررنگ شدن پیاده روی اربعین تلاش برای سانسور و از بین بردن حج نیست!!

جناب زیباکلام تاریخ ثابت کرده است سریع القلم بودن گاهی انسان را به قهقهری می کشاند. گاهی ابتدا باید مطالعه و تحقیق کرد و سپس صحبت کرد. حواستان باشد برای اینکه در دنیا دیده شوید آخرتتان را به باد ندهید جناب استاد!

والسلام علی من اتبع الهدی

مصطفی جوادی نسب



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
مفتی وهابیت: جشن برای پیامبر حرام! برای توییتر و فرزند حلال! + سند
مفتی وهابیت: جشن برای پیامبر حرام! برای توییتر و فرزند حلال! + سند
جشن العوده برای یک میلیون شدن توییترش ۲۰۱۲

مفتی وهابیت: جشن برای پیامبر حرام! برای توییتر و فرزند حلال! + سند

به گزارش اویس، در حالی که وهابیون سایر مسلمین را به کفر و دوری از اسلام ناب متهم می نمایند تا جایی که خودشان را تنها دلسوزان دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) می دانند اما برخی فعالیت های آنها باعث شده تا مخاطبانشان دچار ابهام های شدید شوند یکی از این نمونه ها بحث جشن میلاد گرفتن برای پیامبر می باشد

یکی از این موارد سلمان العوده مفتی سعودی وهابیت شخصی که سال ۱۴۲۲ هجری قمری با صدور بیانیه ای جشن گرفتن برای میلاد پیامبر اکرم (ص) را بدعت و حرام معرفی کرد. اما برای یک میلیون دنبال کننده صفحه توییتر خویش و تولد فرزندش جشن تولد برگزار کرد! اتفاقی که باعث شدن کاربران سعودی با منتشر کردن توییت هایی از او بپرسند چرا میلاد پیامبر بدعت و میلاد و جشن برای توییتر و فرزند جایز است!جشن العوده برای یک میلیون شدن توییترش 2012 ۲

 
 


:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
فرار رو به جلوی وزیر اطلاعات به جای برائت از لیست انگلیسی
نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افراد نباید برای تصدی مسئولیت های دنیوی دیگران را تخریب کنند، از نامزدهای انتخابات خواست برای پیروزی در این عرصه دیگران را انگلیسی خطاب نکنند.

نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افراد نباید برای تصدی مسئولیت های دنیوی دیگران را تخریب کنند، از نامزدهای انتخابات خواست برای پیروزی در این عرصه دیگران را انگلیسی خطاب نکنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز دوشنبه در جمع نمازگزاران در مصلای قرچک افزود: نباید در جریان برگزاری انتخابات به دیگران تهمت زده و به آنان آسیب وارد کرد چرا که در شرع مقدس اسلام تهمت زدن به دیگران جایز نیست و بزرگترین ویژگی پیامبر اسلام(ص)، اخلاق مداری است.
 
وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی از امنیت و اقتدار کامل برخوردار است و همه وظیفه داریم تا از این آرامش حراست کرده و از اقداماتی که موجب مخدوش شدن شادی و آرامش مردم می شود، پرهیز کنیم.
 
 
نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از مهمترین مسائل مربوط به برگزاری انتخابات، رعایت
اخلاق از سوی همه افراد است چرا که ما در کشوری اسلامی زندگی می کنیم که مبنای این دین، اخلاق مداری است.
 
علوی افزود: اگر افراد در غم شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان به سر و سینه می زنند نباید از راه معصیت و گناه به پست و مقام دنیوی برسند.
به گفته وی، خداوند پیامبر اسلام را برای تکمیل اخلاق در جهان مبعوث کرد، پس کسی که مسلمان است و شیعه امام صادق (ع) محسوب می شود باید با تأسی از سیره عملی نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع)، اخلاق را رعایت کند.
وی تأکید کرد: نباید برای اهداف سیاسی چند روزه دنیا، ارزش های اخلاقی را زیر پا گذاشت، رفتن به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری این قدر ارزش ندارد که به هر کار ناشایست و زشت مرتکب شد.
نامزد مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید هوشیار بود، دشمن در کمین نشسته و تلاش دارد که انتخابات ایران اسلامی را مخدوش کرده و آن را وارد حاشیه کند.
وی با اشاره به اینکه انتخابات یک نتیجه و یک پیام دارد گفت: نتیجه انتخابات این است که فرد به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان راه پیدا می کند ولی پیام انتخابات که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز می باشد به حضور پرشور مردم در انتخابات بستگی دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان، هفتم اسفند ماه برگزار می شود.
استان تهران 35 نماینده در مجلس شورای اسلامی و 16 نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.


:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
تعبير ليست انگليسي توهين به شعور مردم است
 

 شايد خود و ‌ميهمانانش كه ديروز به دفتر او رفتند، از ركوردداران مورد هجمه قرار گرفتن در برهه‌هاي انتخاباتي باشند. در اين برهه از انتخابات هم تندروها بيكار نيستند و با انتشار اخبار كذب، برهم‌زدن مراسم‌ها و... درصدد كاهش مشاركت مردم در انتخابات هستند تا خودشان پيروز لقب بگيرند اما در اين دوره اصلاح‌طلبان و ميانه‌روها زير چتر آيت‌ا... هاشمي عهد بستند كه در هر شرايطي در انتخابات حضور داشته و از حق خود و مردم دفاع كنند. ديروز هم رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بداخلاقي‌هاي انتخاباتي با هدف دلسرد كردن مردم از حضور در پاي صندوق‌هاي رأي است. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني پيش از ظهر ديروز در ديدار نامزدهاي اصلاح‌طلب و اعتدالگرا (ليست اميد)، به همراه مسئولان ستادهاي انتخاباتي آنان در شهرهاي تهران، ري و شميرانات، ائتلاف سياسي را يكي از شيوه‌هاي مرسوم در همه دنيا خواند و گفت: در جامعه ما كه احزاب به آن شكل نهادينه نشده‌اند تا در انتخابات با ليست ظاهر شوند، اتحاد فعالان سياسي، كه اعتدال وجه مشترك آنان است، مي‌تواند مردم را براي انتخاب نامزدهاي اصلح در روز انتخابات راهنمايي نمايد. آیت‌ا... هاشمی با تشکر و یادآوری انصراف محمدرضا عارف از ادامه حضور در انتخابات رياست‌جمهوري سال92، گفت: آن كار نشان از ايثار سياسي براي اعتلاي كشور بود كه با پيروزي تفكر اعتدالي، انقلاب پيروزي‌هاي فراواني در ابعاد داخلي و خارجي و به ويژه حل مشكل چندين ساله پرونده هسته‌اي به دست آورد. وی همچنین با توصيه نامزدها به رعايت تقوا و اخلاق انساني و اسلامي، بر توجه به خدا در اظهارنظرها تاكيد كرد و گفت: ايجاد تفرقه و افزايش تهمت‌ها و توهين‌ها براي جامعه اسلامي ناپسند است.

تعبير ليست انگليسي توهين به مردم است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تعبير ليست انگليسي را توهين به فهم و شعور مردم ايران دانست و گفت: تبليغ بر اين ماجرا كه دشمنان براي مردم ايران تعيين تكليف مي‌كنند، بسيار زشت و زننده است، چون به گونه‌اي دارند القا مي‌كنند كه انگليسي‌ها در سراسر كشور ايران نفوذ دارند و نامزد معرفي مي‌كنند. وی با قرائت آيه «إِنّ فِرْعوْن علا فِي الْأرْضِ وجعل أهْلها شِيعاً يسْتضْعِفُ طائِفةً مِّنْهُمْ يذبِّحُ أبْناءهُمْ ويسْتحْيي نِساءهُمْ إِنّهُ كان مِن الْمُفْسِدِين»، وارد يك بحث مبنايي و ايدئولوژيک براي پرهيز از ايجاد تفرقه در ميان مردم شد و با تاكيد بر اينكه يكي از اقدامات تفرعوني، تفرقه‌انگيزي در جامعه براي ماندگاري در قدرت است، گفت: در فضاي سياسي نيز «فرِّق تسُد» شيوه استكباريون براي غارت اموال مردم است و نبايد بگذاريم اين شيوه در داخل جامعه و بين مردم اختلاف اندازد. هاشمی‌رفسنجانی با بيان اين جمله كه «معمولاً افراد سياسي موجه جامعه به عنوان نماينده يا نامزد انتخابات به مردم معرفي مي‌شوند»، تقسيم‌بندي نخبگان كشور به داعشي‌ و عوامل نفوذي را تاسف‌انگيز خواند و افزود: بالاخره از بين نامزدهاي موجود يك عده به مجلس راه مي‌يابند و پس از آن با اين تعابير و توصيفات زشتي كه عليه آنان به كار برده مي‌شود، چگونه مي‌توانند در آرامش روحي و براساس حمايت مردم، از مصالح نظام در تصويب قوانين عمل نمايد؟

عقيده با زور در انديشه كسي به وجود نمي‌آيد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تاكيد بر اين جمله كه «اين تفرقه خواست واقعي استكبار است»، به عملياتي كردن اين سياست شوم در جهان اسلام اشاره كرد و گفت: خطرات واقعي منطقه تفكرات طالباني است كه از آنها القاعده، بوكوحرام و اخيرا داعش بيرون آمده است كه مي‌بينيم چگونه با انديشه‌هاي تكفيري عبدالوهاب سلفي شيعه را كافر و مهدورالدم مي‌داند. هاشمي‌رفسنجاني، با تشريح فضاي اجتماعي مدينه در سال‌هاي قبل از بعثت نبوي و بيانات عقلي و منطقي پيامبر اسلام (ص) كه جامعه مشرك را موحد و خداپرست ساخت، گفت: بي‌شك با زور و ارعاب و فريب نمي‌توان جامعه را مومن كرد و همه كساني كه امروزه در جامعه اسلامي ايران و به ويژه در مقطع كنوني انتخابات، با عناوين اصلاح‌طلبي، اصولگرايي و مستقل اظهارنظر مي‌كنند، بايد توجه داشته باشند كه اسلام دين اعتدال است و انقلاب اسلامي، انقلابي معتدل بود، هست و خواهد بود. وی افكار دگمي را كه پشت آن سرنيزه خوابيده، براي جامعه نامناسب خواند و با اظهار تاسف از اقدامات تخريبي بعضي از نامزدها و طرفداران صاحب تريبون و رسانه‌هاي آنها كه با پول بيت‌المال، دروغ، تهمت و اهانت را عليه مخالفان ترويج مي‌كنند، تاکید کرد: نشستن بر كرسي مجلسي كه با گناه به دست مي‌آيد، اصل گناه است و تعجب مي‌كنيم چگونه گروهي با ادعاي خداپرستي و انقلابي‌گري، با ظاهرسازي، سعي در فريب مردم دارند و به راحتي گناه مي‌كنند، در حالي كه اگر نامزدي در انتخابات براي خداست، نبايد در تبليغات گناه كنند. وي با تاكيد بر اين جمله كه «عقيده با زور در انديشه كسي به وجود نمي‌آيد»، به رشد آگاهي مردم و بويژه جوانان تحصيلكرده در سال‌هاي اخير اشاره كرد و ادامه داد: با اينكه تندروها از اقدامات تخريبي خويش تاكنون نتايج معكوس گرفته‌اند، اما باز هم بر بد اخلاقي‌هاي انتخاباتي خويش مي‌افزايند و بعيد نيست كه اين كار را با هدف دلسرد كردن مردم از حضور در پاي صندوق‌هاي رأي انجام دهند. هاشمي‌رفسنجاني، با توجه به سخنان سخنان اخير مقام معظم رهبري مبني بر واجب عيني بودن آمدن همه مردم به پاي صندوق‌هاي رأي، گفت: مي‌بينيد اين روزها مدعيان دروغين ذوب در ولايت، نه تنها اين سخن روشنگرانه رهبر سياسي و فقيه مجتهد زمان را تبليغ نمي‌كنند، بلكه از هر راهي براي نااميدي مردم مي‌كوشند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در بخش پاياني سخنان خود خطاب به نامزدهاي معتدل و اصلاح‌طلب، گفت: خدا را در نظر بگيريد، در تبليغات واقعيت‌ها را بگوييد تا پيروزي يا عدم پيروزي شما در انتخابات «احدي الحسنين» باشد. در ابتداي اين ديدار، محمدرضا عارف با ارائه گزارشي از تلاش تقريبا يك و نيم ساله اعضا و شخصيت‌هاي موثر اصلاحات براي وحدت سياسي نامزدها، گفت: نتيجه‌اش تشكيل شوراي عالي سياست‌گذاري شد كه واقعاً حاصل همدلي و صميمت دوستان بود. در ادامه اين ديدار نیز هر يك از نامزدها، ضمن معرفي كوتاه خود به بيان برنامه‌هاي خويش پرداختند و از اعلام مواضع و سیاست‌های آیت‌ا... هاشمی تشکر کردند.

منبع :روزنامه ارمان



:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394